Ga naar inhoud

Vanos / banden


Ted

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Had ik al gecheckt hier in nederland duurder van Riedam, in Duitsland bij Reifen-direkt.de goedkoper!!

Ik heb de Michelins nu op mijn touring maar zoals reeds eerder vermeld koop ik altijd een compleet setje met velgen kan dus geen bandenprijzen noemen.

Eet nu een tijdje stroop op mijn boterham, zoek de prijzen maar eens op voor de maten 235/35/19 en 265/30/19!!

Gelukkig nog een beetje geld voor mijn vorige setje gekregen :lmao:

groet,

Pierre

Link naar reactie
Had ik al gecheckt hier in nederland duurder van Riedam, in Duitsland bij Reifen-direkt.de goedkoper!!

Die Duitse site is per band 1 Euro goedkoper dan Riedam, maar dan wel EXCLUSIEF montage etc.

Dus ik blijf bij Riedam :lmao:

(zelfs al was Riedam nog wat duurder)

Link naar reactie
Dan waren die heel oud of je hebt de premacy van Michelin gereden! :D

Hai Pierre,

Had ze nog liggen en meteen even gekeken, was inderdaad geen Pilot Sport (wat ik altijd had gedacht), maar Pilot HX, waar dat dan ook voor staat. :lmao:

Greetz, Rem.

Link naar reactie

Nieuwe Michelin banden zitten er onder maar helaas zijn hierbij de achtervelgen beschadigd.

Volgens Riedam komt dit door het feit dat mijn achtervelgen overgespoten zijn en dat dit niet goed gedaan is (het zag er ook niet top uit)

Probleem is dat bij de achterband deze aan de zichtzijde ingeklemd moet worden en dat de lak welke aanwezig is op de velg door de kracht die erop komt te staan eraf bladdert.

Spuiten is volgens hun geen oplossing omdat bij de volgende bandenwissel hetzelfde probleem weer optreed.

Enigste goede oplossing volgens hun velg behandelen tot op lichtmetaal en alleen met blanke lak afwerken (op de goede manier)

Kreeg nog een adresje van velgenservice Hellevoetsluis maar hoorde daar niet zulke goede berichten over (niet voor wat betreft kwaliteit werk maar voor wat betreft de attitude).

Nu dus weer op zoek naar een goede velgenboer om weer wat euros te brengen (of zal ik die bodemloze put maar verkopen????) :lmao:

Vanochtend auto weggebracht voor het vanosprobleem.

En nu maar hopen dat het te verhelpen is zonder dat de vanos vervangen moet worden.

Gr. Ted :fez:

Link naar reactie

Deep shit Ted, waren die van jou daadwerkelijk overgespoten dan, met die originele chroomlook???? :lmao:

Je had toch ook een M-roadster of niet???

De M-roadster velgen met de speciale chroomlak zijn lastig op te waarderen, moet je ze ook al bijna alle vier laten doen vanwege het kleurverschil anders.

Kostenplaatje wat ik een tijdje geleden eens heb opgevraagd bedroeg 175 euro per velg. Maar dan wel origineel, denk dat een spuiter om de hoek er ook wel iets van kan bakken maar dan heb je waarschijnlijk weer dezelfde problemen. :D

Had je al bijna mijn nieuwe reserve setje M-roadster velgen met nieuwe Michelins voor 1250 euro kunnen overnemen!! B)

Suc6 ermee.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Mijn achtervelgen zijn overgespoten en als je goed kijkt zie je dat ook, het is nl. niet echt mooi gedaan.

Ik heb inderdaad ook een ///M Roadster.

Ik heb de auto vandaag ook weer kunnen ophalen en helaas is de vanos vervangen, de ratel is verdwenen maar tevens ook vele euries.

Ik wil toch via customer relations van BMW Nederland proberen of ik enige coulance kan krijgen omdat ik vind dat zo'n auto van 02-2000 met 63.000km op de teller en altijd bmw dealer onderhouden niet al zo'n defect mag krijgen.

Gr. Ted :fez:

Link naar reactie

Ted,

Lees op de Duitse forums wel vaker dat ze de ///M afdeling van BMW Duitsland rechstreeks aanschrijven. Mijn ervaring is dat ze in duitsland sowieso veeeeel minder moeilijk doen over coulantie na de garantieperiode.

Ben volkomen met je eens dat een auto met goede onderhoudshistorie en deze km-stand al dit soort euvel heeft!!

Dus tanden vastbijten en niet zondermeer laten afschepen door die :lmao: vogels van BMW NL.

groet en suc6,

Pierre

Link naar reactie
Had je al bijna mijn nieuwe reserve setje M-roadster velgen met nieuwe Michelins voor 1250 euro kunnen overnemen!! B)

Heb je dat setje nog liggen dan, Pierre ? :lmao:

Zoals je weet, heb ik dan interesse :D

Link naar reactie

Mijn originele setje heb ik inderdaad nog liggen, twijfel nog of ik dit voor de winter ga gebruiken (maar dan moeten de zomermichelins wijken voor winterbandjes) of als complete set verkoop!

Zoals reeds eerder gemeld, heb oud hollands koopmansbloed in mijn aderen, alles is te koop behalve....... B) ;) :party:

groet,

Pierre

Link naar reactie
Mijn originele setje heb ik inderdaad nog liggen, twijfel nog of ik dit voor de winter ga gebruiken (maar dan moeten de zomermichelins wijken voor winterbandjes) of als complete set verkoop!

Zoals reeds eerder gemeld, heb oud hollands koopmansbloed in mijn aderen, alles is te koop behalve....... ;) :party: :D

groet,

Pierre

Stuur me maar een mail als je ze kwijt wilt, maar dat wist je al denk'k B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.