Ga naar inhoud

Vanos / banden


Ted

Aanbevolen berichten

De vanos in mijn m-roadster maakt een raar geluid geconstateerd door mij en de dealer.

Het ziet ernaar uit dat er een reparatie moet gaan plaatsvinden.

Nog iemand suggesties waar dit te laten doen (Duitsland misschien?), kan uiteraard ook bij de dealer tegen de hoofdprijs.

Tevens alle 4 de banden versleten (1 komt er zelfs niet door de APK) bij de dealer kosten 4 nieuwe originele banden € 920,- all in.

Is er misschien een adres waar dit ook goed kan voor misschien wat minder??

Hart in aktie redt mijn vakantiegeld!!!!! ;)

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Riedam Banden in Heinkenszand (Zeeland) hebben bij mij een uitstekende indruk achter gelaten. Puike service, erg voorzichtig met je velgen, velgen gaan in de wasmachine, kopje koffie, gratis advies over onderhoud & veel lagere prijs dan dealer :D http://www.riedam.nl/bandenstraat.htm

Qua Vanos: BMW heeft hiervoor diverse terugroepacties gehad, die zouden door de dealer uitgevoerd moeten zijn?! :D

De meeste Vanos systemen maken een wat ratelend geluid is mij verteld (leve Rolls Royce) maar als het echt stuk gaat ;)

Wat moet er gerepareerd worden, andere bouten is nu te laat, denk ik :D

Link naar reactie

Laat ze eerst eens vaststellen of het Vanos werkelijk kapot is, aan de computer hangen! Die terugroepactie van de schroeven van het VANOS moeten ze gratis doorvoeren is bij mij onlangs ook nog gebeurd.

Verder is mijn ervaring dat je bij een grotere dealer waar meer auto´s in onderhoud zijn vaak meer kans hebt op kennis van deze auto´s en de problemen die erbij horen.

Ik koop zelden nieuwe banden, meestal gelijk een setje andere velgen erbij is relatief voordeliger.

groet en suc6,

Pierre

Link naar reactie

Afspraak bij Riedam Banden gemaakt voor zaterdag, is wel een eind weg maar een mooi ritje Zeeland is nooit weg.

Nog geïnformeerd bij de dealer over terugroepacties maar in het systeem van BMW Nederland staat niks open voor mijn roadster afgaande op kenteken/chasisnummer (originele Nederlandse auto)

hebben de terugroepacties misschien ook te maken met bepaalde produkties?

Mijn auto staat op kenteken 2-2000 (12-99) produktiedatum.

Bedankt voor de reacties.

Gr. Ted :fez:

Link naar reactie
Afspraak bij Riedam Banden gemaakt voor zaterdag, is wel een eind weg maar een mooi ritje Zeeland is nooit weg.

Mooi man, zeg maar dat Ivo (die van de Blauwe M Coupe) je gestuurd heeft :(

Misschien goed om hem daarna eens te spreken over een Z3 Forum kortingsdeal, namelijk ;)

Ga je voor 255 achter en 225 voor? GY Eagle F1?

http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...=69&hl=goodyear

Link naar reactie

Ivo Ik heb al gezegd dat ik het adres van jou heb en hij wist over wie ik het had.

Ik krijg de opvolger van de Michelin banden met het v vormig profiel die er dacht ik van fabriek af onder zitten.

En ik hou me bij de "standaard maten" 225/45ZR17 en 245/40ZR17

Ik vind het v profiel wat er nu opzit wel leuk staan, bij de opvolger is dit volgens mij gewoon weer recht.

Banden zijn al besteld en moeten er zaterdag onder want de dealer wil hem tot uiterlijk aanstaande dinsdag afmelden zonder herkeuring.

Gr. Ted :fez:

Link naar reactie
Ivo Ik heb al gezegd dat ik het adres van jou heb en hij wist over wie ik het had.

Ik krijg de opvolger van de Michelin banden met het v vormig profiel die er dacht ik van fabriek af onder zitten.

En ik hou me bij de "standaard maten" 225/45ZR17 en 245/40ZR17

Ik vind het v profiel wat er nu opzit wel leuk staan, bij de opvolger is dit volgens mij gewoon weer recht.

Banden zijn al besteld en moeten er zaterdag onder want de dealer wil hem tot uiterlijk aanstaande dinsdag afmelden zonder herkeuring.

Gr. Ted :fez:

Mooi zo, doe Martin de groeten van me en zeg maar dat ik binnenkort ook bel voor nieuwe voorbanden :lol:

Link naar reactie
I bestel meestal mijn banden bij www.tirerack.com, kan je eventueel bij de fitter laten bezorgen. Staan ook goeie revieuws en gebruikerservaringen bij!

