Ga naar inhoud

Ook ik "moet" een nieuwe lease bak


Rubenz3

Aanbevolen berichten

Om te voorkomen dat Thomas (M-roadster) mij weer gaat uitmaken voor een Skoda-rijder ^_^ , wil ik graag even mijn nieuwe keuze at leasebak betreft mededelen. Ik ben er bijna uit, maar zit nog over een paar opties na te denken. En voor de keuze stel ik jullie mening zeer op prijs ;)

Voor diegene die willen weten waarom Thomas mij een Skoda-rijder vindt: dit komt omdat ik inderdaad met de gedachte heb gelopen om een Octavia RS Combi als nieuwe leaseauto te nemen. Maar ja, je gaat toc ook eens naar andere merken kijken en zo kwam ik ook bij de Honda CRV langs, aangezien ik in eerste instantie een 4x4 wilde rijden. Echter, de versie die ik wilde (Diesel, Executive, Aero pakket en nog wat zaken) komt in de lease voor mij te hoog uit. Althans wat ik voor een CRV over wil hebben :o .

Dus verder gekeken en uiteindelijk de stap naar de BMW-dealer gemaakt. Als ik geen 4x4 neem, dan maar een achterwiel aangedreven wagen. Tja, dan kom je al snel bij de BMW uit. Ik had mijn oog laten vallen op een 318d sedan in High Executive uitvoering (chippen kan altijd nog...). Dus afgelopen zaterdag stond er een een demo gereed om een proefrit te maken. Wat rijdt zo'n wagen onwijs goed: wegligging en stuurgedrag helemaal TOP :rolleyes: En de 122pk sterke diesel doet het ook prima.

Na de proefrit dus maar aan tafel gaan zitten om een offerte op te laten stellen. Voorwaarde was wel dat er een 143pk-versie werd besteld, aangezien die in september leverbaar worden en ik dan geen zin heb om de lichtere versie te rijden, ook al reed de 122pk-versie prima. De dame(!) aan de andere kant van het bureau zei dat dit geen probleem was en vertelde ook nog even dat de 318d modeljaar 2007 nu wel tegen een aantrekkelijke prijs wordt aangeboden, zeker kijkend naar een HE-uitvoering. Het pakket wat normaal ongeveer € 8.000 kost, wordt er nu opgezet voor slechts € 2.000!!! :m: Bij navraag blijkt dat qua looks modeljaar 2008 niet veranderd, maar dat de veranderingen hoofdzakelijk onder de kap te vinden zijn (143pk, schakelindicator, start-stop functie). Boeiend allemaal, maar ik zit echt niet te wachten op een lampje dat zegt dat ik moet schakelen (is wel uitschakelbaar).

Na zeker wel tien seconden nagedacht te hebben, heb ik dan ook het besluit genomen om een 320d High Executive op papier te laten zetten....! :m: Die kwam lager uit dan de prijs die een 318d HE van modeljaar 2008 moet kosten.

Maar nu komt het. Voor een modeljaar 2007 heb je niet meer de mogelijkheid om de auto helemaal naar eigen inzicht aan te kleden, aangezien er geen gebouwd meer wordt. Mijn voorkeur qua kleur gaat uit naar Sparkling Graphite, maar daar waren er niet zo heel veel meer van in het land. Bleek dat ze zelf er nog één op voorraad hebben staan. Deze had af fabriek echter wel één (prijzige) optie: Navigatie Proffessional. Maar ja, als vrouw des huizes zegt "nemen, dan neem ik wel jouw Garmin", is het besluit zo genomen natuurlijk....

Maar goed, dit is natuurlijk een gave optie, maar ik zat zelf te denken aan de volgende opties waarvan ik nog niet echt weet of ik die moet nemen:

- Lichtmetaal Styling 161 (17" 225 voor, 255 achter). Standaard zit er Stylling 158 onder (17" 225 rondom);

- Getint glas rondom, dus ook de voorruiten;

- M sportstuurwiel.

Het probleem met de Styling 161 is dat er geen winterbanden op kunnen. Oplossing zou zijn om een extra set met winterbanden te kopen;

Het tinten kan over de top zijn;

Het M stuurtje staat lekker, maar het standaard sportstuur is natuurlijk ook prima.

Ik ben benieuwd naar jullie mening met betrekking tot bovenstaande opties!!!!

:wave:

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb in de 1-serie ook getwijfeld over M stuur maar niet gedaan om dezelfde reden als jij hebt.

Ramen lijken me ook iets over the top.

