Ga naar inhoud

Aanpassen luchtfilter


ZZZhart

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ja, je hebt gelijk denk ik. Als je die gegooglede topics even naleest lijkt het antwoord op of het zonder enig omkijken kan niet het geval. Ik denk dat je eens zou moeten beginnen met het loshalen van fiilterhuisafdekking, optillen filter en kijken of er in jouw filterhuis nog een buis doorloopt. Ik heb deze nog voor je in de aanbieding, met enkele plaatjes op blz. 2. Als gezegd, het kan per model filterhuis verschillen wat er moet gebeuren ...

Link naar reactie

Als de zon zich weer wat meer laat zien zal ik er eens tijd in steken.
Eerst worden beide bumpers opnieuw gespoten op korte termijn nadat een ***verwijzing naar een niet zo slimme herkauwer*** zich in onze geparkeerde zzz vergistte en de auto 1 tot 2 cm korter maakte :rant:

Als ik er aan begin zal ik fotokes maken

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Een paar weken geleden op deze manier het luchtfilterhuis aangepast: http://bmwz3diys.weebly.com/fogged-air-box-mod-19-m44.html

80mm diameter luchtslang + aansluiting via ebay gekocht: http://www.ebay.de/itm/Ramair-Kaltluftzufuhr-Neopren-Kanalrohr-fur-Induktions-Satz-schwarz-80mmx1m-/351211930922

80mm gatenzaag gebruikt en het aansluitstuk met kitlijm en boutjes vastgezet:

w027p1.jpg

Mijn 1.9 trekt nu een stuk verder in de toeren en een beter geluid!

aangepast door Evan_S
  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ja soms begrijp ik het niet helemaal waarom mensen de foto`s weer weg halen. Er zijn zoveel gratis accounts waar je je foto`s kan plaatsen. Zo blijft het voor iedereen zichtbaar.

Of misschien een how to er voor maken.

Link naar reactie

Ja soms begrijp ik het niet helemaal waarom mensen de foto`s weer weg halen.

Of misschien een how to er voor maken.

Dat is de reden waarom we ooit begonnen zijn met het maken van How-to's, de enige manier om zeker te stellen dat de info beschikbaar blijft voor het forum en de leden.

Link naar reactie

Behalve voor deze is er geen how-to. Althans ik kan hem niet vinden.

Klopt, deze foto's waren al niet meer beschikbaar toen we zijn begonnen met het maken van How-to's :muur:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

BMW z3 1.9 140pk.

tijdens het (wat sportiever) rijden was er zeker een dip in vermogen. Het nodige gegooged en kwam zo op de "Fogged" air intake.

nu wilde ik niet meteen aan allerlei plastic gaan liggen zagen voordat ik een beetje vertrouwen in het resultaat had.

BMW plastic is niet bepaald goedkoop.

Ik heb daarom ook eerst maar eens de inlaatslang  en die vernauwde kromming er af gehaald.

resultaat.. in 1 woord geweldig. Ondanks de nu ongunstige aanzuig positie was de verbetering zeker de moeite waard.

 

kort verslag gemaakt

http://88.159.59.20/BMWZ3/BMW Z3 handleidingen/foggedairintake.pdf

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.