Ga naar inhoud

navigatie


tobias'56

Aanbevolen berichten

hallo,

Is er iemand met een ingebouwd navigatiesysteem van bmw, die het heeft meegemaakt, dat het systeem niet meer weet ,waar het zich bevindt. Ik heb dat twee keer gehad in Frankrijk.

Systeem houdt dan een plaats vast waar je eerder bent geweest.

Je krijgt dan steeds de melding dat je je moet begeven naar de geplande route.

Hoor graag reacties

Groet,

John

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mmm, wellicht een bekend probleem, maar bij mij is het zo dat hij dan op bepaalde stukken snelweg "off-road" of iets dergelijks aangeeft, en dan moet ik de route opnieuw laten berekenen. Of even wachten tot hij vanzelf weer de weg heeft gevonden. Dit met een becker navi btw.

Met mijn Mio had ik dit nooit.

Met het bmw-systeem kan je volgens mij niet zelf handmatig laten herberekenen.

Ik vind het tot nu toe geen geweldig navi-systeem

Groet,

John

Link naar reactie
Mmm, wellicht een bekend probleem, maar bij mij is het zo dat hij dan op bepaalde stukken snelweg "off-road" of iets dergelijks aangeeft, en dan moet ik de route opnieuw laten berekenen. Of even wachten tot hij vanzelf weer de weg heeft gevonden. Dit met een becker navi btw.

ik heb ook een Becker navi,en als we gedaan hadden wat de navi zei waren er grote ongelukken gebeurd.

op de snelweg; nu keren'' of ''neem de 2de afrit van de rotonde.'' :wave: en ook ''off-road'' kwam regelmatig voorbij.

maar terug naar de winkel en ze hebben de navi opgestuurd voor ''onderzoek''

af gelopen dinsdag weer op gehaald en ze konden nix ''speciaals'' vinden.

de fabriek adviseerde om de navi alleen op de G.P.S. te laten werken en de snelheidsmeter naar de kilometerteller uit te schakelen.nog nooit van gehoord... ;)

tot nu toe werkt 't een stuk beter.

Link naar reactie
En hoe doe je dat? Hoe oud zijn de cd's trouwens, wellicht een verouderde versie met oude wegen???

ik heb de cd's niet bij de hand(zzz staat in de garage 40 km verderop)

maar we hadden er een tijd geleden ook al met Ruud naar gekeken,en de cd's waren (als ik me 't goed herinner) niet verouderd.

de radio heb ik nu ongeveer drie kwart jaar.

maar wat ze bij de winkel vertelde,kon je dat met een code uitschakelen......

Link naar reactie
Is hij wel ooit gekalibreerd? Mijne namelijk niet en ik denk dat het daar misschien door komt (luie donder :wave: ).

Verder ben ik er wel tevreden mee, niet zo handig als een navi met scherm maar de menu structuur en weg begeleiding is prima.

Ik heb de zzzz pas 1 maand.

Hij is van mei 2003 en of het systeem ooit is gekalibreerd weet ik niet.

Wat bedoel je met niet zo handig als navi met scherm. Het bmw-systeem is toch met scherm of ....

Link naar reactie

Zo om aan alle onzin opmerkingen :m: een einde te maken nu de oplossing. Jaah lieve kijkbuiskinderen, ook ik kan wel eens wat toevoegen dat niet in de categorie gezwam en gestang valt: :wave: Overigens moet jevoortaan even het type auto vermelden. Mijn verhaal gaat over de 3-serie E90

Ik heb deze zomer in Italie hetzelfde gehad. Eerst een vastgelopen navigatie dat overigens wel bleef werken op de ingestelde route en een half uur later een total melt-down van het systeem. Dus radio werkte niet meer, alsmede telefoon via geintegreerde carkit, het automatische klimaatsysteem en het navigatiesysteem. Het was rond half zes in de avond en dus maar even de dealer in NL geprobeerd. Gelukkig drinken ze op vrijdag een biertje en was er een monteur die de oplossing wist. Vanzelfsprekend had ik al geprobeerd om de auto uit te zetten maar dit hielp niet. De methode om het hele systeem dat loopt via het display te resetten is de ejecttoetsen van DVD en CD speler tegelijk even ingedrukt te houden. Dit werkt bij een Navi-Professionel maar ik weet niet of het bij de andere systemen hetzelfde is.

Overigens gebruik ik het systeem nu ca 2,5 jaar en ik ben er erg tevreden over. Het is net een vrouw, als je de juiste knoppen (niet letterlijk bedoeld) weet te vinden doen ze alles wat je wilt. ;) Het vinden van de juiste knoppen is echter het grote manco. Ik heb zo'n grote zilveren controller waar je aan moet draaien en op moet drukken. Net als alle anderen die je hier over hoort ben ik over dit aspect niet tevreden. Veel onduidelijke menus en veel onnodig extra draaien en drukken.

Tot zover mijn techsistisch verantwoorde bijdrage.

