Ga naar inhoud

Verzekeren + alarm


Aanbevolen berichten

Ben bezig om te kijken of ik de autoverzekering niet elders onder kan brengen. Vandaag bij Interpolis navraag gedaan, kreeg ik te horen dat er een klasse 4 of 5 alarm in de auto aanwezig moet zijn anders heb ik een eigen risico van 5% van de cataloguswaarde aan m´n broek hangen.... :blink:

Blijkt dat bij cabrio´s met nieuwwaarde van 35k of meer dit vereist wordt door Interpolis.... Heb toch maar even gevraagd of ze dit goed hebben begrepen. Ik word morgen terug gebeld.

Moet niet gekker worden.... zou betekenen dat een 7-serie van 10 jaar oud of zo ook voorzien moet zijn van een klasse 4 omdat deze >50k nieuwwaarde heeft. Lijkt me niet de bedoeling.

Iemand ervaring met Interpolis en verzekeren van de ZZZ?

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

interpolis......GLASHELDER :schater::schater::schater:

Hallo,

Mijn coupe 2.8 uit 1999, all risk verzekerd bij interpolis via de rabobank.

Gewoon klasse 3 alarm, geen eigen risico.

Schadevrije jaren 14, BM trede 19.

Betaal hiervoor maar liefst € 603,- per jaar. ( inclusief assurantiebelastingen, poliskosten)

Lijkt me inderdaad glashelder!

Groeten Maarten

Link naar reactie
Hallo,

Mijn coupe 2.8 uit 1999, all risk verzekerd bij interpolis via de rabobank.

Gewoon klasse 3 alarm, geen eigen risico.

Schadevrije jaren 14, BM trede 19.

Betaal hiervoor maar liefst € 603,- per jaar. ( inclusief assurantiebelastingen, poliskosten)

Lijkt me inderdaad glashelder!

Groeten Maarten

Geen appels met peren vergelijken o.f.t. een coupe is geen roadster voor de verzekering, en daar hangen andere eisen wat betreft alarm aan ;) Ik heb zelf ookeen hoop geze.. gehad wat betreft de verzekering en alarm ben nu alleen WA verzekerd :wave: scheelt wel een hoop premie :)
Link naar reactie
Geen appels met peren vergelijken o.f.t. een coupe is geen roadster voor de verzekering, en daar hangen andere eisen wat betreft alarm aan -_- Ik heb zelf ookeen hoop geze.. gehad wat betreft de verzekering en alarm ben nu alleen WA verzekerd :wave: scheelt wel een hoop premie ;)

Tsja, een :m: is ook geen 2.8 :D . Kan me voorstellen dan zo´n pk-bom ook voor de nodige problemen kan zorgen.

Maar de argumentatie voor een klasse 4 was erg vreemd.... omdat er een softtop op zit en opensnijden van de kap is eenvoudig waardoor meenemen van de auto eenvoudiger is ;) :) . Bij de vraag wat een GPS volgsysteem daaraan kan veranderen konden ze geen antwoord geven. Wat mij betreft een beetje overtrokken voor een 6,5 jaar oude auto die altijd binnen staat. Misschien nuttig voor een gloednieuwe 911 GT3 of een BMW X5 maar verder....

Link naar reactie
Geen appels met peren vergelijken o.f.t. een coupe is geen roadster voor de verzekering, en daar hangen andere eisen wat betreft alarm aan ;) Ik heb zelf ookeen hoop geze.. gehad wat betreft de verzekering en alarm ben nu alleen WA verzekerd :wave: scheelt wel een hoop premie :)

Hallo,

Rabobank website geeft toch zo goed als dezelfde premie voor een coupe of roadster, wordt nergens gewezen op een klasse 4 of 5 alarm.

Lijkt me dus sterk dat er daar veel verschil is tussen roadster of coupe.

Een goede relatie beheerder bij de bank doet bijna zeker ook wonderen! Vaste klant!

En anders is het nog een goede reden om coupe te rijden (geintje), mocht de cabrio wel veel duurder zijn in de premie.

Groeten Maarten

Link naar reactie
Tsja, een :m: is ook geen 2.8 -_- . Kan me voorstellen dan zo´n pk-bom ook voor de nodige problemen kan zorgen.

Maar de argumentatie voor een klasse 4 was erg vreemd.... omdat er een softtop op zit en opensnijden van de kap is eenvoudig waardoor meenemen van de auto eenvoudiger is ;) :) . Bij de vraag wat een GPS volgsysteem daaraan kan veranderen konden ze geen antwoord geven. Wat mij betreft een beetje overtrokken voor een 6,5 jaar oude auto die altijd binnen staat.

Ik heb bij diverse maatschappijen het zelfde antwoord gehad las dat jij hebt gekregen zelfs bij ING assurantiën deden ze erg moeilijk ondanks het feit dat ik mijn bedrijfswagens ook daar verzekerd heb. Toch geïnformeerd bij de dealer voor zo'n volgsysteem kosten 1295 euro ex btw + een verplicht abonnement. Wat betreft de PK's heeft er niets mee te maken het gaat om dat stuk linnen boven je hoofd :wave:
Link naar reactie
Hallo,

Rabobank website geeft toch zo goed als dezelfde premie voor een coupe of roadster, wordt nergens gewezen op een klasse 4 of 5 alarm.

Lijkt me dus sterk dat er daar veel verschil is tussen roadster of coupe.

Een goede relatie beheerder bij de bank doet bijna zeker ook wonderen! Vaste klant!

En anders is het nog een goede reden om coupe te rijden (geintje), mocht de cabrio wel veel duurder zijn in de premie.

