Ga naar inhoud

derde remlicht z4


tobias'56

Aanbevolen berichten

Hallo,

Weet iemand op dit forum wat een derde remlicht voor een z4 kost en of deze gemakkelijk zelf is te plaatsen

vr. groet,

John

Kostprijs voor een helder of een rood derde stoplicht is hetzelfde: 57.30€

Plaatsing is op 2 minuten achter de rug. Je hebt alleen een pijpsleutel (jaja) van 10mm nodig.

Moeren niet te sterk aandraaien, omdat anders het remlicht (weer) kan barsten.

Als het jouwe in de linker of rechter hoek gebarsten is, met de complimenten van het servicebulletin SI B63 05 03 gratis laten vervangen!

Link naar reactie
Kostprijs voor een helder of een rood derde stoplicht is hetzelfde: 57.30€

Plaatsing is op 2 minuten achter de rug. Je hebt alleen een pijpsleutel (jaja) van 10mm nodig.

Moeren niet te sterk aandraaien, omdat anders het remlicht (weer) kan barsten.

Als het jouwe in de linker of rechter hoek gebarsten is, met de complimenten van het servicebulletin SI B63 05 03 gratis laten vervangen!

ben niet zo thuis in codes, wat betekent SI B63 005 03

Link naar reactie
Hallo,

Weet iemand op dit forum wat een derde remlicht voor een z4 kost en of deze gemakkelijk zelf is te plaatsen

vr. groet,

John

Als je eventueel een wit derde remlicht zoou willen heb ik er nog wel een in de schuur nooit gebruikt, ik heb de rode laten zitten toen ik de achterlichten verving.

Mocht je interesse hebben pm dan maar even 25 EUR is'tie voor jou en zet ik hem er nog op ook.

Groet,

André

Link naar reactie
Als je eventueel een wit derde remlicht zoou willen heb ik er nog wel een in de schuur nooit gebruikt, ik heb de rode laten zitten toen ik de achterlichten verving.

Mocht je interesse hebben pm dan maar even 25 EUR is'tie voor jou en zet ik hem er nog op ook.

Groet,

André

Andre,

bedankt voor het aanbod, maar heb liever een rode.

groet,

John

Link naar reactie
Is dat gratis vervangen altijd als er zo'n hoekje af is.

Heb de zzzz sinds vorige week dinsdag en dat hoekje is me niet opgevallen.

Volgens jou kan ik die dealer bellen en zeggen dat zij dat remlicht gratis moeten vervangen

op basis van die code

inderdaad, geen bouwjaar of kilometerbeperking (meer) voor bovenstaand service bulletin. Vroeger was er voor hetzelfde bulletin een 3 jaar of 100.000 km beperking.

Vooral niet laten afwimpelen als de dealer niet wil meewerken. Desnoods briefje naar de Nederlandse verdeler met kopietje van service bulletin :holiday:

Gratis 1x vervanging. Alleen, heb je nu een rood of een wit remlicht? Dealer moet steeds dezelfde kleur vervangen omdat het defecte onderdeel naar de verdeler moet.

Link naar reactie
GVfB,

misschien al eerder gemeld, maar kun je me een code geven om die TIS website te bezoeken. Nu werkt alleen de directe link. Als ik naar E60 TIS-jes wil zoeken, dan ...

sorry, heb zelf geen PW. Met een recente TIS cd kom je ook al ver, de laatste service bulletins staan er ook op. Ik gebruik zelf een TIS CD van 06/2004 aangezien deze nog de "gemakkelijke" user interface heeft.

Gewoon je dealer binnenstappen en ze alle service bulletins laten afprinten voor de E60 he :holiday: (no kidding!)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Hallo Danny,

Sorry dat ik nu pas reageer.

Ben namelijk op vakantie geweest en nu weer terug.

Ga eerst bij de dealer langs om te kijken of dit onder de garantie valt.

Zoniet hoor je van mij.

groet,

John

Hallo Danny,

Ben vandaag bij de dealer geweest en hij heeft een nieuw derde remlicht geplaatst.

Dit onder de garantie.

groet,

John

Link naar reactie
  • 15 jaren later...
  • Administrator

Het lijkt of dat gewoon nog nieuw te koop is, bijvoorbeeld via de EKRIS webshop. 

 

image.png.acabe27ae0ac0f9359c974e16efb75b6.png

 

Ik zou dat eigenlijk liever doen dan (via internet) zeg voor de helft van het geld tweedehands, omdat je dan nooit weet of de boutjes niet al eens te strak zijn aangedraid, of het rubber nog goed is en of er niet al beginnende barstvoirming in het glas is.

 

Ze zijn ook via Aliexpres te krijgen, darabij is de pasvorm alleen schijnbara niet altijd je van het.

 

Omdat het qua lekkage toch een kritisch onderdeel is zou ik voor een aantal tientjes mogelijk voordeel geen risico lopen en voor nieuw gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Vandaag ook een nieuwe derde remlicht gemonteerd , de oude was niet meer helder maar zonder scheurtjes 

verder ook een nieuw raamrubber, maar 35€,  gemonteerd, beide bij bmw origineel te koop

gelijk de nieren vernieuwd , mijne bleken nog origineel chroom re zijn met zwart mat plastic dip

al met al weer een flinke verbetering 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.