Ga naar inhoud

Koelvloeistof temperatuur sensor


Aanbevolen berichten

Jongens ik heb hulp nodig.

Doordat ik 2x per week op de snelweg zit van Driebergen naar Eindhoven en terug sta ik geregeld in de file.

Als ik al een tijdje op de snelweg heb gereden en ik kom in een file terecht dan slaat de koelvloeistofteller helemaal naar het rode gedeelte.

Kan het zijn dat de ventilator stuk is? of dat ik de koelvloeistof moet verversen ofzo?

Wie kan mij helpen.

Owja het gaat om een BMW Z3 1.8

Alvast super bedankt, <_<

Michiel

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een zwak punt bij de Z3 zijn de schoepen van de waterpomp. Deze zijn van plastic en kunnen afbreken. Zie o.a.: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;hl=waterpomp. Het kan ook een niet correct functionerende sensor zijn.

Als het vloeistofniveau voldoende hoog is, heeft vervangen van de koelvloeistof geen zin. De koelende werking van de vloeistof zal niet echt afnemen....

Link naar reactie

K bedankt jongens. (vooral sledge voor zijn info) :banaan:

Ik denk na veel leze.. toch maar eens bij de bmw dealer langs te gaan.

Dit gaat dan de 1e "reparatie" worden sinds de aankoop.

Hoop dat zij het vinden.

owja ik heb hem ontlucht en de ventilator gecontroleerd maar die werkt prima. (draait altijd, ook als de motor niet "warm" is)

Mischien is het nu wel opgelost, kom ik maandag avond achter.

Mocht dit opgelost zijn. dan ga ik weer verder met spare voor z3 onderdelen M-bumper, (die ik nergens kan vinden behalve een neppe op ebay.de), siteflaps, witte zijknipperlichten en natuurlijk 18 inch velgen. (alpina's waarschijnelijk) :rolleyes:

groetjes gielleeh

Link naar reactie
K bedankt jongens. (vooral sledge voor zijn info) :banaan:

Ik denk na veel leze.. toch maar eens bij de bmw dealer langs te gaan.

Dit gaat dan de 1e "reparatie" worden sinds de aankoop.

Hoop dat zij het vinden.

owja ik heb hem ontlucht en de ventilator gecontroleerd maar die werkt prima. (draait altijd, ook als de motor niet "warm" is)

Mischien is het nu wel opgelost, kom ik maandag avond achter.

Mocht dit opgelost zijn. dan ga ik weer verder met spare voor z3 onderdelen M-bumper, (die ik nergens kan vinden behalve een neppe op ebay.de), siteflaps, witte zijknipperlichten en natuurlijk 18 inch velgen. (alpina's waarschijnelijk) :rolleyes:

groetjes gielleeh

Voor de M-bumper... goed blijven zoeken op internet (ze gaan wel voor ECHT veel weg) misschien is de dealer een optie...

Vergeet niet om ook M-spiegels en kieuwen te kopen... VEEL belangrijker dan die Side-Flaps. ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
De Viscokoppeling is dus vervangen, de ventilator draait weer gewoon zoals het hoort denk ik, echter de koelvloeistof teller schiet nog steeds naar het rode gebied.

Wat kan er kapot zijn? een sensor mischien?

GR Michiel

Lekkere dealer dan als het niet is opgelost, of heb je zelf gesleuteld?

Kleine tip om enigsinds de temperatuur in de file omlaag te krijgen is de verwarming voluit je zult zien dat hij dan iets terugloopt, alleen krijg je zelf een rooie kop maar goed dat terzijde.

André

Link naar reactie
De Viscokoppeling is dus vervangen, de ventilator draait weer gewoon zoals het hoort denk ik, echter de koelvloeistof teller schiet nog steeds naar het rode gebied.

Wat kan er kapot zijn? een sensor mischien?

GR Michiel

THERMOSTAAT, IMHO !!! :thumbup:

Link naar reactie
THERMOSTAAT, IMHO !!! :thumbup:

psies, dat denk ik ook.

Mijn thermostaat is overigens ook kapot sinds gisteren. Maar die blijft gelukkig openstaan, dus rij een stuk koeler als normaal. Kan er iig nog mee rijden dan....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.