Ga naar inhoud

Ipod + Z4


ivodl

Aanbevolen berichten

Woensdag gaat mijn auto weg voor het inbouwen van een alarm en aangezien ik mijn vriendin ooit een ipod heb gegeven die al 2 jaar in de kast ligt heb ik gevraagd meteen voor een Ipod interface voor m'n auto. In 1ste instantie was de prijs een paar 100 E maar omdat ze toch al met het alarm bezig zouden zijn heb ik er een leuke prijs voor kunnen regelen, (zeker na de opmerking "Da's duur, laat dan maar zitten" :birthday: ).

Nou zit ik net even te snuffelen en eerlijk gezegd valt me nu al het e.e.a. tegen: Je moet perse bepaalde namen voor playlists aanhouden (in mijn geval niet zo erg want de ipod blijft toch in de auto) je kan niet zoeken op namen, niet eens sorteren op album. Heb ik een mooi display zie ik daar alleen de tracknummers op, niet eens de naam van de artiest...al met al lijkt het meer een veredelde cd-wisselaar.

Het is dat ik de ipod al heb en ik die interface voor "weinug" kon krijgen maar ik vraag me wel af wat ervaringen van anderen hiermee zijn, ook met die ICElink koppeling, is dat net zo "beperkt" ?

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is dat ik de ipod al heb en ik die interface voor "weinug" kon krijgen maar ik vraag me wel af wat ervaringen van anderen hiermee zijn, ook met die ICElink koppeling, is dat net zo "beperkt" ?

zelf ook naar de ice link aan het kijken. Geloof dat Napoje er ervaring mee had.

Link naar reactie

Ik had de Icelink Plus in mijn vorige Z4 (inbouwen 20 minuten door mezelf in handschoenen kastje). Het werkte perfect, met alle selecties mogelijk:

- Op artiest

- Album

- Playlist

etc

Op mijn satnav scherm kwamen de MP3 tags, en ik kon selecteren / browsen via mijn stuur en via de satnav knoppen. Was perfect, en hij chargde de ipod ook nog eens. Was iets van 140 euro of zo

Link naar reactie
Ik had de Icelink Plus in mijn vorige Z4 (inbouwen 20 minuten door mezelf in handschoenen kastje). Het werkte perfect, met alle selecties mogelijk:

- Op artiest

- Album

- Playlist

etc

Op mijn satnav scherm kwamen de MP3 tags, en ik kon selecteren / browsen via mijn stuur en via de satnav knoppen. Was perfect, en hij chargde de ipod ook nog eens. Was iets van 140 euro of zo

Klopt, ik heb in mijn funf ook een icelink: probleemloos. Werkt perfect. Je moet wel goed de volgorde van de handleiding volgen anders begrijpt de computer het niet helemaal meer, maar daar is later ook nog een truuk voor.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ivo weet je zeker dat je geen Icelink hebt? een vriend van me heeft een Dension Icelink bij de dealer gekregen met inbouwen van de ipod interface.

Als dat bij jou ook zo is moet je even het tooltje downloaden die Edwin in de z3 geluidstudio heeft gelinkt dan werkt het bij jou ook met tekst.

Groet,

André

Link naar reactie

Bestaat Icelink nog wel. zoeken via goolge leverde een horloge co op en volgende:

Dension Audio Systems, Ltd. and Dension USA, Inc. have terminated

their relationship, whereby Dension USA distributed Dension Audio

Systems products in North America. Effective immediately,

Dension USA is no longer selling, servicing or supporting

Dension Audio Systems products.

For support regarding products purchased from Dension USA. Inc., please

contact the product's respective manufacturer.

Link naar reactie
Bestaat Icelink nog wel. zoeken via goolge leverde een horloge co op en volgende:

Dension Audio Systems, Ltd. and Dension USA, Inc. have terminated

their relationship, whereby Dension USA distributed Dension Audio

Systems products in North America. Effective immediately,

Dension USA is no longer selling, servicing or supporting

Dension Audio Systems products.

For support regarding products purchased from Dension USA. Inc., please

contact the product's respective manufacturer.

Ja hoor, gewoon http://www.dension.com/main.htm intypen en niet www.densionusa.com.

Ben druk aan het kijken of ze nu ook voor de E60 een goed product hebben

Link naar reactie
Bestaat Icelink nog wel. zoeken via goolge leverde een horloge co op en volgende:

Dension Audio Systems, Ltd. and Dension USA, Inc. have terminated

their relationship, whereby Dension USA distributed Dension Audio

Systems products in North America. Effective immediately,

Dension USA is no longer selling, servicing or supporting

Dension Audio Systems products.

For support regarding products purchased from Dension USA. Inc., please

contact the product's respective manufacturer.

Het is sinds kort inderdaad verandert het is geen Icelink meer het is nu Dension gateway 100, hier zit ook een AUX aansluiting op om een andere mediaplayer aan te sluiten, let wel hier worden dan geen teksttags weergegeven.

