Ga naar inhoud

spoorvorming


ericvw

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hahaha,

Ik heb 225 breedt voorop. Zelfs dan heb je ENORM last van spoorvorming. Laat staan met 235......

Ga voor 215 oid. Mijn broertje rijdt met 215 vooras en heeft er daadwerkelijk veel minder last van.

Controleer ook even je bandenspanning....

Link naar reactie

Kan iemand aan de hand van onderstaande afbeelding uitleggen om welk onderdeel het gaat. Dat deel wat vervangen dient te worden door powerflex...

Foto-FESDZHWX.jpg

LINK NAAR PAGINA ONDERDELEN

Link naar reactie

Als ik het goed begrijp:

- Is er sprake van behoorlijke verbetering indien NR. 6 vervangen wordt door dat van een M-coupe/roadster??

Dat zou zijn, onderdeelnummer: 31129069035 (SET RUBBER MOUNTING F WISHBONE M-COUPE)

Link naar reactie
Als ik het goed begrijp:

- Is er sprake van behoorlijke verbetering indien NR. 6 vervangen wordt door dat van een M-coupe/roadster??

Dat zou zijn, onderdeelnummer: 31129069035 (SET RUBBER MOUNTING F WISHBONE M-COUPE)

Hoi,

onze rubbers zijn volgens Ruud prima, op de M en dus al M rubbers. 225 banden, standaard op onze M, maaaarrrrr ook ik vind de Z behoorlijk gevoelig voor sporen en een beetje ongevoelig sturen. Kan deels het verschil zijn met onze voorwielaangedreven FIAT coupe, 205 banden. Geldt niet voor de bochtige trajecten met flinke stuuruitslagen, meer op de rechte snelwegtrajecten waar je met een vingertop wilt kunnen sturen.

Groeten, Brian

Link naar reactie
als de weg goed is gaat hij ook mooi recht door

maar als er een spoor in zit lijk ik wel een trein

Bij mij idem :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb nieuwe draagarmen en M-rubbers door Ruud laten monteren, goed gedaan hoor Ruud.

Voor 235 en achter 255

Maar ik ben onzeker als ik op een weg rijd met veel sporing,. ik wil nog proberen een veerpootbrug te monteren misschien helpt dit iets.

Heeft iemand hier ervaring mee.

groeten

Johan

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Hahaha,

Ik heb 225 breedt voorop. Zelfs dan heb je ENORM last van spoorvorming. Laat staan met 235......

Ga voor 215 oid. Mijn broertje rijdt met 215 vooras en heeft er daadwerkelijk veel minder last van.

Controleer ook even je bandenspanning....

kun je zeggen welk nummer op het plaatje van dit topic de powerflex is?

groetjes bert

Link naar reactie
kun je zeggen welk nummer op het plaatje van dit topic de powerflex is?

groetjes bert

Foto-FESDZHWX.jpg

Het is item nummer 6. je kunt deze (laten) vervangen door M-rubbers of van Powerflex (http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.php?o...view&id=156).

Beantwoord dit je vraag? Want om eerlijk te zijn is dit een herhaling van wat er al in dit topic staat.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Foto-FESDZHWX.jpg

Het is item nummer 6. je kunt deze (laten) vervangen door M-rubbers of van Powerflex (http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.php?o...view&id=156).

Beantwoord dit je vraag? Want om eerlijk te zijn is dit een herhaling van wat er al in dit topic staat.

dankje

dit is duidelijk zo.

ik woon 10min van biesheuvel vandaan!!!

Link naar reactie
Ik heb nieuwe draagarmen en M-rubbers door Ruud laten monteren, goed gedaan hoor Ruud.

Voor 235 en achter 255

Maar ik ben onzeker als ik op een weg rijd met veel sporing,. ik wil nog proberen een veerpootbrug te monteren misschien helpt dit iets.

Heeft iemand hier ervaring mee.

groeten

Johan

Ik had ook enorme last van spoorvorming; heb toen nieuwe velgen en banden laten monteren (smaller= nu 225) daar werd het wel iets beter van. (ook met mijn winterbanden set gaat het stukken beter) maar ik bleef er wel veel meer last van houden dan bij mijn vorige auto (Mazda MX 5). dus verder zoeken en vervolgens voor en achter een veerpootbrug laten monteren. Dit helpt enorm voor het bochtenwerk en de stijfheid (een degenlijker gevoel) echter bij wegen met spoorvorming vindt ik dat hij nog heftiger reageert dan voorheen, hij laat zich wel beter corrigeren.

Groet,

Marten

Link naar reactie
<br />na een tijd in mijn winter auto te hebben gereden<br />valt het mij weer erg op dat de z3 er het spoor van de weg volgt<br />nou wil ik deze zomer anderen velgen <br /> heb nou 235 voor <br />als ik nou terug ga na 225 zou het dan minder worden ?<br /><br />gr.Eric<br /><br />
<br /><br /><br /

Ik heb van een kennis voor mijn vakantie zijn velgen mogen lenen om een andere band te proberen TOYO PROXIS 225 .........0,0 spoorvorming meer.

Echt super, ik weet het nu zeker de band maakt het verschil mijn auto was altijd als een dweil op de weg, hij is nu ook een stuk stiller met veel meer grip.

Als mijn eigen velgen van de velgendokter terug komen laat ik zeker dit type band ook monteren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.