Ga naar inhoud

Service en airbag reset tool


martinvh

Aanbevolen berichten

Aangezien mijn airbaglampje brand en dit bij andere ook zo nu en dan gebeurd heb ik zitten zoeken op google en bmw sites.

Aangeboden wordt een tooltje waarmee je oilservice, inspection en airbag kunt resetten.

Weet iemand of dit werkt, heeft iemand er misschien één?? Anders koop ik er eentje.

website: LINK

Foto:

Foto-ZXVBANQQ.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op die site staan inderdaad dat het vanaf 2000 is.

Maar er staat ook dat het is voor:

20-poliger BMW-Servicebuchse

Hebben de modellen van voor 2000 ook een 20polige aansluiting??? De 3 serie vanaf 1987 staat er al aangegeven, lijkt me sterk dat een Z3 van bijv 1998 dan niet zou kunnen.

Weet iemand hier meer van?

Zijn er misschien mensen uit de omgeving van Leiden die iets voelen om gezamelijk zo'n ding te kopen?

Link naar reactie

Heb gevonden:

Klik op de site bij Teil 2 en je ziet:

9. Modellübersicht

Der SIR3 digital Rücksteller funktioniert bei allen BMW-Fahrzeugen mit runder 20-poliger BMW-Servicebuchse bis Baujahr 2003.

Nicht unterstützt werden Modelle mit Rückstellung über CAN-BUS !

3-er E30 ab 87

3-er E36 1990 - 1999

3-er E46 ab 2000 -

5-er E34 ab 87

5-er E39 ab 1995 -

7-er E32 ab 87

7-er E38 1995-2001

X5 E53 ab 2000 -

Z3

Z8

Limousine, Touring, Cabrio, Coupe , M-Tech

De modellen waarop het kan.

Iemand voor inkoopactie? Of gezamelijke regionale aanschaf?

Link naar reactie
Of eentje kopen, en op de post doen wanneer iemand hem nodig heeft?

Moet de échte liefhebber niet gewoon Zo'n ding hebben Sledge ???

Voor je het weet is het misschien stuk en is er mot of wil je gewoon klaar Zijn met dAh bOnd en ben je weer aan het wachten en blaaaaaaaa...verZendkosten...blaaaaaaaaaaaaaa... :thumbup:

Link naar reactie

Maar werkt zoiets ook echt?

Ik bedoel: kun je zonder de auto aan een PC te hangen de boel resetten???

Als iemand serieus kan bevestigen dat dit werkt, dan bestel ik er één.

Als er meerdere zijn die hem willen, kunnen we de verzendkosten delen.

Link naar reactie
Maar werkt zoiets ook echt?

Ik bedoel: kun je zonder de auto aan een PC te hangen de boel resetten???

Als iemand serieus kan bevestigen dat dit werkt, dan bestel ik er één.

Als er meerdere zijn die hem willen, kunnen we de verzendkosten delen.

Ik heb er een van Peake en het werkt in ieder geval wel (airbag reset).

Werd geleverd incl. lijdt met foutcodes.

Link naar reactie

Ich gehe hem dan maar jetzt bestellen.

Als ze me maar niets in het Deutsch fragen want ik kan toch niet antwurd geben.

Link naar reactie

ik heb al enige jaren zo,n apparaat , via conrad kun je hem ook bestellen, werkt perfect

je mag ook langs komen om je service interval en olieservice te resetten

20 sec werk

Ich gehe hem dan maar jetzt bestellen.

Als ze me maar niets in het Deutsch fragen want ik kan toch niet antwurd geben.

Link naar reactie

Ik heb hem zojuist bij de duitser besteld.

Olieinterval is ook een andere methode voor... gewoon 2 polen tijdelijk doorverbinden met een (gezekerd) draadje.

Als ik hem over een week binnen heb, mag iedereen hem van me lenen!

Mij gaat het voornamelijk om de airbagreset. Iedere keer als ik onder m'n stoel stofzuig gaat dat k*t lampje branden : :thumbup:

Maar je kunt er dus mee resetten:

Olie

Servicebeurt

Remvloeistof

Airbag

Link naar reactie
Wellicht dat iemand mij kan helpen. Mijn auto heeft een beurtje gehad bij aankoop alleen kon men de service reset niet doen! Weet iemand hoe dit te doen is? Zag iets van een ijzerdraadje???? :S

kun je hier meer over vinden

Link naar reactie

Voor de E36 was daar een trucje voor echter geen idee hoe die werkt. Maar even een andere vraag ie het iemand al eens gelukt om een reset te doen op een pre facelift model met zo een jumper wire??? Lukt mij maar niet en heb maar een apparaatje besteld. Maar toch wel benieuwd of het iemand al eens gelukt is...

Link naar reactie

The service indicator lights are reset by connecting pin 7 to pin 19(ground). The proper way to do this is to have the ignition off and place a jumper wire between pins 7 and 19 (make sure you get the right pins!). Then turn the ignition switch to position 1 (accessory), when the service light goes out, turn the ignition off. The difference between resetting the oil service light and the inspection light is in the length of time you have the jumper in place with the ignition on. This means that if you are resetting the oil service light, you should turn off the ignition immediately after the light goes out. If you leave the jumper in too long with the ignition on, you will perform an inspection reset as well and the next service indicator will come up as an oil service rather than an inspection.

Het kan ook via het knopje waarmee je de dagteller reset /instrumenten&lampjes checkt .

GRATIS!!!! :blink:

Leg uit aub. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.