Ga naar inhoud

Dagteller

Michel#1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoorde afgelopen weekend zo'n raar verhaal.

Je zou als je de dagteller (Zo heet het knopje om de km teller op nul te zetten toch?) al rijdende op de snelweg, ingedrukt moeten houden om een boost/vlam uit je uitlaat te krijgen. Dit zou je hele uitlaatsysteem schoonmaken.

Bij oude bmw modellen zou dat anders gaan. Om hetzelfde effect te krijgen zou men vanuit z'n 4'de versnelling naar de 2'de versnelling terugschakelen. ;)

Nou geloof ik dingen snel, maar dit... :blink: ;)

Even voor de duidelijkheid. Dit was overdag en ik had niks gedronken...... ;) :blink:

Oja er werd me ook verteld dat bij de km standen die verschijnen als je de sleutel in het contact hebt en de dagteller indrukt, de 3e of de 4e aangeeft of de originele km stand klopt/teruggedraaid is.

Hiervan was ik al redelijk op de hoogte dankzij jullie. :blink:

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Echt een gevalletje broodje aap. :schater:

En bij vol in vier terugschakelen naar twee gebeurt er "iets" meer dan het schoonbranden van je uitlaat.... Ik denk dat je de versnellingsbak dan zo'n beetje op schoot hebt.

Geplaatst:

Denk dat je versnellingsbak in puin ligt wanneer je naar de 2de schakelt bij 120km/h, :blink: Het helpt wel om wat hoger in de toeren te gaan rijden voor een korte periode. Maar een knopje??? :blink:

Geplaatst:

:schater::schater: je moet je niet alles wijs laten maken, enne niet proberen hoor van z'n 4 naar z'n 2, dat knopje kun je wel proberen.

André

Geplaatst:

Dat klopt als een bus, maarehhhh...Dat is eigenlijk Top Secret, alleen voor BMW engineers dept. research en development in München... :blink:

Ik kreeg laatst de tip om 12 kilometer achteruit te rijden met de dagteller ingedrukt uiteraard, als laatste moest ik de garage inrijden en dan naar de slaapkamer gaan, daar Zou me een verrassing staan te wachten...

Zo geZegd Zo gedaan, en wat Zag ik:

10jg4.jpg

Een maat van mij heeft een Mercedes, daar werkt het ook bij. Alleen hij moest dan naar de badkamer gaan.

Zo geZegd Zo gedaan, en wat Zag hij:

yuckyj0.jpg

;) :blink:

Geplaatst:
Dat klopt als een bus, maarehhhh...Dat is eigenlijk Top Secret, alleen voor BMW engineers dept. research en development in München... <_<

Ik kreeg laatst de tip om 12 kilometer achteruit te rijden met de dagteller ingedrukt uiteraard, als laatste moest ik de garage inrijden en dan naar de slaapkamer gaan, daar Zou me een verrassing staan te wachten...

Zo geZegd Zo gedaan, en wat Zag ik:

10jg4.jpg

Een maat van mij heeft een Mercedes, daar werkt het ook bij. Alleen hij moest dan naar de badkamer gaan.

Zo geZegd Zo gedaan, en wat Zag hij:

yuckyj0.jpg

:wacko::newblush:

:newblush: :lol2: :lol::schater: :schater:

Geplaatst:
ROFLMAO

Que ??? :blink:

Geplaatst:

Vroeger met m'n Puchie werkte zoiets wel.

Volgas rijden.... Stopknopje ingedrukt houden.... Stopknopje los en knallen met die handel.

Ook even geprobeerd met de Ducati van m'n vrouw.

Deed het ook goed. Mooie vlammen uit de uitlaat en heel veel kabaal.

(Niet tegen haar zeggen hoor... :blink: )

Geplaatst:
Rolling On Floor Laughing My Ass Off

Pfffff.... Voor deze turbotaal wordt ik echt te oud !!!

Ik zit al vaker te puzzelen wat er bedoelt wordt, maar hier zou ik echt nooit uitgekomen zijn !!!

Geplaatst:
Bij oude bmw modellen zou dat anders gaan. Om hetzelfde effect te krijgen zou men vanuit z'n 4'de versnelling naar de 2'de versnelling terugschakelen. :thumbup:

Daar valt de zZz toch niet onder? :blink:

Geplaatst:

Ik zit al vaker te puzzelen wat er bedoelt wordt, maar hier zou ik echt nooit uitgekomen zijn !!!

Dat geldt voor mij ook. Zo sms-en de kindjes en ze gaan beter met de Engelse taal om dan met de Nederlandse. :blink:

Geplaatst:
Dat geldt voor mij ook. Zo sms-en de kindjes en ze gaan beter met de Engelse taal om dan met de Nederlandse. ;)

jippy, na eerst voor pseudo oude lul te zijn uitgemaakt word ik vandaag weer eens voor een kindje uitgemaakt. sapperdeflap.

Geplaatst:
sapperdeflap

Pipo blijft voor alle leeftijden...

Geplaatst:

Ik had vroeger een BMW 2002 op gas, door de polder bij lemmer met een snelheid (dat kon toen nog 25 jaar terug) van 170 schakelde ik niet van z`n 4 naar 2, maar ik schakelde van gas naar benzine, ik zal je vertellen: DAT WAS PAS KNALLEN, een grote rookwolk de zuigers en drijfstangen vlogen dwars door de motorkap en daar stond ik :muur::blink: midden in die koude polder. een dure les die ik nooit meer vergeet ;)

Geplaatst:
Denk dat je versnellingsbak in puin ligt wanneer je naar de 2de schakelt bij 120km/h, :blink:

Nee hoor ;)

Geplaatst:
Alle dingen uitgeprobeerd, zal maar niet vertellen wat ik heb meegemaakt :blink::schater::schater::schater::schater::schater::schater::muur: :banaan: :banaan:

Ik laat het wel zien !!! ;)

29v03gj.jpg

Geplaatst:

dacht dat jij in de turbo's zát

Geplaatst:
dacht dat jij in de turbo's zát

Daar gerbuiken we weer andere turbotaal..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen