Ga naar inhoud

spiegel van vooruit losgelaten


Aanbevolen berichten

Hallo members,

heb vandaag bezoek gehad van Z3fan voor een poetsbeurt. Nou wil het zo zijn dat ik per ongeluk met de raam schoonmaken tegen de achteruitkijkspiegel heb gestoten, en deze is losgekomen van het raam :unsure: . Toen het gebeurde stond z3fan erbij, ik baalde natuurlijk als een stekker en voelde me meteen schuldig, maar volgens hem geen probleem, hij ging toch naar Kera, en daar zouden ze hem wel ff monteren. Na een half uur belt meneer terug met de mededeling dat zijn hele voorruit vervangen moest worden om dit te repareren, kosten om en nabij de 500 euro :wave: . wij met een ander bedrijf gebeld, en die zei meteen voor 8,50 ben je klaar, dan zit de binnenspiegel weer zoals het hoort.

Hoe doen jullie dat hier op het forum als jullie je binnenspiegel vervangen voor een :wave: spiegel?

Ik begrijp er niks meer van, een hele voorruit vervangen voor een losgelaten spiegel???

dsc04366jp5.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het geeft normaal inderdaad alleen problemen bij auto's met een regensensor op de voorruit.

Je kunt hem zo terug plakken.

Of de ontvanger van de CV moet niet meer kunnen ontvangen als je er lijm/dubbelzijdigtape tussen doet??!!!

Link naar reactie
Is dat niet gewoon terug te lijmen met een daarvoor geschikte lijm ?

Dat weet ik wel bijna zeker maar leon was naar de dealer geweest en die zij tegen hem je moet een hele nieuwe voorruit a 550 euro :wave:

Daarna heb ik car glas gebeld en die kon het maken maar leon wil het nog even uitzoeken dus alle tips zijn welkom om dit netjes op te lossen :unsure:

Link naar reactie

Dan ben ik toch wel eens benieuwd waarom Ze dat Zeiden bij de dealer... :wave:

En was dat Carglass die dat voor 8,50.- kon herstellen dan ?

Je hebt wel een pokkedag Zeg... :unsure:

Link naar reactie
Ja dat was car glas en ja dat was zeker ff klote zo.

Maarja alles komt wel goed

bij mijn zzz in 3 weken geleden de spiegel er af gedonderd met het dak dicht maken.

maar bij mij is er een ( gratis ) nieuw raam in gekomen.

het oude raam had heel veel steenslag. bij autotaal glass een nieuwe in laten zetten.

maar omdat die goede man 't raam heeft beschadigd, hoefde ik niks te betalen of ik kreeg een nieuwe ruit.

zit 't raamstijl ook meteen goed. :thumbup:

Link naar reactie
bij mijn zzz in 3 weken geleden de spiegel er af gedonderd met het dak dicht maken.

maar bij mij is er een ( gratis ) nieuw raam in gekomen.

het oude raam had heel veel steenslag. bij autotaal glass een nieuwe in laten zetten.

maar omdat die goede man 't raam heeft beschadigd, hoefde ik niks te betalen of ik kreeg een nieuwe ruit.

zit 't raamstijl ook meteen goed. :thumbup:

dus je bedoelt dat jij een nieuwe ruit moest laten plaatsen omdat je spiegel eraf was?

OF

kreeg je een nieuwe ruit omdat de monteur de ruit had beschadigd met het repareren van de spiegel?

Link naar reactie
dus je bedoelt dat jij een nieuwe ruit moest laten plaatsen omdat je spiegel eraf was?

OF

kreeg je een nieuwe ruit omdat de monteur de ruit had beschadigd met het repareren van de spiegel?

goh wat zijn we wakker vandaag :m:

de afspraak voor 't raam stond al, een dag voor de afspraak donderde die spiegel er dus van af.

zo iets duidelijker? :m: B)

maar hier schiet Emanuel niks mee op... :thumbup:

Link naar reactie
ja sorry, de hele week al druk op de zaak. maar nu is het me wel duidelijk!!! :thumbup:

geef niks hoor. was ook niet echt duidelijk.

maar jij schiet er nog niks mee op.......heb je al een idee hoe je de spiegel er weer op krijg?

Link naar reactie
het was een bedrijfsongelukje, ik was de auto van een medeforummer aan het poetsen, we willen hem netjes laten plakken bij carglass.

Prima adres carglass, hebben hem bij mij ook weer vastgeplakt ik hoefde zelfs niets te betalen misschien omdat ze in mijn Voyager een nieuwe voorruit hadden geplaatst :m: Spiegel zit in ieder geval nog goed vast wordt gelijmd :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar ook mijn ruit laten vervangen ivm steenslag. Het lijkt mij toch vrij sterk dat de ruit, zoals Huub al aangeeft, voorgemonteerd komt met spiegel houder. Dus ik vermoed toch dat ze de oude houder weer terug erop gelijmd hebben toendertijd.

