Ga naar inhoud

Nieuwe uitlaat op mijn 1.9


Aanbevolen berichten

Vandaag lekker aan het klussen geweest.

Ik had een sportuitlaat onder mijn auto. Lekker, maar de sound werd voor de zomer (zonder HT) toch iets te luid bevonden.

De styling (2x rond) vond ik echter wel vele malen mooier dan het originele pijpje van de 1.9

Ik heb daarom via Ben Brouwer (nog bedankt) een uitlaat van een 2.8 kunnen kopen en heb deze weer helemaal netjes gemaakt door de eindstukken te polijsten en de rest van de uitlaat te schuren en te spuiten. Vervolgens moest er een stukje van +-2 cm uitgenomen worden om de zaak passend te maken voor een 1.9.

Vandaag heb ik de uitlaat gemonteerd en het past werkelijk perfect. Alsof er nooit iets anders onder gezeten heeft.

Het geluid is hiermee erg aangenaam geworden en ik heb mijn zin met 2x rond :thumbup:

Al met al dus helemaal tevreden. Naar mijn mening had de auto zo uit de fabriek moeten rollen.

Ik zal morgen trouwens foto's plaatsen van de nieuwe situatie.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zal morgen trouwens foto's plaatsen van de nieuwe situatie.

Dat is wat we willen... :clapping:

De Eissenmanners Zullen wel met hun wenkbrouwen fronZen... :thumbup:

Link naar reactie
Hoe is het geluid dan tov de 1.9 uitlaat?

Onder de instap modellen steken ze altijd zo'n enkel stuk buis, dat kan toch zeker beter. <_<

"de instapmodellen"!!!??? beetje meer respect .... blijft tenslotte wel een Z3!! en da's opzich al geen instapmodel.

:)

Link naar reactie
Het spijt me red. :(

De Bastuck was inderdaad nog mooier. Maar dit is voor mij echt de gulden middenweg qua geluid en looks.

Hmmm... jammer dat je niet naar de Eisenmann (voor de 1.9) bent komen luisteren. IMHO ook een zeer beschaafd geluid, alleen de einddemper oogt ´dikker´.

Des al niet te min... veel plezier met de nieuwe sound!

En zeikerd als ik ben... de demper lijkt laag te hangen of is dat gezichtsbedrog. Mooier is als de eindpijpen in de bumper vallen.

Link naar reactie

Ik kwam bij toeval via Ben Brouwer deze 2.8 uitlaat tegen voor een paar gevulde koeken. Na wat speurwerk leek het me te doen om passend te maken en heb het daarom gewoon geprobeerd. En dat bleek inderdaad goed te doen.

Anders was ik zeker nog bij je langs gekomen!

Ook het criterium 'goed weer' gaan we dit weekend voor het eerst halen zoals het er naar uit ziet. :(

En nee, je bent geen zeikerd, is vooral gezichtsbedrog op de foto en wellicht nog een tikje afstellen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hoi

Ziet er mooi uit maar hebben jullie niet een jaarlijkse autokeuring waar ze moeilijk doen?

De mijne is namelijk versleten en ik moet eigenlijk een originele uitlaat steken anders komt er gezever van.

Wij hebben hier een die uitlaten zelf maakt echt fraai en ook dubbele als je dat wil (links en rechts) maar onze keuring gaat er niet mee akkoord dus....

Groetjes

Frank

Link naar reactie
Dan kom je waarschijnlijk uit Belgie. Zove rik weet hebben wij wel ergens iets over eeen decibel niveau en dat de uitlaat gasdicht moet zijn. Maar verder niets....Maar zullen waarschijnlijk nog wel mensen reageren die er meer vanaf weten.

Volgens mij heb je volkomen gelijk...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.