Ga naar inhoud

resetten (maar dan anders)


eric z

Aanbevolen berichten

Aangezien de service lampjes branden en deze uit wil hebben gezien de oli ververst is en hij voor de winter een grote beurt krijgt wil ik die lampjes allemaal aan hebben en niet de rode en oranje.

Ik zoeken kom ik het volgende tegen op dit top forum!!!!!!

contact af

knop links klokkenspel indrukken

contact op stand 1

na 5 sec verschijnt OIL of INSPECTION met reset of re

laat knop los

knop terug indrukken na 5 sec knippert reset

laat knop los, druk hem terug in en laat opnieuw los

nieuwe service interval verschijnt

knop indrukken en los

bericht END SIA

wagen van contact

dit werkt dus niet bij mij ik krijg iets van 10 testen totdat al mijn tellers naar het uiterste gaan en weer terug.

vraag 1 weet iemand waar alle cijfers voor staan van test 1 tot 14 wat is wat ????

en lukt het resetten dus niet op bovengenoemde manier moet ik dan aan de slag met het ijzer draadje??

gr eric

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja dat kan, weet het niet meer precies, maar je moet de reset button vasthouden en daarna de auto op contact zetten. Daarna een paar keer de reset button indrukken totdat je bij menu 7 uitkomt. Dan gewoon de wagen starten.

Zal het morgen nog eens proberen. Het is echt super accuraat en werkt ook nog eens heel vloeiend, alleen jammer dat hij de test stand niet vast houdt, en dat je dus iedere keer opnieuw de teller moet instellen.

Edit: Het menu is normaal "gelocked". Je zult in menu 19 het menu moeten activeren, door van "L OFF" --> "L ON" te maken. Ik maak morgen een duidelijkere beschrijving.

Link naar reactie
Ja dat kan, weet het niet meer precies, maar je moet de reset button vasthouden en daarna de auto op contact zetten. Daarna een paar keer de reset button indrukken totdat je bij menu 7 uitkomt. Dan gewoon de wagen starten.

Zal het morgen nog eens proberen. Het is echt super accuraat en werkt ook nog eens heel vloeiend, alleen jammer dat hij de test stand niet vast houdt, en dat je dus iedere keer opnieuw de teller moet instellen.

Edit: Het menu is normaal "gelocked". Je zult in menu 19 het menu moeten activeren, door van "L OFF" --> "L ON" te maken. Ik maak morgen een duidelijkere beschrijving.

Hee Sledge,

Het is morgen, al bijna 30 minuten, en??????

:schater:

Zonder gekheid, ik zie een mooie duidelijke beschrijving ook graag, dan ga ik ook eens zitten spelen "naast het huis"

Link naar reactie
Hee Sledge,

Het is morgen, al bijna 30 minuten, en??????

:schater:

Zonder gekheid, ik zie een mooie duidelijke beschrijving ook graag, dan ga ik ook eens zitten spelen "naast het huis"

ik kan opdeze manier dus niet recetten maar de opties zijn leuk

\

gr

Link naar reactie

In het kort:

- Reset knop vasthouden en de auto op contact zetten.

- Snel de knop een paar keer indrukken omdat het test menu anders verdwijnt.

- Blijven drukken totdat je test 15 bereikt. Bij het overschakelen van test 14 naar 15 de knop blijven inhouden totdat er "L OFF" in het beeldscherm komt te staan.

- Knop loslaten en weer het menu doorbladeren totdat je bij test 7 uitkomt, de digitale tacho.

- Motor starten.

- Als je de knop nog een keer indrukt krijg je de digitale snelheid te zien.

- Je kunt niet achteruit bladeren dus je moet het gehele menu weer doorbladeren om bij de tacho uit te komen.

Link naar reactie
Hallo nieuwe vrienden,

Hierbij een mogelijke kleine bijdrage voor het zelf resetten van je computer zodat o.a. de service interval melding verdwijnt!

Betreft o.a. de Z3 1.9 E36 bj 1996 tm 1998

Bij mij heeft e.e.a. succesvol gewerkt!

Volg onderstaande link naar 3 documenten op mijn FTP server:

3x Nederlandstalige service documenten

Groetjes,

Bomie

(Sinds kort ook een gelukkig Z3'er)

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

contact af

knop links klokkenspel indrukken

contact op stand 1

na 5 sec verschijnt OIL of INSPECTION met reset of re

laat knop los

knop terug indrukken na 5 sec knippert reset

laat knop los, druk hem terug in en laat opnieuw los

nieuwe service interval verschijnt

knop indrukken en los

bericht END SIA

wagen van contact

Die heb ik dus niet, terwijl in het grote boek staat dat bij het omdraaien van de contactsleutel ze moeten gaan branden.

Ik heb volgens bovenstaande handleiding gewerkt, echter gaat ie testen doen van 1 tot 15 met allerlei km standen? De reset en END SIA verschijnt niet.

Iemand ern idee wat ik fout doe?

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb je topic verplaatst naar waar het hoort.

Mij is niet duidelijk wat je in het menu precies wilt bereiken, wat je niet hebt en wat "het grote boek" precies is. Hoe dan ook; heb je alle tips uit dit topic (incl. links) al geprobeerd?

Link naar reactie

Dank voor het verplaatsen, het grote boek is mijn bmw z3 service manuel. Ik ga de bovenstaande tips en links ook proberen, daar heb ikblijkbaar overheen gelezen. Mijn doel id de service ledjes te resetten naar 0. Auto heeft grote beurt gehad, de reset is niet gedaan/gelukt. Zag vanmiddag bij draaien van contact sleutel ineens heeeel flauw 5 groene vakjes 2 streepjes zonder verlicht te zijn, reset gelukt ? Volgens engels talig service boek moeten de ledjes oplichten en na het starten verdwijnen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.