Voor de duidelijkheid, wanneer je een normale spiegel vervangt voor een M spiegel, blijft de houder gewoon op de ruit zitten. Spiegel kun je dus gewoon van de houder losdraaien.

Wij verkopen ook epoxy speciaal voor spiegelvoetjes, maar ik zou toch even langs een professioneel montage bedrijf rijden, ben je sneller en goedkoper uit. :thumbup:

Link naar reactie
het was een bedrijfsongelukje, ik was de auto van een medeforummer aan het poetsen, we willen hem netjes laten plakken bij carglass.

Nu de vraag van de dag. Heb je een aansprakelijkheidsverzekering want dit gaat vaker gebeuren! Bijvoorbeeld dat er iets van je poetsmachine losspringt en een hele motorkap raakt beschadigd. Dat kost meer dan 8,50

Link naar reactie
Nu de vraag van de dag. Heb je een aansprakelijkheidsverzekering want dit gaat vaker gebeuren! Bijvoorbeeld dat er iets van je poetsmachine losspringt en een hele motorkap raakt beschadigd. Dat kost meer dan 8,50

tuurlijk hebben we dit. :thumbup: dat moet ook wel, je bent immers met andermans bezittingen in de weer.

Link naar reactie
tuurlijk hebben we dit. :thumbup: dat moet ook wel, je bent immers met andermans bezittingen in de weer.

Dus maakt het toch niet zoveel uit of het nu €8,5o of €550 kost om het te repareren. Daarvoor zijn toch die verzekeringen, zo mogen ook wellis een keer uitbetalen. :m:

Alleen misschien als de premie omhoog gaat. Lijkt me sterk dat dit al gebeurt bij zo'n relatief klein bedrag.

Link naar reactie
. bij autotaal glass een nieuwe in laten zetten.
Iedereen rent bij een gebroken ruit naar carglass. Vraag altijd ook prijs bij autototaal glass. Ben je 30% voordeliger uit.
Link naar reactie

Ik heb het ook een keer gehad. Twee componentenlijm gehaald en weer geplakt en geen problemen meer gehad. Het was een transparante lijm, gewoon bij de bouwmarkt gekocht. Op de verpakking stond aangegeven dat het speciaal voor glas (vb autospiegel) was. Ik geloof dat ik het nog heb ergens heb liggen, kan eventueel wel kijken wat het merk was. Succes er mee.

Link naar reactie
Hallo members,

Na een half uur belt meneer terug met de mededeling dat zijn hele voorruit vervangen moest worden om dit te repareren, kosten om en nabij de 500 euro.....

een nieuwe ruit voor een zzz kost 269,00 euri bij autotaal glass. ben je all-risk verzekerd heb je een eigen risico van 75 euri.

tip; als je raam beschadigd is of steenslag heeft kan je er al een nieuw raam in laten zetten , 't raam hoeft niet persé gescheurd te zijn of een ster in te zitten.

heb ik ook gedaan, en 't raamlijst zit er ook meteen mooi in. :D

Link naar reactie
.kost 269,00 euri bij autotaal glass. .

autotaal glass, je ken niet zonder, . . . . dat zeg ik :D

btw, het is een franchise keten dus wellicht ook bij u in de buurt

Link naar reactie
autotaal glass, je ken niet zonder, . . . . dat zeg ik :D

btw, het is een franchise keten dus wellicht ook bij u in de buurt

werk je daar op provisiebasis of zo? :D

Link naar reactie

Nu mijn kant van het verhaal.

Inderdaad afgebroken spiegelvoetje van de voorruit. :rolleyes: Shit. Oke, kan gebeuren; ZZZ keurig gepoetst naar de BMW dealer. Emanuel riep nog als het niet lukt hoor ik het wel. Kom bij BMW Kera in Kerkrade. :unsure::angry: Verdomme hele voorruit moet vervangen, want lijmen lukt niet. Inderdaad zoals Huub vermeld levering van voorruit met spiegelvoetje. Tja, dan verzekering raadplegen. Reparatie kan, maar ja daar gaat je nonclaim. Vervolgens Emanuel gebeld. Reactie: ik kan hem bij carglas laten lijmen. Hoe kan dit nu? Bij BMW niet en carglas wel?? Ik heb Emanuel toen voorgesteld om het op zijn aansprakelijkheidverzekering aan te geven. Was niet mogelijk want hij heeft zelf een eigen risico van 450 euro. :unsure: Tja, shit voor mij dus. Dan zelf maar carglas bellen. Spiegel repareren, uh, ja, misschien, maar geen garantie. Wat nu, mooi gepoetste BMW maar geen oplossing. Oke, dan nog maar eens bellen met BMW Kera te Kerkrade. Zij hebben begrip voor de situatie, maar nog beter, een prachtige oplossing!!!!!! :thumbup::thumbup:

Zij monteren een nieuwe voorruit en nog gratis ook. Zo zie je maar er zijn nog prachtige bedrijven op deze aardkloot met een geweldige service.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup: Voor Kera in Kerkrade :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.