Ga naar inhoud

Stom of soms handig....


Aanbevolen berichten

Tis natuurlijk vloeken in de kerk hier maarrrr....ik vroeg me af of het echt zo slecht is voor de ZZZ om hem door de wasstraat te halen :rolleyes: Veel los vuil door het slechte weer en geen zin om alles handmatig te doen. Zit dus te denken om hem even door de wasstraat te halen. Is dit nu echt zo slecht of valt dat tegenwoordig wel mee?? Wat denken jullie?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Tis natuurlijk vloeken in de kerk hier maarrrr....ik vroeg me af of het echt zo slecht is voor de ZZZ om hem door de wasstraat te halen :rolleyes: Veel los vuil door het slechte weer en geen zin om alles handmatig te doen. Zit dus te denken om hem even door de wasstraat te halen. Is dit nu echt zo slecht of valt dat tegenwoordig wel mee?? Wat denken jullie?

Heb de wasstraat nog nooit geprobeerd.

Werd me door veel mensen afgeraden.

Link naar reactie
Tis natuurlijk vloeken in de kerk hier maarrrr....ik vroeg me af of het echt zo slecht is voor de ZZZ om hem door de wasstraat te halen :rolleyes: Veel los vuil door het slechte weer en geen zin om alles handmatig te doen. Zit dus te denken om hem even door de wasstraat te halen. Is dit nu echt zo slecht of valt dat tegenwoordig wel mee?? Wat denken jullie?

Dat zal net zo goed of slecht zijn als voor elke andere auto. 't Hangt er van af hoeveel waarde je hecht aan je lak. Bij elke auto zal de wasstraat geen goed doen. Maar als jij geen zin hebt om 'm met de hand te wassen, ga dan voor de wasstraat. Overigens, verkeerd wassen met de hand (zand in je emmer, bijvoorbeeld) is net zo schadelijk, zo niet schadelijker.

Voor de volledigheid, hier wat Sledgehammer ooit schreef. Hij ontraadt de wasstraat ten zeerste:

- Plantensproeifles of iets dergelijks vullen met wat autoshampoo en warm water, en hier de auto vóór het poetsen mee inspuiten. 10 minuutjes laten intrekken en vervolgens afspuiten. Grootste deel van het vuil (Wat die poetskrassen veroorzaakt!!!) spoel je hiermee weg.

- Werken met een twee emmer systeem. Emmer 1 met shampoo + water vullen en emmer 2 met alleen warm water. Vers water pakken uit emmer 1, deel van de auto (zeg halve motorkap) poetsen, washandschoen uitwringen, uitspoelen in emmer 2, uitwringen, en vers water pakken uit emmer 1. Deze stappen blijven herhalen. Doel is om zand in emmer 2 achter te laten, en het verse water niet te bevuilen met vuil/zand.

Filmpje:

http://www.freewebtown.com/f14tomcat/Filmpjes/2emmer.htm

- NOOIT een spons gebruiken, of door de wasstraat rijden wil je poetskrassen vermijden. Een washandschoen van Meguiar's of Valma is het beste. Deze nemen het vuil op in de vezels zodat je nooit de lak kunt beschadigen. Één op en neer gaande beweging over een bepaald oppervlak is vaak genoeg om het vuil te verwijderen. Poets dus niet meer dan nodig is!!!

Link naar reactie

Ik weet niet of je een roadster hebt of QP maar voor een roadster lijkt me de harde borstels uit de wasstraat niet echt een succes op het stoffen kapje.

Verder heb ik gehoord van een insider dat die wasstraat shampoo erg agressief zijn voor je lak. Dat moet ook wel als je auto binnen een minuut gewassen moet worden. Het lost ook je wasbescherming op je auto op waardoor je hem weer vaker moet wassen.

Beter is om hem in de permagard of soortgelijke bescherming te zetten. Het met de hand wassen daarna is dan een fluitje van een cent omdat er niet veel vuil aan blijft hangen.

Link naar reactie

Een wasstraat is geen enkel probleem, ook niet voor de kap. Waar je wel op moet letten is dat je geen programma kiest met wax. Dit schijnt slecht te zijn voor de beschermlaag van de kap. Overigens doe ik het zelf met de hand. Ik wil geen krasjes die je toch altijd krijgt met die roterende borstels. De leasebak gaat zonder pardon de wasstraat in maar de ZZZ nooit

NB

De kalkvlekken kun je voorkomen door bij een wasstation (met van die boxen waar je een euro in gooit voor de HD reiniger) te wassen waar je kunt naspoelen met gedemineraliseerd water.

