Ga naar inhoud

tractie?


Gast Guest_pj311_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_pj311_*

vandaag kwasi de ganse dag in de file gestaan. s morgens van bij ons naar drongen (gent) gereden. leuk. overal werken, veel mensen die blijkbaar de zelfde richting als mij uitwillden, en natuurlijk, hoe kan het ook anders: regen

op de weg terug weer redelijk druk verkeer en volle bak regen; geef bij ongeveer 130 stevig maar niet overdreven gas bij en hup: achterkant halve meter opzij, dan (gelukkig) mijn oranje condoompje (klein want 3 liter qp) aan en een stevige stoot adrenaline door mijn lijf. ik rijd momenteel met mijn 205 winterbanden er nog op, maar het was toch even schrikken... in 5e!!!! iemand dit ook ooit gevoeld?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Veel regen betekent grote kans op aquaplanning... B)

Nóóit onderschatten.

Ik reed altijd stevig door de regen, met motor en auto.

Vond het altijd vreemd dat iedereen Zo rustig ging rijden bij een beetje water.

Totdat ikZelf ook met [toevallig] 130 het uur de achterkant voorbij Zag komen... :wub:

Ik had drie weken ervoor nieuwe voorbanden laten monteren.

Die hebben vermoedelijk de regen Zó goed naar achteren gespoeld dat de achterbanden het niet konden verwerken.

Resultaat: Rondom tegen de vangrail gedraaid, werkelijk alles beschadigd, en als taxatie: Financieel economisch totaal los... :D

Omdat ik eerste eigenaar ben en meer dan gehecht ben aan deZe superauto, de schade niet ernstig was [dus geen halve meter korter]

heb ik de wagen laten herstellen.

Koste me wel 1600 euro uit eigen beurs.

Nu rijd ik 'iets' voorZichtiger door de regen... ;)

Bij de weg: Ik heb het hier over de Voyager... ;)

Link naar reactie

Gelukkig goed afgekomen PJ !!! :)

Toch vreemd dat dit met relatief smalle winterbanden gebeurd ? :mellow:

Of was het profiel ook niet al te diep meer ? :unsure:

Link naar reactie

neje, profiel is écht goed. ze geven me inderdaad ook een veilig gevoel, alleen beetje meer last van onderstuur als het nat is, maar dat is wel normaal.

wat me zo sterk verbaasde is dat het in de hoogste versnelling nog kan. in 3e, ok, kan ik nog inkomen, maar in 5e, ik dacht echt dat dat niet zou voorvallen...

weer wijzer geworden

Link naar reactie
Nat wegdek nodigt altijd uit tot wat extra driften in de bochten...... :unsure: daarom kiezen we ook voor achterwielaandrijving. :mellow:

Amen!!

Beter wordt het niet ;)

Fahrste quer, siehte mehr (op zn plat Duits) :)

Link naar reactie
winterbanden hebben minder grip in regen dan zomerbanden, volgens veel tests :)

mijn gevoel zegt anders, maar mijn ervaring niet :thumbup:

zou toch denken, smaller dus meer druk op het dek en meer (dieper) profiel dus beter water afvoer

misschien presteert mijn qp gewoon beestig goed :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.