Ga naar inhoud

Wielbouten gaan niet los.


martinvh

Aanbevolen berichten

Ik krijg de wielbouten van mijn wintervelgen niet los...

Heeft iemand hier tips voor?

Met een sleutel met een arm van ca. 1 meter leverde het alleen een gebroken (Gedore) dop op.

Btw. ik heb ze zelf niet vastgedraaid, dat was de vorige (Duitse) eigenaar.

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze zijn los.... Loctite bevriesspuitbus gebruikt!!

Weet iemand het aanhaalmoment van de wielbouten?? Nu zorg ik dat ze er normaal op gaan!

Link naar reactie

Dat wilde ik je net gaan aanraden. :rolleyes: Ik zet op de mijne altijd 110Nm. Na 50Km de bouten nog eens natrekken. Dan zou het de volgende keer zeker geen problemen meer mogen opleveren.

Ga je trouwens al overstappen op de zomerwielen? Bij mij begint het ook langzaam te kriebelen, maar ze zouden weer lage temperaturen voorspellen?

Link naar reactie
Dat wilde ik je net gaan aanraden. :rolleyes: Ik zet op de mijne altijd 110Nm. Na 50Km de bouten nog eens natrekken. Dan zou het de volgende keer zeker geen problemen meer mogen opleveren.

Ga je trouwens al overstappen op de zomerwielen? Bij mij begint het ook langzaam te kriebelen, maar ze zouden weer lage temperaturen voorspellen?

Dat werkte inderdaad prima.

Maar iedere keer als ik op de thermometer kijk zie ik +10 graden, de wintervelgen vond ik lelijk en rijden waardeloos en mocht er dan toch nog 0,001 vlokje sneeuw vallen, dan rijdt ik wel wat rustiger.

Wintervelgen/banden zuigen...

Link naar reactie

Nu niet allemaal de auto opkrikken, wielen er af , zomerwielen er bij halen en denken "chips, die moeten eigenlijk nog schoon gemaakt en in een of andere coating gezet worden. Vooral met multispaak kan je daar 2 uur vooruittrekken. Dus eerst doen!!

Link naar reactie
Nu niet allemaal de auto opkrikken, wielen er af , zomerwielen er bij halen en denken "chips, die moeten eigenlijk nog schoon gemaakt en in een of andere coating gezet worden. Vooral met multispaak kan je daar 2 uur vooruittrekken.

Dus eerst doen!!

En luisteren naar een veteraan, uhe , Mohikaan, POTVERDRIE !!! :schater:

Link naar reactie

Oei wat stuurt hij weer als een kart met de zomerbanden.

van 205 weer naar 245 achter. Dat is 8cm meer rubber alleen al achter.... HEERLIJK.

Alleen vond ik de 205 voorbanden wel wat prettiger sturen dan de 225. Lijkt net of m'n stuurbekrachtiging gekapt is :newblush:

Link naar reactie
Oei wat stuurt hij weer als een kart met de zomerbanden.

van 205 weer naar 245 achter. Dat is 8cm meer rubber alleen al achter.... HEERLIJK.

Alleen vond ik de 205 voorbanden wel wat prettiger sturen dan de 225. Lijkt net of m'n stuurbekrachtiging gekapt is <_<

Oei.... dat kwam omdat er maar 1.4bar in de bandjes zat... ondertussen stuurt hij weer zoals een warm mes door de boter snijdt. (zo is de uitspraak toch -_- )

@Rob: Als jij groot bent rijden we allemaal op een alternatieve brandstof en komen we niet meer boven de 100. Mark my words, met name wat het laatste betreft.

Ik ben al best groot hoor :rolleyes: ....

Link naar reactie
Ongetwijfeld, maar je zegt het zelf. Ik kan dat echter vooralsnog nergens aan afmeten, is ook onduidelijk in je profiel.

Ja, ik was opzoek naar de afdeling "intieme persoonlijke gegevens" waar ik al mijn lengtes en formaten ik kon vullen.... vond hem helaas niet.. :rolleyes:<_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.