Ga naar inhoud

The United States van de verenigde staten :)


ivodl

Aanbevolen berichten

Nog een maandje en dan ga ik eindelijk op vakantie!!!

Ik had op het Amerika Forum al wat gepost maar misschien dat er hier nog iemand is die tips heeft:

In september gaan wij (mijn vriendin en ik) voor bijna 4 weken naar de westkust, van 2 september t/m 27 september wel te verstaan. Ik ben zelf 2 jaar terug al eens met een goede vriend in 3 weken van NY naar Key West gereden maar deze omgeving lijkt me toch een stuk leuker voor wat betreft de natuur e.d.

We hebben de route al redelijk in elkaar gezet, maar omdat er toch nog wat punten zijn die we niet echt duidelijk hebben hoopte ik dat jullie misschien wat tips hadden.

Wat achtergrond info: We hebben alleen de vlucht, de 2 eerste nachten in LA en een auto al geboekt (cat. 4x4 met Neverlost ), we gaan dus gewoon op hotels af voor de rest van de reis, ik verwacht niet zoveel problemen daarmee, maar misschien zit ik er gigantisch naast? Wel willen we mogelijk het hotel in SF al boeken omdat we hier toch wel een tijdje willen blijven en ook omdat we Alcatraz al van tevoren willen boeken.

Nou ja, genoeg, dit is onze route, de data staan er wel bij maar we hebben expres op sommige punten wat extra dagen staan zodat we die altijd nog in kunnen leveren op andere punten:

24 dagen + 2 dagen aankomst + terugreis

Dag 02-09 - Aankomst in Los Angeles / Slenteren Marina Del Rey

Dag 03-09 - Los Angeles Star Tours, Beverly Hills / Hollywood, Walk of Fame

Dag 04-09 - Richting San Diego, met tussenstops (Long Beach), slenteren San Diego

Dag 05-09 - San Diego Seaworld

Dag 06-09 - San Diego vertrek richting Palm Springs, Joshua Tree NP

Dag 07-09 - Palm Springs vertrek richting Grand Canyon (via route 66) (via Laughlin)

Dag 08-09 - Grand Canyon (vroeg op, hele dag slenteren, excursie?) terug naar GC

Dag 09-09 - Vertrek vanuit GC naar Monument Valley, overnachten in Page

Dag 10-09 - Page s’middags richting Bryce

Dag 11-09 - Bryce (slenteren of excursie) s’avonds terug naar hotel

Dag 12-09 - Vertrek uit Bryce, via Zion National Park s’avonds aankomst Las Vegas!

Dag 13-09 - Viva Las Vegas!

Dag 14-09 - Viva Las Vegas!

Dag 15-09 - Las Vegas s’ochtends vertrekken naar Death Valley, overnachten???

Dag 16-09 - Death Valley vertrek richting Yosemite, s’avonds aankomst

Dag 17-09 - Yosemite

Dag 18-09 - Yosemite s’ochtends vertrekken naar San Fransisco

Dag 19-09 - San Fransisco

Dag 20-09 - San Fransisco - Alcatraz

Dag 21-09 - San Fransisco

Dag 22-09 - San Fransisco s’ochtends vertrekken naar Monterry

Dag 23-09 - Monterry in de loop van de dag vertrekken overnachting in Santa Barbara (hangt af van de snelheid dat we dit stuk gaan/willen afleggen)

Dag 24-09 - Santa Barbara, in de loop van de dag vertrekken naar Los Angeles

Dag 25-09 - Los Angeles, Universal Studio’s

Dag 26-09 - Los Angeles vertrek terug naar Amsterdam

Ik ben vandaag de hele dag vrij dus sta klaar voor alle reacties!!!

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

IK WIL OOK!!! :wave::wave:

Het ziet er zeker goed en actief uit. Wat betreft de hotels denk ik niet dat je moeilijkheden mee gaat krijgen in de maand september.

Alvast veel succes met de voorbereiding B)

Link naar reactie

Gave route!!! :wave:

Paar ervaringstips:

- hotels vooraf boeken is niet nodig. bij veel stopplekken heb je 'couponboekjes' met behoorlijk wat korting! wij keken waar we ongeveer wilden eindigen en dan probeerden we een couponaanbieding te scoren, scheelt tientallen dollars per nacht. gelijk bij binnenkomst melden dat je coupon hebt. in juni was er meestal plek zat, soms niet maar zat alternatieven. ik verwacht in september ook geen probleem.

- sea world: dolfijnen voeren! dit zit een beetje verstopt, ze adverteren wel met het zwemmen met dolfijnen maar dat is stervens duur. voor een paar dollar kun je een emmertje vis kopen en op een vast voertijdstip de visjes aan de dolfijnen voeren. je staat aan de rand van een bassin en kunt het koppie aaien. super!!!

- grand canyon: helikopter tour!!! je krijgt pas echt een indruk hoe gigaaaaaantisch de canyon is als je er overheen vliegt. langs de rand rijden is leuk, wandeling in de kloof ook, maar echte must om er overheen te gaan. onvergetelijk.