Link naar reactie
Het is net een vrouw, als je de juiste knoppen (niet letterlijk bedoeld) weet te vinden doen ze alles wat je wilt. :m: Het vinden van de juiste knoppen is echter het grote manco. Ik heb zo'n grote zilveren controller waar je aan moet draaien en op moet drukken. Net als alle anderen die je hier over hoort ben ik over dit aspect niet tevreden. Veel onduidelijke menus en veel onnodig extra draaien en drukken.

Tot zover mijn techsistisch verantwoorde bijdrage.

:schater: :schater: :wave: ;)

we zijn weer helemaal up-to-date.

Link naar reactie

Volgens mij begon de vraag over een origineel Z4 navi Proff. en het halve topic gaat over becker en andere navi's :sick:

(s)toploss heeft het wel begrepen :thumbup:

Misschien tobias'56 moet je eens de navigatieantenne controleren, ziet hij wel de satellieten?

Gebruik je de originele DVD of een kopie?

André

Link naar reactie
Volgens mij begon de vraag over een origineel Z4 navi Proff. en het halve topic gaat over becker en andere navi's :sick:

(s)toploss heeft het wel begrepen :thumbup:

Misschien tobias'56 moet je eens de navigatieantenne controleren, ziet hij wel de satellieten?

Gebruik je de originele DVD of een kopie?

André

hoi andre,

Vraag begon idd met origineel Z4 navi Proff.

Systeem ziet satellieten.

ik gebruik de originele dvd (02-2007).

Heb vanmorgen gebeld met de dealer waar ik de auto heb gekocht en het probleem voorgelegd.

Maak maandag een afspraak om het probleem op te lossen.

groet,

John

Link naar reactie
hoi andre,

Vraag begon idd met origineel Z4 navi Proff.

Systeem ziet satellieten.

ik gebruik de originele dvd (02-2007).

Heb vanmorgen gebeld met de dealer waar ik de auto heb gekocht en het probleem voorgelegd.

Maak maandag een afspraak om het probleem op te lossen.

groet,

John

Heb je mijn oplossing nu geprobeerd of niet? Technisch zullen de systemen denk ik hetzelfde zijn. Resetten kan altijd om even te proberen. Of zit de ejecttoets van je CD-speler in de kofferruimte? Dan heb je wel lange armen nodig

Link naar reactie
Heb je mijn oplossing nu geprobeerd of niet? Technisch zullen de systemen denk ik hetzelfde zijn. Resetten kan altijd om even te proberen. Of zit de ejecttoets van je CD-speler in de kofferruimte? Dan heb je wel lange armen nodig

Heb je oplossing (nog) niet geprobeerd.

Zoals geschreven de dealer gebeld en eerst kijken of hij het probleem kan oplossen.

Ik heb immers twee jaar garantie.

groet,

John

Link naar reactie

Als je garantie hebt is het net zo makkelijk de zoektocht even bij de dealer te laten plaatsvinden toch.

De dvd computer loshalen van de stekker mag overigens pas nadat het rode lampje is uitgeschakeld.

We wachten af wat er voor oplossing geboden wordt.

André

Link naar reactie
Als je garantie hebt is het net zo makkelijk de zoektocht even bij de dealer te laten plaatsvinden toch.

De dvd computer loshalen van de stekker mag overigens pas nadat het rode lampje is uitgeschakeld.

We wachten af wat er voor oplossing geboden wordt.

André

hallo hier ben ik dan met de oplossing van het navigatieprobleem.

Vandaag bij de dealer geweest en deze heeft het probleem bekeken en gezegd dat de software geupdate moest worden.

Hij heeft dat vervolgens ook gedaan. De route naar huis hij het prima.

Dus verder maar afwachten.

Het probleem viel onder de garantie.

groet,

John

Link naar reactie
hallo hier ben ik dan met de oplossing van het navigatieprobleem.

Vandaag bij de dealer geweest en deze heeft het probleem bekeken en gezegd dat de software geupdate moest worden.

Hij heeft dat vervolgens ook gedaan. De route naar huis hij het prima.

Dus verder maar afwachten.

Het probleem viel onder de garantie.

groet,

John

Vreemd eigenlijk dat hij het altijd goed heeft gedaan en dan toch een update nodig is.

Je heb dus nu de nieuwe versie heb ik hier en daar al over gelezen en schijnt goed te werken.

Heb je nog nieuwe functie's voorbij zien komen?

Groet,

André

Link naar reactie
Vreemd eigenlijk dat hij het altijd goed heeft gedaan en dan toch een update nodig is.

Je heb dus nu de nieuwe versie heb ik hier en daar al over gelezen en schijnt goed te werken.

Heb je nog nieuwe functie's voorbij zien komen?

Groet,

André

Hallo Andre,

Ik heb de zzzz pas eind augustus in bezit, dus veel ervaring met het systeem had ik nog niet.

Heb geen nieuwe functie's voorbij zien komen.

Groet,

John

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.