Ga naar inhoud

motortuning M43-blokjes


Gast Guest_tuni_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_tuni_*

hallo members,

eerst maar vermelden dat ik al serieus wat gesearched heb op dit forum ivm motortuning maar veel meer als chip/uitlaat/intake heb ik niet gevonden.

Wil wel eens wat eerstehands info krijgen van mensen die daadwerkelijk andere nokken hebben steken en zo..

Ook vraagje, op us-forums lees je veel over de asc-delete, het weghalen van de gasklep voor de grote gasklep, waardoor je antislip uitgeschakeld wordt, maar je een betere flow krijgt naar je inlaat. Iemand dit al gedaan?

En weet ook een uitgeboorde en opgepolijste gasklep liggen, iemand dit al geplaatst?

Ik weet dat je hierdoor geen hopen pk's bijkrijgt, maar de asc-delete kost 25 euro als je de OEM intake rubber van de M roadster van '98 zet. En de gasklep weet ik liggen voor 50 euro. Dus die paar euro's zijn het mij dan wel waard als dit resulteert in een betere gasrespons en een pk of 2. Gaat mij ook meer om de sport je motor wat pittiger te maken en dan om de zoveel aanpassingen hem op een testbank te plaatsen. Ieder zijn hobby :kisstogether:

Dus maw alles wat met echte tuning te maken heeft ivm M43 (liefst facelift, dus 1895cc-motor), laat maar horen!!

Alvast hartelijk bedankt

en nee, ik koop geen 2.8 want dan stelde ik vragen over de M50 inlaatcollector :thumbup:

grtz

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als je niet bent geregistreerd hier, heb je geen toegang tot het volledige forum. Misschien dat je hierdoor wat gemist hebt, al weet ik niet of de antwoorden op jouw vragen hier überhaupt te vinden zijn. De techneuten zullen er wel een antwoord op hebben.

Link naar reactie

Een leuk project maar ik denk dat het gros gewoon voor een sterkere motor gaat.

De 16V al ipv de 8V om maar bij de 4 pitters te blijven.

Ik denk dat je toch bij Bimmerforums de benodigde info vandaan zal moeten halen aangezien bij mijn weten niemand hier de moeite (of geld) voor dit soort uitgebreide tuning met relatief weinig winst over heeft.

Link naar reactie

ja op bimmerforums vind je wel wat, maar dan enkel de 16-kleppers. En daar zijn ze ook niet echt te vinden voor de 4-bangers.. turbo of compressor inderdaad beste verhouding pk-winst en prijs, maar.. keuring is wat anders :thumbup:

maar ga eens verder rondsnuffelen dan.. moet toch wel wat te vinden zijn

grtz

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.