- vegas: trek goede schoenen aan, je loopt je helemaal suf, steeds een stukkie verder langs de strip, nog even dit zien en nog even daar naar binnen.......... nog een tip: onthou op welke 'floor' je je auto hebt geparkeerd, die garages zijn gigantisch!!

- death valley: gallons water mee. er is geloof ik 1 hotel in de valley en heb daar geen goede verhalen over gehoord. zorg ook dat je goed de route weet, je wilt er niet de weg kwijtraken (ja er zijn er meerdere...). dus overnachting ervoor of erna is het advies.

- yosemite: ligt eraan aan welke ingang je het park binnenrijdt, misschien hier wel een hotel vooraf reserveren. wij hebben ons hierop verkeken het hotel bij de ingang was vol en konden alleen terecht bij een soort kampeergedoe (ik ga geen kilometers lopen 's nachts op zoek naar een plee) dus weer tientallen kilometers teruggereden naar een hotel dat voor te veel geld nog een kamer had naast een mooie rivier (maar wat een teringherrie van dat water!!! geen oog dichtgedaan!!! ed heeft heerlijk geslapen, onvoorstelbaar). of je moet van kamperen houden of in je 4 x 4 slapen.

- alcatraz: absoluut vooraf kaartjes reserveren! wij sukkels hadden dat niet gedaan en met heeeel veel geluk nog kaartjes kunnen bemachtigen.

verder: pas op voor agenten in de bosjes die je laseren...... je kunt eigenlijk nergens te hard gaan. dat is echt even wennen want je legt daardoor minder 'miles' per dag af dan je zou willen.... ohja en neem voldoende geheugensticks of een laptop mee want je gaat enorm veel foto's maken!!!!

Hopelijk heb je hier wat aan.

Enne... om alvast in de stemming te komen: Have fun, honey!!!!!!!!!!!!!!!!! :wave:

Link naar reactie

Probeer bij Grand Canyon in ieder geval de zonsondergang mee te pakken. Is echt prachtig met die kleuren.

In Vegas als je een hotel zoekt ook bij de grote jongens op de strip proberen. Wij zaten in Circus Circus op de strip voor minder dan het eerste de beste ranshotel ernaast. Het loont dus om ff rond te kijken.

Edit : zie dat mijn reisgenote ook al bezig was :wave: was lekker hotel hoor bij Yosemite naast een stromend beekje

Link naar reactie
Nog een maandje en dan ga ik eindelijk op vakantie!!!

Ik had op het Amerika Forum al wat gepost maar misschien dat er hier nog iemand is die tips heeft:

In september gaan wij (mijn vriendin en ik) voor bijna 4 weken naar de westkust, van 2 september t/m 27 september wel te verstaan. Ik ben zelf 2 jaar terug al eens met een goede vriend in 3 weken van NY naar Key West gereden maar deze omgeving lijkt me toch een stuk leuker voor wat betreft de natuur e.d.

We hebben de route al redelijk in elkaar gezet, maar omdat er toch nog wat punten zijn die we niet echt duidelijk hebben hoopte ik dat jullie misschien wat tips hadden.

Wat achtergrond info: We hebben alleen de vlucht, de 2 eerste nachten in LA en een auto al geboekt (cat. 4x4 met Neverlost ), we gaan dus gewoon op hotels af voor de rest van de reis, ik verwacht niet zoveel problemen daarmee, maar misschien zit ik er gigantisch naast? Wel willen we mogelijk het hotel in SF al boeken omdat we hier toch wel een tijdje willen blijven en ook omdat we Alcatraz al van tevoren willen boeken.

Nou ja, genoeg, dit is onze route, de data staan er wel bij maar we hebben expres op sommige punten wat extra dagen staan zodat we die altijd nog in kunnen leveren op andere punten:

24 dagen + 2 dagen aankomst + terugreis

Dag 02-09 - Aankomst in Los Angeles / Slenteren Marina Del Rey

Dag 03-09 - Los Angeles Star Tours, Beverly Hills / Hollywood, Walk of Fame

Dag 04-09 - Richting San Diego, met tussenstops (Long Beach), slenteren San Diego

Dag 05-09 - San Diego Seaworld

Dag 06-09 - San Diego vertrek richting Palm Springs, Joshua Tree NP

Dag 07-09 - Palm Springs vertrek richting Grand Canyon (via route 66) (via Laughlin)

Dag 08-09 - Grand Canyon (vroeg op, hele dag slenteren, excursie?) terug naar GC

Dag 09-09 - Vertrek vanuit GC naar Monument Valley, overnachten in Page

Dag 10-09 - Page s’middags richting Bryce

Dag 11-09 - Bryce (slenteren of excursie) s’avonds terug naar hotel

Dag 12-09 - Vertrek uit Bryce, via Zion National Park s’avonds aankomst Las Vegas!

Dag 13-09 - Viva Las Vegas!

Dag 14-09 - Viva Las Vegas!