320 zal wel super rijden ja. Als je die mogelijkheid hebt is er bijna geen keuze meer :rolleyes:

Link naar reactie

Ik heb zelf een 325 in Sparkling Graphite maar deze kleur zie je zoveel dat ik liever een andere kleur zou hebben achteraf. Wielen goede keuze. Ik heb 18"" maar daarmee zit je snel tegen een stoeprand. Op de Z heb ik nog geen krasje op de 18" velgen maar de 325 ?? Je kent dat wel, te laat voor een afspraak, haast, haast, haast en de velg naar z'n grootje. Getinte ramen heb ik zoiets van zonde van het geld cq de bijtelling. Ik heb destijds juist voor comfort gekozen zoals automaat, leren bekleding, navigatie, telefoon via het display etc. Maar als jij getinte ramen mooi vindt gewoon doen natuurlijk. En tenslotte, het standaard stuur is uitstekend. Veel plezier ermee, het is echt een superauto. Ik ga donderdag naar Italie en verheug mij alweer op de Autobahn. Pas bij 170 km krijgt mijn vrouw in de gaten dat het hard gaat en begint dan te zeuren. :rolleyes:

EDIT In mei 2009 loopt mijn leasecontract af en heb ik een setje winterbanden met wielen in de aanbieding.

Link naar reactie
Ik heb zelf een 325 in Sparkling Graphite maar deze kleur zie je zoveel dat ik liever een andere kleur zou hebben achteraf. Wielen goede keuze. Ik heb 18"" maar daarmee zit je snel tegen een stoeprand. Op de Z heb ik nog geen krasje op de 18" velgen maar de 325 ?? Je kent dat wel, te laat voor een afspraak, haast, haast, haast en de velg naar z'n grootje. Getinte ramen heb ik zoiets van zonde van het geld cq de bijtelling. Ik heb destijds juist voor comfort gekozen zoals automaat, leren bekleding, navigatie, telefoon via het display etc. Maar als jij getinte ramen mooi vindt gewoon doen natuurlijk. En tenslotte, het standaard stuur is uitstekend. Veel plezier ermee, het is echt een superauto. Ik ga donderdag naar Italie en verheug mij alweer op de Autobahn. Pas bij 170 km krijgt mijn vrouw in de gaten dat het hard gaat en begint dan te zeuren. :wave:

EDIT In mei 2009 loopt mijn leasecontract af en heb ik een setje winterbanden met wielen in de aanbieding.

Wat de kleur betreft heb je wellicht een punt. Je ziet ze wel wat vaak op de weg. Dat is misschien nog wel iets om over na te denken. Maar eens even kijken welke kleuren er nog in het land staan...

Link naar reactie
ik wist niet dat dit het wereldproblemen.nl forum was. Sorry :wave:

Daar heb je gelijk in. Vergeef me mijn kritiek.

Als dit de maatstaf is hier, 't is niet de mijne. Maar ga lekker door met deze problemen. Ik hoop dat jullie er uit komen.

Link naar reactie
Daar heb je gelijk in. Vergeef me mijn kritiek.

Als dit de maatstaf is hier, 't is niet de mijne. Maar ga lekker door met deze problemen. Ik hoop dat jullie er uit komen.

Ik vind dat we ook een beetje rekening moeten houden met Rob jongens. Ophouden nu met dat gelul over auto's :wave: Rob mag zeggen waar we het over gaan hebben:

Link naar reactie

Wat een ongeloofelijk probleem........... haha, dit is wat je noemt een LUXE PROBLEEM ...... kan je niet helpen, maar het wordt hoe dan ook een mooie nieuwe auto! Sterkte. :wave:

Link naar reactie
Wat is er toch mis met Skoda :wave:

(lees: met mijn leasebedrag heb ik niet zo heel erg veel andere mogelijkheden)

Totaal niets. Heb proefrit gemaakt in een RS en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was :rolleyes: Goede wegligging, goede afwerking en standaard uitrusting is compleet.

Link naar reactie
Ik ben over een paar maanden ook aan een nieuwe leasebak toe, en eerlijk gezegd....zit ik ook richting de Skoda Octavia te kijken. De Octavia Scout dan wel te verstaan.

Ik heb wel bewondering voor jullie, dat je dat zomaar in het openbaar durft te zeggen :rolleyes:

Link naar reactie

Het "Skoda gevoel" nee, dat zie ik inderdaad ook niet echt voor me...maar als je de Skoda merktekens vervangt voor die van VW zegt iedereen ineens dat je een hele mooie Passat hebt....

Zit dat dan echt alleen maar "in de naam" of "tussen de oren"????

Link naar reactie
Het "Skoda gevoel" nee, dat zie ik inderdaad ook niet echt voor me...maar als je de Skoda merktekens vervangt voor die van VW zegt iedereen ineens dat je een hele mooie Passat hebt....

Zit dat dan echt alleen maar "in de naam" of "tussen de oren"????

Dat klopt helemaal. Een klant van mij heeft ook een Skoda. Een van de grotere modellen met alles erop en eraan. Gewoon een mooie auto, bij mij is het inderdaad de naam/het logo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.