Ga naar inhoud

SIMOTA LUCHTFILTER


Aanbevolen berichten

Deze week heb ik een Simota luchtfilter geplaatst, hier wat foto`s;

Oude filter wat al leuk klonk;

dscf0002kh0.jpg

Het verschil tussen de oude en het Simota filter;

p1000249ax9.jpg

Het Simota filter is aanzienlijk groter dan de oude.

p1000246dx4.jpg

En vantevoren niet ingeolied.

Het geplaatste filter;

p1000250fl3.jpg

Van enig inhouden geen sprake meer en een nog voller geluid.

Heb wel nog enig zaagwerk gehad om het filter goed en zonder rammelen te plaatsen.

En uiteraard even het filter inspuiten met K&N filterolie en 20min laten staan.

Het oude filter is overigens te koop voor een leuk prijsje en is pasklaar voor de 2.8 dubbelvanos.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Deze week heb ik een Simota luchtfilter geplaatst, hier wat foto`s;

Oude filter wat al leuk klonk;

dscf0002kh0.jpg

Het verschil tussen de oude en het Simota filter;

p1000249ax9.jpg

Het geplaatste filter;

p1000250fl3.jpg

Van enig inhouden geen sprake meer en een nog voller geluid.

Heb wel nog enig zaagwerk gehad om het filter goed en zonder rammelen te plaatsen.

En uiteraard even het filter inspuiten met K&N filterolie en 20min laten staan.

Het oude filter is overigens te koop voor een leuk prijsje en is pasklaar voor de 2.8 dubbelvanos.

Kan alleen maar zeggen dat het goed klinkt..

André

Link naar reactie

Dit is klaar voor gebruik........ ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen door teveel van die zooi gebruikt te hebben.

Het is al gauw teveel en als het bij je LMM komt vergeet het dan maar :kisstogether: Het wordt ook btw afgeraden bij de Simota.....

Link naar reactie
Dit is klaar voor gebruik........ ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen door teveel van die zooi gebruikt te hebben.

Het is al gauw teveel en als het bij je LMM komt vergeet het dan maar :kisstogether: Het wordt ook btw afgeraden bij de Simota.....

Dit stond op de Simota site Dus;

Q: How often should I clean my SIMOTA filter?

Service your SIMOTA filter element with SIMOTA's Filter cleaner and oil

at least every 5,000 miles or 3 months to maintain optimum performance. We

recommend that SIMOTA filter elements be serviced every 2,500 miles or

1,5 months on off-road and high-performance street applications. If you live in

a region with extremely fine dust (arid or desert climates for example, follow the

recommended schedule for off-road and high-performance vehicles. Always

inspect your filter element whenever you change your oil.

Het tuningbedrijf waar het filter is gekocht raadde ook filterolie aan, kan er in de beschrijving ook niets over vinden dat het afgeraden zou worden dus heb ik K&N filterolie gebruikt, die MOET je laten indrogen zodat het dik en kleverig wordt en blijft zitten. :drank:

Link naar reactie

Nou mooi hoor......... succes... Ik heb de horror stories op het UK forum al zat voorbij zien komen.

Ik merk alleen op wat er proef ondervindelijk bij de racewagens is uitgekomen met de Simota filters en al die extra zooi, maar jou tuning bedrijf zal ongetwijfeld meer ervaring hebben ermee. Wie zijn ze als ik vragen mag?

Link naar reactie

Dat je het niet kent zegt eigenlijk helemaal niets......... alsof K&N het enige is wat filters betreft.... :P Ik zou zeggen shop around en orienteer je iets beter.

Om eerlijk te zijn is K&N eigenlijk helemaal niet zo fantastisch :wave:

Link naar reactie
Dat zal Tobiastoeter niet leuk vinden.... :schater::schater::schater:

Rob, het interesseerd me echt de ballen wat een ander er van denkt hoor, doe toch wel me eigen ding :schater::schater:

Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :wave:

Link naar reactie
Rob, het interesseerd me echt de ballen wat een ander er van denkt hoor, doe toch wel me eigen ding :schater::schater:

Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :wave:

Ik snap niets van techniek en vind het allemaal wel grappig, dat geloel over die filters. Dat niet overal de kennis van die dingen aanwezig is, was me al wel duidelijk. :P

Link naar reactie
Ik snap niets van techniek en vind het allemaal wel grappig, dat geloel over die filters. Dat niet overal de kennis van die dingen aanwezig is, was me al wel duidelijk. :wave:

Oh, dus daar is dus dit forum voor :schater:

Link naar reactie
Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :P

Wie geeft je dat idee nu weer??? :wave: ;)

Zie hier nergens een reactie van Martinvh :D

Gr Spycke

Link naar reactie
Rob, het interesseerd me echt de ballen wat een ander er van denkt hoor, doe toch wel me eigen ding :schater::schater:

Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :D

Als je even wilt posten waar deze uitspraak van mij te vinden is....??!! Ik heb de BMC CDA namelijk liever voor een kwart als het kan.

Het enige wat ik ooit gepost heb is dat een "19 EURO" filtertje niet echt het einde zal zijn!

Wie geeft je dat idee nu weer???

Zie hier nergens een reactie van Martinvh

Ik was alleen gister aan de drank Tiele. Ben zojuist terug van karten in Zwanenburg (erg leuk)

Link naar reactie

klinkt helemaal ge-wel-dig! :newblush:

Als mijn BMC dadelijk alleen al in de buurt komt van dit inlaatgeluid vind ik het TOP! :ph34r:

Link naar reactie

Maakt niet uit......... iig heeft TT de airbox die hij al een tijd wilde (geloof ik) en uit eigen ervaring weet ik dat deze heel goed zijn :) en nog een geweldig geluid geven ook :rolleyes:

Jou Hartge ziet er trouwens ook uit om door een ringetje te halen ;) het doet me aan iemand/iets denken maar kom er even niet op.. :wub: Heb je soms connecties in de buurt van Arnhem?

Link naar reactie

Maakt niet uit......... iig heeft TT de airbox die hij al een tijd wilde (geloof ik) en uit eigen ervaring weet ik dat deze heel goed zijn :wub: en nog een geweldig geluid geven ook :rolleyes:

Nou Chris, dit filter is ECHT goed, heb totaal geen aarzeling meer met vol optrekken, echt :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.