Link naar reactie

Ook ik neem af en toe uit gemak de wasstraat. Twee dingen waar ik wel altijd op let; Geen wax programma gebruiken ivm je kap en ik maak alleen gebruik van wasstraten wanneer ze textiele borstels gebruiken. Dus NIET van de harde borstels die krassen veroorzaken. Wat ik dan achteraf altijd wel even met de hand doe is waxen.

Link naar reactie

Inderdaad uit die wasstraat blijven.

Poetsen met twee emmers is ook niet het allerveiligste.

Ik heb ZowieZo altijd de waterslang erbij liggen en spoel de handschoen iedere keer grondig uit als ik van de lak af kom.

Na het soppen meteen de lak afspoelen, deel voor deel. Anders koekt het weer vast, Zeker in de Zomer.

Zo'n handschoen is erg goed, beter als een spons.

En afdrogen gaat bij mij het beste met gedroogtrommelde teedoeken.

Met een Zeem heb ik nooit kunnen drogen, niet met die goedkope en al helemaal niet met de echte duurdere Zemen.

handschoenvj5.jpg

Link naar reactie
Een wasstraat is geen enkel probleem, ook niet voor de kap. Waar je wel op moet letten is dat je geen programma kiest met wax. Dit schijnt slecht te zijn voor de beschermlaag van de kap. Overigens doe ik het zelf met de hand. Ik wil geen krasjes die je toch altijd krijgt met die roterende borstels. De leasebak gaat zonder pardon de wasstraat in maar de ZZZ nooit

NB

De kalkvlekken kun je voorkomen door bij een wasstation (met van die boxen waar je een euro in gooit voor de HD reiniger) te wassen waar je kunt naspoelen met gedemineraliseerd water.

Maar dan heb je in Beverwijk ook een prima wasstraat met van die zachte borstels :thumbup:

Link naar reactie

Als ik een week niet geen tijd heb rij ik langs een wasbox, eerst met de hogedruk schuimen, even laten intrekken, met de hogedruk weer afspoelen, en dan nog een keer vlekkenloos naspoelen. Niet 100% effectief maar hij is dan weer om aan te zien voor. :thumbup:

Iemand die beweert dat er zoiets bestaat als een krasvrije wasstraat is naïef bezig. Ook bij een handwas zul je nooit alle krasjes vermijden, maar is het wel goed te beperken tot het minimale.

Link naar reactie

Een uitstekend artikel over het wassen van je zetje (eerst auto inweken, de vieze velgen VOOR wassen, daarna de auto van boven naar beneden (eindigen dus weer bij de velgen) staat te lezen in een 5 pagina's tellend artikel in de Z-FILES, het clubblad van de Z3 club).

P.s 5 paginas over wassen is wat veel, dus het artikel bevat ook tips voor waxen, kleien etc .

Link naar reactie
Maar dan heb je in Beverwijk ook een prima wasstraat met van die zachte borstels :blink:

Klopt Chris. Voor drie euro minder kan het ook maar dan zit je onder de krassen. Die in Beverwijk is inderdaad de beste oplossing als je kiest voor de wasstraat. Ik dacht overigens dat er bij jou in Haarlem een is die zonder borstels etc. werkt dus volledig met hogedruk, of was dat niet zo succesvol en is ie inmiddels weer dicht? Ik hoor er nooit meer iets over

Link naar reactie
Toch maar niet de wasstraat in dus...

Dank voor de tips.

Het enige wat ik erg vervelend vind is dat ik de auto nooit goed droog krijg. Als het dan later opgedroogd is dan zie de die witte kalkvlekken. Erg lelijk :(

Gewoon een regenton aan de dakgoot afvoer van je huis zetten en daar je auto mee wassen dan zul je zien dat ie glimt als nooit tevoren :blink:

Link naar reactie
Gewoon een regenton aan de dakgoot afvoer van je huis zetten en daar je auto mee wassen dan zul je zien dat ie glimt als nooit tevoren :lol:

Zou ik niet doen.... is niet echt schoon water.

Auto gewoon afzemen met een goed absorberende zachte doek en nooit in de zon! In de zomer dus bij voorkeur in de late avonduren.

Link naar reactie
Klopt Chris. Voor drie euro minder kan het ook maar dan zit je onder de krassen. Die in Beverwijk is inderdaad de beste oplossing als je kiest voor de wasstraat. Ik dacht overigens dat er bij jou in Haarlem een is die zonder borstels etc. werkt dus volledig met hogedruk, of was dat niet zo succesvol en is ie inmiddels weer dicht? Ik hoor er nooit meer iets over

Ik heb geen idee waar die zou moeten zijn dan??

Vooralsnog gaan we gewoon naar Beverwijk, dan terug droogblazen over de A9 :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.