Ga naar inhoud

Plotselinge kilometerteller afwijking


pierrez101

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wist dat eMMy goed gaat maar toen ik in D bij het inhalen van een M3e46 :newblush: de teller tegen de aanslag zag staan (meer dan 290 km :ph34r: ) dacht ik dat kan niet zo snel, ff in de gaten gehouden en idd ik heb bij 100 km/h al een afwijking van 20 km en dat loopt volgens mij verder op naarmate de snelheid toeneemt. Waar zou dat aan kunnen liggen, iemand ervaring of ergens over gelezen :wave:

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Ik wist dat eMMy goed gaat maar toen ik in D bij het inhalen van een M3e46 :newblush: de teller tegen de aanslag zag staan (meer dan 290 km :ph34r: ) dacht ik dat kan niet zo snel, ff in de gaten gehouden en idd ik heb bij 100 km/h al een afwijking van 20 km en dat loopt volgens mij verder op naarmate de snelheid toeneemt. Waar zou dat aan kunnen liggen, iemand ervaring of ergens over gelezen :wave:

Je hebt in ieder geval de snelste :newblush: van het forum :newblush:

Geplaatst:

Is de omtrek van de achterwielen wat kleiner dan normaal???

(Je bent nogal van de 'velgerige'.... vandaar. ^_^ )

Geplaatst:
Waar zou dat aan kunnen liggen, iemand ervaring of ergens over gelezen ^_^

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Misschien een borreltje te veel op? :m:

Geplaatst:
Is de omtrek van de achterwielen wat kleiner dan normaal???

(Je bent nogal van de 'velgerige'.... vandaar. ^_^ )

:schater: Ik dacht: Ik zeg niks.

Geplaatst:

hmm, vreemd idd!

Ik had van de week ook zoiets. Kmteller viel ineens uit, geen snelheid, geen kmteller meer. Half uur later weer ok. Zal waarschijnlijk wel een contactje zijn op de snelheidssensor op het dif.

Geplaatst:
Is de omtrek van de achterwielen wat kleiner dan normaal???

(Je bent nogal van de 'velgerige'.... vandaar. :m: )

Nee dat niet, dan zou ik wel hele kleine wielen moeten monteren om deze afwijking te krijgen en drank had ik ook niet op :schater:

Schijnt dat dit iig niet zo vaak voorkomt onze oosterburen wisten ook al geen raad, idd maar eens naar de aansluiting op het Diff kijken ^_^

Geplaatst:

Pierre accepteer nou maar dat Emmy zo snel is <_<:m: na tuning van Macmotoren schijnt het dat na de inrijperiode de echte snelheid pas bereikt word ^_^

Gast ArjanR1
Geplaatst:

Wel een lastig probleem zeg :thumbup:

Maar hoe bevalt de Z als die ''op papier'' wel erg zuinig rijdt :thumbup::blink:

Geplaatst:

Ik weet niet hoe het signaal van de sensor in het differentieel naar de teller gaat, maar als dat een binair signaal is en er ligt een contacje te rommelen dan is de afwijking mogelijk.

Door het rammelen worden er dan meer signalen doorgegeven en zal de teller uitslag veranderen.

Ik verdenk dus de signaalgever op het diff.

Geplaatst:

Eerst ff de resetknop (accu eraf) geprobeerd en dat heeft weer gewerkt nu duimen dat het blijft werken <_<

Geplaatst:
Ik weet niet hoe het signaal van de sensor in het differentieel naar de teller gaat, maar als dat een binair signaal is en er ligt een contacje te rommelen dan is de afwijking mogelijk.

Door het rammelen worden er dan meer signalen doorgegeven en zal de teller uitslag veranderen.

Ik verdenk dus de signaalgever op het diff.

In het kroonwiel van het differentieel zitten magneten de rest werkt net als een fietscomputer.

Een los, rammelend contact kan dan een hogere (of lagere) uitlezing geven maar hier is het te regelmatig.

Het lijkt er het meeste op dat de teller instelling is gewijzigd, denk dat de fabriek de tellerblokken in meer auto's gebruikt en dan de uitlezing kan aanpassen aan de wijzerplaat die gebruikt wordt of het differentieel en de bandenmaat.

Het feit dan een harde reset heeft geholpen, duidt hier ook een beetje op.

Joop dat het van blijvende aard is ;-)

JCK

Geplaatst:

Ik wil je wel komen helpen met testen om te zien of het weg is hoor... :kisstogether:

Ja agent, ik moest echt iets proberen want bij 290 is mijn teller niet meer zo nauwkeurig :schater:

succes met zoeken.

Geplaatst:
Ik wil je wel komen helpen met testen om te zien of het weg is hoor... :kisstogether:

Ja agent, ik moest echt iets proberen want bij 290 is mijn teller niet meer zo nauwkeurig :schater:

succes met zoeken.

Kan je gelijk vragen hoe hard je dan daadwerkelijk hebt gereden !! :schater:

Geplaatst:

Het signaal van de sensor gaat waarschijnlijk naar de boord-computer.

Deze zal dan wel weer een spanninkje naar de teller sturen.

Misschien moet je de computer laten uitlezen. Is het geval misschien zo opgelost.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.