Ga naar inhoud

Ervaring met optie 676 Z4 Coupe hifi upgrade


merlijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben op zoek naar ervaringen met upgrade optie 676 hifi systeem af fabriek in Z4 coupe.

Hoe bevalt het?

Is er echt een groot verschil tov standaard en 677 Hifi Professionel (THX)?

Kortom graag wat ideeen en advies.

Greetzzz Merlijn

In alle drie de gevallen zijn de luidsprekers gemaakt door Philips met papieren conus. Bij "Hifi" en "standaard" zijn de speakers dezelfde.

"Standaard" zijn 6 speakers, "Hifi" zijn 2 mids extra en 2 "subs" (2 ohm) achter de zetelq en een amp. "Hifi Pro" heeft een andere amp (audio signeel over canbus!!), allemaal andere speakers en subs (10 ohm) volgens het Carver Sunfire principe.

Mijn PERSOONLIJK idee: ze klinken allemaal slecht! Als je later iets fatsoenlijks wil inbouwen, doe jezelf een plezier en neem het goedkoopste systeem... dan moet je er minder uit gooien als je iets deftigs gaat inbouwen. Als je de orginele radio eventueel wenst te hergebruiken, neem dan zeker NIET het "hifi pro" systeem. Trouwens, zou veel weggesmeten geld zijn...

Begrijp me niet verkeerd: op het eerste moment klinkt "hifi pro" misschien wel goed, maar er gebeurt zoveel post- en preprocessing van het geluid dat het alles behalve natuurlijk klinkt.

En het THX logo is een lachertje: gewoon een marketing stunt. Zelfs mijn cr@p pc-luidsprekertjes dragen het THX logo.

Noem mij "old-school", maar mooie dynamiek bereik je alleen door een deftige amp, deftige speakers en alle audio preprocessing uitgeschakeld. Ohja, en goede scheidingsfilters.... en geen condensatortje in serie tussen de tweeters zoals bij het "THX" systeem wel het geval is.... :blink:

Heb nog wat meer info op m'n site.

Maar, wie ben ik... vraag aan je dealer dat je de verschillende systemen eens niet kan proefhoren. Neem daarbij je eigen cd mee. Laat je niet overdonderen door het "hifi pro" systeem, maar probeer je te focussen op hoe de cd thuis klinkt. Je zal merken wat ik bedoel!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Kijk dit zijn tips waar ik wat mee kan. Heb snel even op je site gekeken wat een detailleerde informatie.

Ik neem komende weekend de tijd om me eens te verdiepen in je site en de tips en tools die je daar geeft.

Waarschijnlijk is een standaard uitrusting die je achteraf aanpast de verstandigste optie

Thankzzzz Merlijn

Link naar reactie

Goh, wat heb jij een vervelende weekenden voor de deur en de afgelopen weken zullen ook al zo pruts zijn geweest. Een beetje saai een nieuwe z4mQP individual edition uitzoeken en ook nog moeten bekijken in Munchen. Bah, bah, bah. Dan al die vervelende keuzes van welke opties wel en niet te nemen. Zo, zo, zo, wat heb ik een medelijden met jou. Maar gelukkig kun je al die pijn een beetje delen met ons via dit forum en af en toe wat titbits vertellen over je vervelende tijden. Maarre, kop op en na regen komt zonneschijn. <_<

wwwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrffffffffffffffffff

Link naar reactie
Goh, wat heb jij een vervelende weekenden voor de deur en de afgelopen weken zullen ook al zo pruts zijn geweest. Een beetje saai een nieuwe z4mQP individual edition uitzoeken en ook nog moeten bekijken in Munchen. Bah, bah, bah. Dan al die vervelende keuzes van welke opties wel en niet te nemen. Zo, zo, zo, wat heb ik een medelijden met jou. Maar gelukkig kun je al die pijn een beetje delen met ons via dit forum en af en toe wat titbits vertellen over je vervelende tijden. Maarre, kop op en na regen komt zonneschijn. :m:

wwwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrffffffffffffffffff

:schater:<_<:schater:

Veel succes met je keuzes Merlijn, en als je de :m: QP heb , wel snel op een meeting laten zien he !? :m:

Link naar reactie

Voor onze mierennøkers, bacillenběffers, whatever. ok, ik lees niet alle berichtjes, dus krijg niet alles mee. mijn nederige verontschuldigingen. Persoonlijk zou ik ook voor de 3.0 gaan :m::m: verhaal blijft hetzelfde.

Goh, wat heb jij een vervelende weekenden voor de deur en de afgelopen weken zullen ook al zo pruts zijn geweest. Een beetje saai een nieuwe z4QP3.0 individual edition uitzoeken en ook nog moeten bekijken in Munchen. Bah, bah, bah. Dan al die vervelende keuzes van welke opties wel en niet te nemen. Zo, zo, zo, wat heb ik een medelijden met jou. Maar gelukkig kun je al die pijn een beetje delen met ons via dit forum en af en toe wat titbits vertellen over je vervelende tijden. Maarre, kop op en na regen komt zonneschijn. <_<

wwwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrrrrffffffffffffffffff

Link naar reactie

Bedankt voor het medeleven, ik wil niet te op de zaken vooruit lopen maar zal jullie zeker op de hoogte houden natuurlijk.

Zodra eea definitief is zal ik het in geuren en kleuren(maar die weten jullie al) op het forum zetten.

Inclusief een klein verslagje van mijn bezoek aan Munchen: mochten helaas geen foos nemen: maar de M5 touring en de nieuwe M3(zwaar gecamoufleerd) gezien

Greetzzzz Merlijn

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.