Heb hem net ingebouwd (heb de Ipod aansluiting in het klepje van het opbergvak tussen de stoelen) ik kan zonder Ipod al de CDC 1-99 selecteren.

Nu nog even een Ipod video 30 of 80 gig en we zijn klaar voor de vakantie.

hier de site van de leverancier

Groet,

André

Link naar reactie

Heb de Dension gateway 100 ingebouwd en de Ipod netjes in het vakje geplaatst tussen de stoelen met de bijbehorende beugel, alles ziet er super uit alleen krijg ik hem nog niet aan de praat.

Wanneer ik de radio aanzet en dam met de "mode" knop naar de Ipod ga dan zie je netjes de Ipod oplichten en Dension in het scherm verschijnen echter op de 16:9 display zie ik hem "check cd " geven en vervolgens schiet hij automatisch door naar "5-99" dan heb ik op de radio een "sel" toets hiermee kun je scannen, rnd, ff, rw, etc... regelen maar je ziet op de Ipod verder niet gebeuren en hij vind geen nummers.

Heb de accupool ook al een min. of 10 losgehad en alles zeg maar gereset echter zonder resultaat.

Nu las ikbij troubleshouting dat er misschien een connector van de bekabeling niet goed kan zitten maar dat is IMHO ok niet het geval.

Pfff waarom gaat alles toch zo moeizaam dit moet toch gelijk werken en niet alleen er leuk uitzien....... <_<

Iemand nog suggestie's :thumbup:

Link naar reactie
Heb de Dension gateway 100 ingebouwd en de Ipod netjes in het vakje geplaatst tussen de stoelen met de bijbehorende beugel, alles ziet er super uit alleen krijg ik hem nog niet aan de praat.

Wanneer ik de radio aanzet en dam met de "mode" knop naar de Ipod ga dan zie je netjes de Ipod oplichten en Dension in het scherm verschijnen echter op de 16:9 display zie ik hem "check cd " geven en vervolgens schiet hij automatisch door naar "5-99" dan heb ik op de radio een "sel" toets hiermee kun je scannen, rnd, ff, rw, etc... regelen maar je ziet op de Ipod verder niet gebeuren en hij vind geen nummers.

Heb de accupool ook al een min. of 10 losgehad en alles zeg maar gereset echter zonder resultaat.

Nu las ikbij troubleshouting dat er misschien een connector van de bekabeling niet goed kan zitten maar dat is IMHO ok niet het geval.

Pfff waarom gaat alles toch zo moeizaam dit moet toch gelijk werken en niet alleen er leuk uitzien....... <_<

Iemand nog suggestie's :thumbup:

ik neem aan dat de kabel ook goed is de aansluiting van de wisselaar zit? Had ik namelijk eerst niet goed gedaan en toen kreeg ik geen geluid maar werkte verder wel alles.

Wat ik ook moet doen is iedere keuze bevestigen.

Even voor mijn radio:

met de "skip-toetsen" kan ik vooruit en achteruit scrollen maar moet altijd de keuze bevestigen met de "m-toets" er tussenin. Pas dan gebeurt er ook werkelijk iets. Nu weet ik niet hoe de toetsen bij jou werken maar wanneer ik dus op de 1 druk kan ik daarna wanneer de 1-** in het display verschijnt met de <> toetsen door de playlist heen. Wanneer ik dan een playlist heb die ik wil horen druk ik op de m om te bevestigen. Dan krijg ik het eerste nummer te zien en moet ik weer met de m bevestigen. Pas dan gaat de ipod spelen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Link naar reactie
Heb de Dension gateway 100 ingebouwd en de Ipod netjes in het vakje geplaatst tussen de stoelen met de bijbehorende beugel, alles ziet er super uit alleen krijg ik hem nog niet aan de praat.

Wanneer ik de radio aanzet en dam met de "mode" knop naar de Ipod ga dan zie je netjes de Ipod oplichten en Dension in het scherm verschijnen echter op de 16:9 display zie ik hem "check cd " geven en vervolgens schiet hij automatisch door naar "5-99" dan heb ik op de radio een "sel" toets hiermee kun je scannen, rnd, ff, rw, etc... regelen maar je ziet op de Ipod verder niet gebeuren en hij vind geen nummers.

Heb de accupool ook al een min. of 10 losgehad en alles zeg maar gereset echter zonder resultaat.

Nu las ikbij troubleshouting dat er misschien een connector van de bekabeling niet goed kan zitten maar dat is IMHO ok niet het geval.

Pfff waarom gaat alles toch zo moeizaam dit moet toch gelijk werken en niet alleen er leuk uitzien....... <_<

Iemand nog suggestie's :thumbup:

Heb je de laatste release software op je I-pod geladen?

Polen los 10 minuten

Dension deinstalleren

Polen vast

Computer weet weer waar die is :huh:

Polen los 10 minuten

Dension installeren

Polen vast

eerste keer duurde het bij mij ongeveer 1 a 2 minuten voordat het geheel werkte.

