Ga naar inhoud

Banden


Kouzy

Aanbevolen berichten

Dag, ik heb twee nieuwe voorbanden nodig. M'n rechtervoorband is niet helemaal rond meer... :rolleyes:

Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen, maar ook niet op het allergoedkoopste rubber rondrijden. Ik heb al een en ander op internet vergeleken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer. Hebben jullie ervaring met bepaalde merken? Raden jullie sommige merken met klem af?

Ik weet dat pirelli en michelin erg goed zijn, maar die vind ik toch net iets te duur...

alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Simpel.................

Hetzelfde merk en model als je achterbanden.

Zijn die van één of ander bagger merk............. tja 4 nieuwe banden???

Ben zelf aardig onder de indruk van de Falken F452.

Doe het heel goed onder de :newblush: , dus zullen onder alle andere modellen ook prima presteren.

Link naar reactie

Ik zou nou niet bezuinigen op banden, je enige contact met de weg....

Michelin is idd wel erg duur en Pirelli is bij mijn weten en ervaring niet perse geweldig. Kijk dan voor de goedkopere Goodyear Eagles waar veel mensen erg tevreden mee zijn. Of de Bridgestone Potenza waar ik zelf erg tevreden mee ben (ook erg goed in de testen)

Ruud had laatst ook een bepaald goedkoop merk wat hij goed vond, wat was dat ookweer Ruud?

Falken, Hankook, zoek de testen maar op autobandenmarkt.nl

Link naar reactie
Gast Guest_marcel_*

Hi,

Ik rij al sinds 1998 in mijn Z3 en heb vanaf dag één met Michelin Pilot Sport gereden. Eén keer een korte tijd (enkele weken) met wat anders gereden, maar gelijk weer ingeruild. Nu rij ik op Pilot Sport 2 en eigenlijk vind ik de originele beter. Toch ga ik 30.000 km met mijn achterbanden mee. Zijn gewoon de beste banden in droog en nat weer, en veel minder lawaai dan Pirelli e.d.

groet,

marcel

Link naar reactie
Hi,

Ik rij al sinds 1998 in mijn Z3 en heb vanaf dag één met Michelin Pilot Sport gereden. Eén keer een korte tijd (enkele weken) met wat anders gereden, maar gelijk weer ingeruild. Nu rij ik op Pilot Sport 2 en eigenlijk vind ik de originele beter. Toch ga ik 30.000 km met mijn achterbanden mee.

Michelin is inderdaad een prima band. Om die op 30.000 km kaal te krijgen, moet je ongetwijfeld een heel zware voet hebben. Mijn Z3 met 82.000 km op de teller, staat vóór en achter nog op zijn originele fabrieksbanden: Michelin Pilot HX, en ze lijken nog een tijdje mee te kunnen (was de rest van de auto maar van dezelfde kwaliteit...).

Toch wordt in de handleiding aanbevolen om ook banden in goede staat na zes jaar te vernieuwen. Ik vraag me eigenlijk af waarom.

Link naar reactie

Inderdaad zoals Chris zegt. Je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk, maar je moet ook naar je budget kijken.

Ikzelf heb Hankook er onder liggen, maar daarmee moet je niet gaan rijden als de goden aan het huilen zijn. Bij droog weer zijn ze top.

Link naar reactie
Michelin is inderdaad een prima band. Om die op 30.000 km kaal te krijgen, moet je ongetwijfeld een heel zware voet hebben. Mijn Z3 met 82.000 km op de teller, staat vóór en achter nog op zijn originele fabrieksbanden: Michelin Pilot HX, en ze lijken nog een tijdje mee te kunnen (was de rest van de auto maar van dezelfde kwaliteit...).

Toch wordt in de handleiding aanbevolen om ook banden in goede staat na zes jaar te vernieuwen. Ik vraag me eigenlijk af waarom.

uhh 82000km...op het eerste setje dan haal je zeker ook 1 op 30 :blink:

Link naar reactie

Op een Z3 zet je...Z3banden :blink:

In de afgelopen >4 jaar had ik achtereenvolgens Pirelli P7000, toen Michelin Pilot Sport en nu Avon ZZ3.

Op bandenreview-sites zie je dat de verschillen niet bijster groot zijn voor ''supersportbanden'' dus ik kies een band die ik MOOI vind [ik vind richtingsgebonden V-profiel 't mooist] én goede rijeigenschappen heeft.

Qua uiterlijk is imo Goodyear Eagle en de Avon ZZ3 't mooist; ik koos de laatste for obvious reasons.

Link naar reactie

Ik denk dat iedereen zo zijn eigen band heeft en uiteraard spelen de euro' die je te besteden hebt een grote rol.

Ik denk dat het ook belangrijk is welke inch je neemt hoe platter hoe meer contact met de weg en dan is een duurdere zachtere band IMHO fijner om mee te rijden maar goed alle factoren spelen mee en dan wordt het moeilijk om op iemand anders ervaring af te gaan.

André (IMHO 1 merk michelin) :blink:

Link naar reactie
.....................................................

Qua uiterlijk is imo Goodyear Eagle en de Avon ZZ3 't mooist; ik koos de laatste for obvious reasons.

Kan ik me indenken !! :blink:

Avon ZZ3 !

49150es.jpg

:D

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op een Z3 zet je...Z3banden :lol:

In de afgelopen >4 jaar had ik achtereenvolgens Pirelli P7000, toen Michelin Pilot Sport en nu Avon ZZ3.

Op bandenreview-sites zie je dat de verschillen niet bijster groot zijn voor ''supersportbanden'' dus ik kies een band die ik MOOI vind [ik vind richtingsgebonden V-profiel 't mooist] én goede rijeigenschappen heeft.

Qua uiterlijk is imo Goodyear Eagle en de Avon ZZ3 't mooist; ik koos de laatste for obvious reasons.

Hoi Mark,

Welk van de 3 verschillende banden vind je het beste? Zijn de Avon ZZ3 ook goed op natte wegen? Ik moet nu zelf weer nieuwe achterbanden kopen en kan nog een setje Pilot Sport 1 krijgen voor 179,-- all in. Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ciao,

marcel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.