Ga naar inhoud

Verlichting onder versnellingspook


Superduper

Aanbevolen berichten

Ik zag laatst bij iemand dat zijn versnellingspook verlicht was door een klein lampje onder de kop. Is dat standaard? Het zat er al bij hem in, en het lijkt mij ook wel wat. Iemand ervaring met inbouwen of vervangen van het lampje?

Ik had begrepen dat ik 'gewoon' de pook knop eraf kon trekken. Hoe dan verder?

Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Pas alsjeblieft op met het er aftrekken van de pook!!! Je moet gewoon met veel kracht trekken, maar kijk dan uit want hij floept los en -zoals bij mij en zoals ik al gelezen heb op diverse artikelen ook bij anderen- knalt tegen je kanes :D

Wat betreft licht: Misschien dat je iets aan dit artikel hebt: http://www.mz3.net/articles/099.html

Link naar reactie
Ik zag laatst bij iemand dat zijn versnellingspook verlicht was door een klein lampje onder de kop. Is dat standaard? Het zat er al bij hem in, en het lijkt mij ook wel wat. Iemand ervaring met inbouwen of vervangen van het lampje?

Ik had begrepen dat ik 'gewoon' de pook knop eraf kon trekken. Hoe dan verder?

De ///M versies hebben een verlichte versnellingspook standaard, ook zijn er hele mooie te koop van leather Z :D , de stroom hiervoor kun je wel ergens bij de dashbordverlichting of asbakverlichting vandaan halen!!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Is dat geen kermis, zo'n verlichte versnellingspook? Is dat niet typisch Amerikaans?? Verschil tussen Kunst en Kitsch??? Ik begreep van Pierre dat hij dat ook heeft. Zijn er foto's van zo'n pook??? Voor alle duidelijkheid: ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, behalve wat (imho kitsch) spul op ebay.de. Dit is dan ook een serieus bedoelde vraag, vanzelfsprekend. Ik ben razend benieuwd hoe dat staat, zijn daar foto's van?

Link naar reactie

Die verlichtte pook is SUPER, is origineel onderdeel van de ///M.

Heel sfeervol in het kleine interieurtje in het donker.

Ik had een tijdje een Schnitzer pookknopje voor bij de pedalen en de handrem maar ben toch weer teruggekomen op mijn verlichtte pookje. Heb nu alleen net als Dylotic een exemplaar van leatherZ, dit zijn omgebouwde M pookjes met leer in kleur en chroom. Ziet er IMHO nog MOOIER uit ook als het licht is.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Probleem is dat het LEDje in de originele M-pook veel roder is dan de oranje dash verlichting :lol: .

LeatherZ past daarom ook oranje LEDs toe in hun gemodificeerde poken ;)

Link naar reactie
Heb nu alleen net als Dylotic een exemplaar van leatherZ, dit zijn omgebouwde M pookjes met leer in kleur en chroom. Ziet er IMHO nog MOOIER uit ook als het licht is.

groet,

Pierre

foto ?

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Even een wat bejaarde koe uit de sloot halen: vandaag hield ik ineens mijn versnellingspook los in mijn handen ;) :rolleyes: Er zat de laatste dagen al wat speling in, maar nu is hij echt los. Toen ik hem eraf tilde kwam er een klein stukje plastic uitvallen, wat waarschijnlijk deel uitmaakte van de verbinding. Ik heb een :angry: pookje zonder verlichting, deels leer en deels mat chroom passend bij mijn interieur. Nu kan ik bij de TIS dit onderdeel helemaal niet vinden. Alleen maar de standaard leren knoppen. En als ik dan toch een nieuwe moet, dan maar gelijk een verlichtte.

Weet iemand waar je die kan bestellen? Of heeft er iemand een BMW nummer van dit onderdeel? Ik heb wel wat gezien bij LeatherZ, maar daar had ik de vorige keer niet zulke goeie ervaringen mee, dus het liefst een andere leverancier.

(Edit: ik geloof haast dat hij ook bij LeatherZ vandaan komt, want het is hem wel exact. )

Nog meer mensen die wat willen bestellen bij ze :m:

Link naar reactie

Bedankt voor de tips!! Ik heb net deze besteld:

schaltknaufchrommatt.jpg

BMW M-Schaltknauf in Leder / Alu (beleuchtet)

voor slechts € 75,- incl BTW en verzending. Mocht het ledje iets te rood zijn dan zet ik er wel wat anders in. Daar heb ik zat van. Kan je het bovenplaatje er gewoon uitklikken?

Link naar reactie
Deze staat natuurlijk ook mooi bij jouw interieur, AFAIK is het klepje los te halen, zijn er namelijk in allerlei uitvoeringen ;)

Deze had ik namelijk ook in dezelfde uitvoering. Licht ook lekker in de hand. Klepje zien we dan wel. Ik oefen wel op de defecte! :D

Link naar reactie

Maandagmiddag gelukkig net voor 17:00 uur teruggekomen van een 6 daagse Eiffel tour met de Z en vrienden van ons met een A4 Cabrio 3.0 (220 pk triptronic) ik heb in Duitsland op de terugweg maar effe flink doorgereden om op tijd de onderdelen waaronder de verlichte versnellings pook te halen, de originele van BMW is ook zo rood, mij stoort het niet en mis de waterval verlichting ook niet meer.

Ik heb hem gewoon aangesloten op de sigarettenaanstekerverlichting.

Groet André

TIP !! met 210 km kun je nog steeds open rijden en alles blijft zitten, zelfs mijn vriendin.

Link naar reactie

TIP !! met 210 km kun je nog steeds open rijden en alles blijft zitten, zelfs mijn vriendin.

Zal toch niet aan je vriendin liggen, bij 250 open moet ik altijd opletten dat mijn petje niet wegvliegt :schater::schater:

:schater::schater: Er is altijd baas boven baas, gelukkig rijd ik altijd beschaafd......... :schater:

Link naar reactie

Haha er is niets mooier dan met 200 van rijbaan te wisselen in een verlaagde Z!! echt super zoals de wegligging is op hoge snelheid, er zijn ondanks dat ik een 2.0 heb veel auto's die het gewoon afleggen of niet durfen ivm de wegligging.

In de bocht is het gewoon winnen.

Dicht heb ik met mijn 2.0 tegen de 230 gehaald (teller), vind ik helemaal niet slecht en gemiddeld verbruik met snelle en langzame stukken 1 op 10.

André

Link naar reactie

IK vind het bij snelheden boven de 200 behoorlijk spannend, stukken spannender dan bijv. die snelheden met de touring, daar zit je met 200+ nog behoorlijk relaxed, in de :huh: zo met je kont op de achteras heb ik het stuurtje toch stevig vast <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.