Riedam is goedkoper, want daar heb ik ook naar gekeken ^_^

De Eagle F1 255/40ZR17 kost bij Autobandenmarkt EUR 164 (alleen de band). Bij Tirerack is dat US$ 192 (dus ongeveer EUR 158).

Bij Riedam is dat EUR 159 INCLUSIEF montage, balanceren etc. (de service die ik boven vermeld heb). Ik heb geen aandelen ofzo, maar dan weet ik het wel :lol:

Link naar reactie
Ik krijg de opvolger van de Michelin banden met het v vormig profiel die er dacht ik van fabriek af onder zitten.

En ik hou me bij de "standaard maten" 225/45ZR17 en 245/40ZR17

Je ziet ze allemaal weer van het V-profiel afstappen, maakte volgens mij toch teveel rolgeluid :lol:

Banden moet je altijd goed uitkijken, kan best zo zijn dat het adresje van Ivo nu opeens weer duurder is (die mensen moeten immers ook eten), ligt aan het merkband en de olieprijzen (rubber).

Die nieuwe Michelins hebben trouwens top recencies, is volgens de mannen naast de continental 2 een van de beste banden (maar ook duurste), .............of zouden ze het meeste sponseren ^_^ !

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Bij Riedam voor 4 nieuwe Michelin sports 699 euro voor 225 en achter 245 helaas komt daar 25 euro bij omdat ik geen week kon wachten totdat ze met de reguliere bestelling binnen zouden komen.

Ik zal wel zeggen als ze die 25 euro eraf halen dat ik Ivo enthousiast zal maken voor 2 nieuwe voorbanden.

Wie weet werkt het!!!!

Gr. Ted :fez:

Link naar reactie

Die zaak in Riedam klinkt dan inderdaad goed. Jammer dat het zo ver weg is voor me zodat me de huidige prijs van het motorsap tikt dat ook aan. Ik heb een kennis bij Brouwer banden die ze meestal voor me monteerd, balanceerd en uitlijnt (in ruil voor een service beurt aan zijn PC) . Prima vent!

Link naar reactie

Hai Dylotic!

Heb net even gemeten en na circa 1000 km heb ik nu nog iets minder dan 8mm profiel, heb wel een paar stevige bochten genomen ^_^ maar denk dat origineel dus 8mm zal hebben.

Hierbij ook even een fotootje van het vreemde profiel van Michelin Pilot Sport 2, van de voorband 225x45 (de achterband van 245x40 ziet er hetzelfde uit maar fotografeert een beetje moeilijk...).

Had hiervoor de Pilot Sport 1 en ik bemerk met droog weer een veel betere wegligging :(:o

Groet, Rem.

pilot%20sport2.jpg

Link naar reactie

Ah, 8mm lijkt wel of elke band 8mm heeft?! Maar pilot sport 1&2? Shit, ik heb

zojuist mailtje bij riedam achter gelaten voor pilot sports achter maar geen

type opgegeven. Wat is eigenlijk het verschil hierin?

Link naar reactie

Dylotic,

Zou ik niet doen voor en achter verschillende banden, de ///M kan naar ik gelezen heb sowieso al slecht tegen het niet tegelijk wisselen van alle banden! Zou dus zeker geen verschillende profielen/merken gaan rijden, heb je nu goodyear voor en achter liggen ??

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Op de Duitse Z3 club hadden ze een poll over de toegepaste bandenmerken en daar kwamen deze resultaten uit.

Welche Reifenmarke bevorzugen Z3 roadster-Fahrer/innen ?

Dunlop 22%

Goodyear 4%

Bridgestone 5%

Pirelli 5%

Continental 15%

Michelin 38%

sonstige 11%

Duidelijk dus Michelin op 1. Overigens hadden m'n vorige Michelins Pilot Sport geen V-profiel, maar eenzelfde soort profiel als de sport 2 maar dan zonder dat dunne groefje aan de buitenzijde.

Groet, Rem.

PS Overigens hadden ze daar veel leuke poll's, niet iets voor deze site?

Link naar reactie
Duidelijk dus Michelin op 1. Overigens hadden m'n vorige Michelins Pilot Sport geen V-profiel, maar eenzelfde soort profiel als de sport 2 maar dan zonder dat dunne groefje aan de buitenzijde.

Groet, Rem.

PS Overigens hadden ze daar veel leuke poll's, niet iets voor deze site?

Dan waren die heel oud of je hebt de premacy van Michelin gereden! :(

De vorige versie van de pilot sport ligt op mijn nagelnieuwe originele M-roadster reservevelgen en heeft een V-profiel, verder heb ik nog een setje Schnitzer in 18 inch liggen ook met Michelin sport met V-profiel! :blush:

groetjes,

Pierre

PS: Die polls zijn vaak erg leerzaam :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.