Ga naar inhoud

sound generator


Aanbevolen berichten

Heb vandaag de bewuste sound generator op de z4 gestoken, moet zeggen dat het zeker de moeite is.

In het interieur hoor je de motor stukken beter.

Nu is mijn vraag weet iemand of dit ook verkrijgbaar is voor een z3 2.8? heb al eens rond gekeken maar niets gevonden?

thx

Link naar reactie
  • 3 weken later...

het geluid van de soundgenerator als je alle dempertjes weg haalt is idd iets TE. maar een zachte diepe grom vind ik wel aangenaam :hypocritesmiley:

Weet er al iemand of ik deze ook op de z3 2.8 kan bevestigen?

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • Administrator

Bedoel je de soundgenerator of een Eisenmann? In het tweede geval: zonder meer ja. In het eerste geval; jouw Z4 heeft standaard GEEN soundgenerator, dat hebben alleen de 3 liter modellen, en schuim weghalen uit je soundgenerator zonder soundgenerator gaat vermoedelijk niet lukken (doe mij die pizza met die artisjokkenhartjes, maar dan zonder de artisjokkenhartjes).

Retrofitten van de soundgenerator kan wel (worden regelmatig op Ebay aangeboden), maar ik vraag me wel af wat het effect op een 2.0 4 cilinder is ...

Ik vind het toch een gekke hobby; zo'n ding leegplukken, is toch net zoiets als bij het optrekken zelf heel hard VRRRROOOOEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMM roepen, of al rijdend een CD'tje met formule 1 geluiden afspelen ...

Link naar reactie
Bedoel je de soundgenerator of een Eisenmann? In het tweede geval: zonder meer ja. In het eerste geval; jouw Z4 heeft standaard GEEN soundgenerator, dat hebben alleen de 3 liter modellen, en schuim weghalen uit je soundgenerator zonder soundgenerator gaat vermoedelijk niet lukken (doe mij die pizza met die artisjokkenhartjes, maar dan zonder de artisjokkenhartjes).

Retrofitten van de soundgenerator kan wel (worden regelmatig op Ebay aangeboden), maar ik vraag me wel af wat het effect op een 2.0 4 cilinder is ...

Ik vind het toch een gekke hobby; zo'n ding leegplukken, is toch net zoiets als bij het optrekken zelf heel hard VRRRROOOOEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMM roepen, of al rijdend een CD'tje met formule 1 geluiden afspelen ...

Ik bedoelde idd het retrofitten van zo'n soundgenerator. Ik heb daarnet eens de aanzuigleiding bekeken maar dit vraagt wel om gemodificeerde stukken. Ik dacht dat zoals een aantal met hun 2.2 gedaan hebben de soundgenerator van een 3.0 overplaatsen maar dit ziet er heel anders uit. Op het duitstalig forum heb ik ook nog niets kunnen vinden. Bij de zescilinders loopt de filter uit op een buis die rechtsreeks in de motor gaat, maar bij de viercilinder gaat dit over naar een soort extra kamer met de breedte van de motor.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

sorry voor de kick, maar een soundgenerator retrofitten op een 2.5i gaat wel zonder problemen ? ik moet dan alleen die soundgenerator van een 3.0 te pakken krijgen ? zitten deze trouwens ook fl 3.0 ( en coupe) ? of alleen op de de pre fl ?

Link naar reactie

@ 2.5si: lkkr flauw weer, is gewoon een gerichte vraag in een oude thread die ik vond is dat nou zo een probleem ? ik had via google op deze site gezocht en guess what ik kreeg alleen deze als een echt duidelijk onderwerp ipv ik heb de soundgenerator geinstaleerd en dat was het threats.

@ toink thanx, weten we dat ook weer.

iig voor de gene die meer willen weten:

http://www.zpost.com...ead.php?t=63037

http://www.z4-forum....t=20796&start=0

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik zal het dan nog even voor je uitschrijven: mijn punt was dat je eerste vraag zowel op dit forum als op tal van andere Z fora al zo vaak beantwoord is, dat ik niet inzie waarom je hem opnieuw zou stellen. Ik krijg dan dus de indruk dat je zelf niet fatsoenlijk gezocht hebt. Het simpele gebruik van de zoekterm "soundgenerator" in onze zoekmachine geeft je het antwoord namelijk al (vijfde hit) ... :muur:

Link naar reactie

heb bij pas geleden ook schuim uitgehaald die lange zwarte

die op het einde heb ik laten zitten bij het interieur (witte schuim)

moet zeggen klinkt wel lekker ook als je tussen de 4000 en 45000 toeren blijft hangen ;) apart geluidje

heb geen radio nodig ;) motor klinkt als muziek in de oren :punk:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.