Dag 15-09 - Las Vegas s’ochtends vertrekken naar Death Valley, overnachten???

Dag 16-09 - Death Valley vertrek richting Yosemite, s’avonds aankomst

Dag 17-09 - Yosemite

Dag 18-09 - Yosemite s’ochtends vertrekken naar San Fransisco

Dag 19-09 - San Fransisco

Dag 20-09 - San Fransisco - Alcatraz

Dag 21-09 - San Fransisco

Dag 22-09 - San Fransisco s’ochtends vertrekken naar Monterry

Dag 23-09 - Monterry in de loop van de dag vertrekken overnachting in Santa Barbara (hangt af van de snelheid dat we dit stuk gaan/willen afleggen)

Dag 24-09 - Santa Barbara, in de loop van de dag vertrekken naar Los Angeles

Dag 25-09 - Los Angeles, Universal Studio’s

Dag 26-09 - Los Angeles vertrek terug naar Amsterdam

Ik ben vandaag de hele dag vrij dus sta klaar voor alle reacties!!!

Wij hebben bijna alles identiek gedaan. Echt een wereldreis.

Tip: In death valley is maar 1 (of inimddels 2) hotel(s).

Dus wel vooraf reserveren anders heb je echt een probleem.

Het is een open deur maar als je de woestijn in gaat echt je tank vol en veel water bij je. De afstanden zijn mega en als je panne hebt dan heb je het water echt nodig.

In Las vegas is alles leuk: pyramide hotel, piratenschepen, die ten onder gaan voor je neus, bellagio etc. gewoon 's avonds langs de strip lopen, Je weet niet wat je ziet. je moet uiteraard niet alleen naar de strip gaan maar ook naar het oude klassieke Las vegas. Daar hebben ze een megalichtshow. En ze hebben in Vegas volgens mij ook de hoogste rollercoaster ter wereld boven op de toren. Best eng.

Voor de canyons etc. kun je een pas kopen waarmee je in al die natuurparken kunt komen. Is veel voordeliger.

In san francisco naar de havn/pier gaan, is altijd leuk. verkopen ze verse aarbeien met gesmolten chocolade. Heerlijk!

Geniet ervan, zal vanavond kijken of ik meer tips heb.

Link naar reactie

Bedankt voor alle tips, echt super leuk!!! Nadia & Edwin we moeten nog maar een keer bijpraten als we terug zijn!!!

Het is best een onderneming maar gelukkig lees ik steeds dezelfde tips en uit ervaring weet ik iig hoe Amerika in elkaar steekt, dat van die coupns bijvoorbeeld hebben we in FLorida ook veel gebruik van gemaakt.

Ga nog ff alles rustig doorlezen maar de kriebels om te gaan worden steeds gekker :wave::wave:

Link naar reactie
Bedankt voor alle tips, echt super leuk!!! Nadia & Edwin we moeten nog maar een keer bijpraten als we terug zijn!!!

Het is best een onderneming maar gelukkig lees ik steeds dezelfde tips en uit ervaring weet ik iig hoe Amerika in elkaar steekt, dat van die coupns bijvoorbeeld hebben we in FLorida ook veel gebruik van gemaakt.

Ga nog ff alles rustig doorlezen maar de kriebels om te gaan worden steeds gekker :wave::wave:

Ivo,

Ik zie dat je in Vianen woont. Ik heb nog wel boeken, mappen etc. van amerika. Mag je wel gebruiken als je wilt. Stuur maar een PM met je gevevens dan bel ik je wel na 18.00 uur. (Ik woon in Houten).

Link naar reactie
Ivo,

Ik zie dat je in Vianen woont. Ik heb nog wel boeken, mappen etc. van amerika. Mag je wel gebruiken als je wilt. Stuur maar een PM met je gevevens dan bel ik je wel na 18.00 uur. (Ik woon in Houten).

Leuk! Heb vanavond of de rest van de week wel even tijd, maar bel me inderdaad maar even! Heb je m'n nummer gestuurd!

Link naar reactie

Gave route!!! :foto:

- death valley: gallons water mee. er is geloof ik 1 hotel in de valley en heb daar geen goede verhalen over gehoord. zorg ook dat je goed de route weet, je wilt er niet de weg kwijtraken (ja er zijn er meerdere...). dus overnachting ervoor of erna is het advies.

Kleine aanvulling: Heb in dat ene hotel in death valley geslapen en kan je mededelen dat het prima voor elkaar was. Mijn kids hebben midden in de nacht in de woestijn in het zwembad gespeeld en tot mijn grote verbazing heb ik daar mega heerlijke steak gegeten. Onvergetelijke ervaring. Had ik niet willen missen. Het is daar zo heet dat de mensen daar overdag nooit buiten in de zon komen. Ze springen van hun airco auto naar hun airco huis en zijn daardoor allemaal megawit.

Volgend jaar gaan we misschien weer. Het blijft een leuk land voor vakanties. (zeker nu de dollar zo laag is.)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.