Succes

Link naar reactie

Allen bedankt voor het meedenken ben eruit hij werkt alles was goed aangesloten (uiteraard ;) )

Ik was net bij Ruud en daar was Martinvh en die had ooit zoiets meegemaakt in de boot en toen hij de Equalizer van de Ipod had uitgeschakeld toen werkte het bij hem, ik had inderdaad "dance" geselecteerd en toen ik de Equalizer had uitgeschakeld werkte het direct.

Super nu nog even de teksttag proberen te activeren en dan zo direct even een foto'tje van de plek van inbouw.

MARTIN BEDANKT!!!!volgende appeltaart is van mij :thumbup:

André

Link naar reactie

Hoi André,

Nog een tip. Je hebt op de Gateway 100 ook een extra aux input. Het kan zijn dat (als je 'm wilt gebruiken) het niet werkt.

Doe dan het navolgende.

For example you are listening to an iPod in Gateway mode and you want to select Aux input as the source:

. Press Disc6 (or select it with +/- Disc buttons).

. Track3 will be displayed on the radio.

. Press Back 2 times or set Track1 with the jogwheel.

. Press FF (or a dedicated Select button on some radios)

MarZZZZel

Link naar reactie
Hoi André,

Nog een tip. Je hebt op de Gateway 100 ook een extra aux input. Het kan zijn dat (als je 'm wilt gebruiken) het niet werkt.

Doe dan het navolgende.

For example you are listening to an iPod in Gateway mode and you want to select Aux input as the source:

. Press Disc6 (or select it with +/- Disc buttons).

. Track3 will be displayed on the radio.

. Press Back 2 times or set Track1 with the jogwheel.

. Press FF (or a dedicated Select button on some radios)

MarZZZZel

Hij werkte al Marcel :schater: alleen de teksten wil nog niet lukken en krijg menu 6 ook niet bediend mijn Ipod blijft geblokkeerd als de radio aan staat. Edit: nu werkt dit ook..

Weer een zoekactie, heb 5x playlist gemaakt overigens.

Edit: De aanhouder wint en de teksten worden ook netjes weergegeven, nu had ik als test even een 5-tal lijsten aangemaakt en die kun je doormiddel van voorkeuzeknop 1 in te drukken selecteren, iedere keer als je op 1 druk kom je in een andere lijst, deze lijst geef je bijvoorbeeld de naam van een album of van een genre net wat je makkelijk vindt, wij gaan bijvoorbeeld op vakantie binnenkort en dan maak ik een map Martine aan en daar kan zij dan al haar favoriete nummers ingooien en dan weet ik dat ik m'n oordoppen uit de kast moet pakken :schater:

imgp4556eb0.jpg

imgp4557xr8.jpg

Geweldige gadget vind ik dit, ben blij dat hij werkt zoals het hoort te werken, het is even een beetje uitvogelen maar ook mede dankzij ervaringen van anderen erg leuk om het allemaal werkend te krijgen..

Nu op naar Belgie voor een weekendje partytime :thumbup: ;)

André

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Ipod (30g) in de ZZZZ ben lekker op vakantie geweest 5000 km ruim gereden en heb niet 1 keer hetzelfde liedje gehoord.

André :thumbup:

Mooi André, blij voor je dat het allemaal goed werkt en dat jullie heelhuids zijn weder gekeerd.

Neem direkt aan dat jullie de show hebben gestolen met de bolide. (patser) ;)

Ik ben bezig met een interface van NavInc, specifiek voor de Z4.

Zoals ik al eerder had vermeld, ga ik voor een multimediaplayer met 100Gb en de mogelijkheid om alle formaten (Audio en Video) af te spelen en weer te geven via de audioinstallatie van de Z en visuele weergave via de CID.

Persoonlijk vind ik het prettiger mij niet te binden aan de opgedrongen Apple regels en een ander voordeel vind ik, dat de firmware van de betreffende multimediaplayer is te upgraden naar steeds nieuwere codecs, wat erg belangrijk is in de videoformaten en het mergen van subtitles.

De interface heeft 2 multimedia inputs, dus ik ga 1 input voor de iPod (in combi met een achteruitrijcamera) gebruiken en 1 voor de mulimediaplayer.

Als het goed is krijg ik 'm van de week binnen en dan zal ik mijn bevindingen hieromtent wel posten.

Ik heb de distributeur een review beloofd over zijn produkt.

Hoop dat het goed uitpakt, want de krengen zijn niet goedkoop.

Link naar reactie

Ja ze zijn zeker niet goedkoop, ik ben voor de Dension gegaan omdat ik geen tv ga kijken in de auto oid dus voor mij was deze interface genoeg, ben benieuwd of je de titels ook in je scherm kunt toveren met de door jou bestelde interface, lijkt me een leuke klus overigens zal wel even klooien worden maar goed je hebt voorlopig je kenteken toch nog niet.

André

ps Italië was super lekker..........enuh Alfa's rijden ook niet door... :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.