Groeten Maarten

Hooi Maarten,

Ken jij een goede relatie beheerder bij de Rabobank dan? Heet hij soms Maarten :schater::schater::schater:

Link naar reactie

Ik heb m'n Z3 van 2002 bij Reaal verzekerd, klasse 3 vereist en helaas schade aan zomerkap bij inbraak etcetera voor eigen rekening, premie echter slechts 500 euro per jaar...

FireSpy

Link naar reactie

Ik heb mijn ZZZ verzekerd bij FBTO, casco inclusief kap, geen eisen t.a.v. alarm.

Ga per 1-9-2007 over naar Centraal Beheer, i.v.m. veel lagere premie, hetzelfde verhaal casco + kap en geen eisen t.a.v. alarm.

Link naar reactie

Heren, kijk ook even bij Unive.

Hier heb ik mijn beide roadsters verzekeerd wa+, maar het kon ook all-risk maar ik heb het niet gedaan zou wel veel meer gaan kosten. Ik betaal nu rond €900,- / jaar, schade vrij 1,5 jaar. Ik heb maar een 1.8 uit 2000.

Ze vragen alleen alarm klasse 1, voor mijn eigen heb ik alarm klasse 3 erop gezet bij Ruud.

:thumbup:

Link naar reactie

Het verhaal van interpolis klopt. Ik had een offerte gevraagd. De RABO maakte mij er op attent dat interpolis geen genoegen meer nam met een klasse 3 alarm.

Ik ben nu verzekerd: BMW TOPCOVER (Turien). Goede verzekering voor een prima prijs.

Leo

Link naar reactie
Hallo,

Mijn coupe 2.8 uit 1999, all risk verzekerd bij interpolis via de rabobank.

Gewoon klasse 3 alarm, geen eigen risico.

Schadevrije jaren 14, BM trede 19.

Betaal hiervoor maar liefst € 603,- per jaar. ( inclusief assurantiebelastingen, poliskosten)

Lijkt me inderdaad glashelder!

Groeten Maarten

Dat is een behoorlijk nette prijs!

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ik was al een tijdje van plan om de gegevens er even bij te pakken want ik heb - denk ik - een zeer sterke aanbieding voor de roadster.

Ik betaal € 600 per jaar voor all-risk (alleen geen rechtsbijstand want daarvoor hebben we een standaard-verzekering waar auto bij in zit); wel heb ik de 80% bonus (13 schadevrije jaren) al een tijdje.

ER = € 150 en inbraak-schade aan de kap wordt niet vergoed.

Maaar.... de aanschafwaarde van de auto is vastgelegd voor 3 (!) jaar; dus wanneer ik over 2 jaar zelf of iemand anders mijn auto plat rij dan krijg ik het aankoopbedrag terug. Geen gezeik met verzekeringen en dagwaarde dus.

Deze verzekering loopt via mijn tussenpersoon en is bij Unigarant.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo,

Mijn coupe 2.8 uit 1999, all risk verzekerd bij interpolis via de rabobank.

Gewoon klasse 3 alarm, geen eigen risico.

Schadevrije jaren 14, BM trede 19.

Betaal hiervoor maar liefst € 603,- per jaar. ( inclusief assurantiebelastingen, poliskosten)

Lijkt me inderdaad glashelder!

Groeten Maarten

Heb je hier dan een taxatierapport voor nodig? Of bepalen ze de waarde van de auto uit " het boekje" ?

Gr-P

Link naar reactie

Ben verzekerd bij Fortis, WA +, is niet zo'n hele dure verzekering, moest wel een klasse 2 alarm hebben. o ja, in de polisvoorwaarden staat dat:

als iemand de kap opensnijd, puur uit vandalisme, dan is dit niet verzekerd. neemt de persoon in kwestie ook nog de autoradio mee, dan wordt zowel de kap als de radio vergoed, het is dan namelijk geen vandalisme maar inbraak...

DAT GELOOF JE TOCH NIET!!!

Link naar reactie
Ben verzekerd bij Fortis, WA +, is niet zo'n hele dure verzekering, moest wel een klasse 2 alarm hebben. o ja, in de polisvoorwaarden staat dat:

als iemand de kap opensnijd, puur uit vandalisme, dan is dit niet verzekerd. neemt de persoon in kwestie ook nog de autoradio mee, dan wordt zowel de kap als de radio vergoed, het is dan namelijk geen vandalisme maar inbraak...

DAT GELOOF JE TOCH NIET!!!

Moet je dus bordje in je auto hangen:

Heren/dames indien u de kap opensnijdt graag ook de radio meenemen.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Link naar reactie
Centraal Beheer, 2.8 QP, all risk voor 750 Euro per jaar. Gewoon met alleen de standaard startonderbreker erop.

Ik heb via mijn tussenpersoon een voorstel van London verzekeringen (nooit van gehoord): Met mijn 8 schadevrije jaren van de motor kan ik een QP 3.0i all risk verzekeren voor 893 euri. Dat moet beter kunnen!

edit: en dat kon beter: Bij Univé voor 656 euro all risk op jaarbasis. Kijk, daar worden we weer vrolijk van :rolleyes:

Link naar reactie

Ik werk bij de glashelder maatschappij en heb al in een eerder topic aangegeven dat de z3 roadster een klasse 4 of 5 moet hebben zo niet kun je een eigenrisico afsluiten dat was bij mij 1800 euro bij schade.

dus het is niet glashelder

Het kan zijn dat deze polisvoorwaarden in 2006 zijn opgesteld en dat jullie een verzekering hebben lopen hiervoor. Toch nog even navraag gedaan maar je moet een klasse 4 of 5 hebben

groetjes ilona

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.