Ga naar inhoud

SIMOTA LUCHTFILTER


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze week heb ik een Simota luchtfilter geplaatst, hier wat foto`s;

Oude filter wat al leuk klonk;

dscf0002kh0.jpg

Het verschil tussen de oude en het Simota filter;

p1000249ax9.jpg

Het Simota filter is aanzienlijk groter dan de oude.

p1000246dx4.jpg

En vantevoren niet ingeolied.

Het geplaatste filter;

p1000250fl3.jpg

Van enig inhouden geen sprake meer en een nog voller geluid.

Heb wel nog enig zaagwerk gehad om het filter goed en zonder rammelen te plaatsen.

En uiteraard even het filter inspuiten met K&N filterolie en 20min laten staan.

Het oude filter is overigens te koop voor een leuk prijsje en is pasklaar voor de 2.8 dubbelvanos.

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Deze week heb ik een Simota luchtfilter geplaatst, hier wat foto`s;

Oude filter wat al leuk klonk;

dscf0002kh0.jpg

Het verschil tussen de oude en het Simota filter;

p1000249ax9.jpg

Het geplaatste filter;

p1000250fl3.jpg

Van enig inhouden geen sprake meer en een nog voller geluid.

Heb wel nog enig zaagwerk gehad om het filter goed en zonder rammelen te plaatsen.

En uiteraard even het filter inspuiten met K&N filterolie en 20min laten staan.

Het oude filter is overigens te koop voor een leuk prijsje en is pasklaar voor de 2.8 dubbelvanos.

Kan alleen maar zeggen dat het goed klinkt..

André

Geplaatst:

Hij zit netter dan die van mij :wave:

Maar het gaat om het geluid... heb 'm vrijdag niet eens gehoord, maar als ie zo klinkt als die van mij dan klinkt ie vet!!!

Geplaatst:

Mooi werk Tony !!! :wave:

:blink:

Geplaatst:

Dit is klaar voor gebruik........ ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen door teveel van die zooi gebruikt te hebben.

Het is al gauw teveel en als het bij je LMM komt vergeet het dan maar :kisstogether: Het wordt ook btw afgeraden bij de Simota.....

Geplaatst:
Dit is klaar voor gebruik........ ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen door teveel van die zooi gebruikt te hebben.

Het is al gauw teveel en als het bij je LMM komt vergeet het dan maar :kisstogether: Het wordt ook btw afgeraden bij de Simota.....

Dit stond op de Simota site Dus;

Q: How often should I clean my SIMOTA filter?

Service your SIMOTA filter element with SIMOTA's Filter cleaner and oil

at least every 5,000 miles or 3 months to maintain optimum performance. We

recommend that SIMOTA filter elements be serviced every 2,500 miles or

1,5 months on off-road and high-performance street applications. If you live in

a region with extremely fine dust (arid or desert climates for example, follow the

recommended schedule for off-road and high-performance vehicles. Always

inspect your filter element whenever you change your oil.

Het tuningbedrijf waar het filter is gekocht raadde ook filterolie aan, kan er in de beschrijving ook niets over vinden dat het afgeraden zou worden dus heb ik K&N filterolie gebruikt, die MOET je laten indrogen zodat het dik en kleverig wordt en blijft zitten. :drank:

Geplaatst:

Nou mooi hoor......... succes... Ik heb de horror stories op het UK forum al zat voorbij zien komen.

Ik merk alleen op wat er proef ondervindelijk bij de racewagens is uitgekomen met de Simota filters en al die extra zooi, maar jou tuning bedrijf zal ongetwijfeld meer ervaring hebben ermee. Wie zijn ze als ik vragen mag?

Geplaatst:
dat imitatie filter

Dat zal Tobiastoeter niet leuk vinden.... :schater::schater::schater:

Geplaatst:

Dat je het niet kent zegt eigenlijk helemaal niets......... alsof K&N het enige is wat filters betreft.... :P Ik zou zeggen shop around en orienteer je iets beter.

Om eerlijk te zijn is K&N eigenlijk helemaal niet zo fantastisch :wave:

Geplaatst:
dat imitatie filter

Ergens een klok horen luiden??? Als je het zo bestempelen wil....... imitatie van wat als je het dan zo goed weet ?

Geplaatst:
Dat zal Tobiastoeter niet leuk vinden.... :schater::schater::schater:

Rob, het interesseerd me echt de ballen wat een ander er van denkt hoor, doe toch wel me eigen ding :schater::schater:

Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :wave:

Geplaatst:
Rob, het interesseerd me echt de ballen wat een ander er van denkt hoor, doe toch wel me eigen ding :schater::schater:

Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :wave:

Ik snap niets van techniek en vind het allemaal wel grappig, dat geloel over die filters. Dat niet overal de kennis van die dingen aanwezig is, was me al wel duidelijk. :P

Geplaatst:
Ik snap niets van techniek en vind het allemaal wel grappig, dat geloel over die filters. Dat niet overal de kennis van die dingen aanwezig is, was me al wel duidelijk. :wave:

Oh, dus daar is dus dit forum voor :schater:

Geplaatst:
Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :P

Wie geeft je dat idee nu weer??? :wave: ;)

Zie hier nergens een reactie van Martinvh :D

Gr Spycke

Geplaatst:
Rob, het interesseerd me echt de ballen wat een ander er van denkt hoor, doe toch wel me eigen ding :schater::schater:

Allemaal kift, Martinvh was ook aan het meebieden op dit filter en die was toch aan een inkoopactie begonnen voor zo`n BMC, die wil toch alleen maar het duurste voor z`n Z??

Net of het duurste alleen maar het beste is :D

Als je even wilt posten waar deze uitspraak van mij te vinden is....??!! Ik heb de BMC CDA namelijk liever voor een kwart als het kan.

Het enige wat ik ooit gepost heb is dat een "19 EURO" filtertje niet echt het einde zal zijn!

Wie geeft je dat idee nu weer???

Zie hier nergens een reactie van Martinvh

Ik was alleen gister aan de drank Tiele. Ben zojuist terug van karten in Zwanenburg (erg leuk)

Geplaatst:

klinkt helemaal ge-wel-dig! :newblush:

Als mijn BMC dadelijk alleen al in de buurt komt van dit inlaatgeluid vind ik het TOP! :ph34r:

Geplaatst:

Maakt niet uit......... iig heeft TT de airbox die hij al een tijd wilde (geloof ik) en uit eigen ervaring weet ik dat deze heel goed zijn :) en nog een geweldig geluid geven ook :rolleyes:

Jou Hartge ziet er trouwens ook uit om door een ringetje te halen ;) het doet me aan iemand/iets denken maar kom er even niet op.. :wub: Heb je soms connecties in de buurt van Arnhem?

Geplaatst:

Ja Chris, bij mij gaat nu ook een lampje branden, maar ik kom er evenmin op. :rolleyes:

Geplaatst:

Maakt niet uit......... iig heeft TT de airbox die hij al een tijd wilde (geloof ik) en uit eigen ervaring weet ik dat deze heel goed zijn :wub: en nog een geweldig geluid geven ook :rolleyes:

Nou Chris, dit filter is ECHT goed, heb totaal geen aarzeling meer met vol optrekken, echt :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.