Ga naar inhoud

BTW in Duitsland naar 19%


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Ik kijk regelmatig op Duitse sites voor nieuwe onderdelen en zag vandaag dat opeens alle prijzen omhoog zijn gegaan. Oorzaak, de BTW is van 16% naar 19% gegaan. De invoer van een Z zal je t.o.v. 2006 dus al gauw een € 500,-- meer kosten als je een beetje recente auto koopt. :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar staat dan weer tegenover dat ie in Duitsland gegarandeerd tot 2000 Euro goedkoper is dan in bv. Belgie.

Is toch nog de moeite om er te gaan zoeken, vind ik...

Ben net als Pierre een beetje gefocused op Duitsland, zodoende.

Om effe te staven met een voorbeeld :

Ben momenteel op zoek naar een set Bilstein B8 schokdempers.

Via Bilstein kreeg ik het adres van Biesheuvel Autopsort in Nl. Prijs voor de set : 632 Euro

In Belgie bij R-Tec : 692 euro (het leven in B is blijkbaar duurder dan in Nl)

In Duitsland bij D&W in Aken : 556 Euro.

Op mijn vraag ivm met verhoging BTW tarief, kreeg ik als antwoord : geen probleem, wij doen nog tot eind januari verder aan het oude tarief, wegens nog geen nieuwe prijslijst.

Link naar reactie
Daar staat dan weer tegenover dat ie in Duitsland gegarandeerd tot 2000 Euro goedkoper is dan in bv. Belgie.

Is toch nog de moeite om er te gaan zoeken, vind ik...

Ben net als Pierre een beetje gefocused op Duitsland, zodoende.

Om effe te staven met een voorbeeld :

Ben momenteel op zoek naar een set Bilstein B8 schokdempers.

Via Bilstein kreeg ik het adres van Biesheuvel Autopsort in Nl. Prijs voor de set : 632 Euro

In Belgie bij R-Tec : 692 euro (het leven in B is blijkbaar duurder dan in Nl)

In Duitsland bij D&W in Aken : 556 Euro.

Op mijn vraag ivm met verhoging BTW tarief, kreeg ik als antwoord : geen probleem, wij doen nog tot eind januari verder aan het oude tarief, wegens nog geen nieuwe prijslijst.

Tuurlijk blijft het altijd voordeliger om daar te kopen. En ook onderdelen zijn nog steeds meestal goedkoper. Overigens is het leven in Belgie niet duurder dan hier. Uitleg:

1 De wegen zijn slechter dan bij ons

2 Demper gaat dus eerder stuk

3 Dus meer garantieclaims

4 Wordt in prijs doorberekend

5 En daarom zijn dempers zijn in Belgie duurder :thumbup:

Link naar reactie
Tuurlijk blijft het altijd voordeliger om daar te kopen. En ook onderdelen zijn nog steeds meestal goedkoper. Overigens is het leven in Belgie niet duurder dan hier. Uitleg:

1 De wegen zijn slechter dan bij ons

2 Demper gaat dus eerder stuk

3 Dus meer garantieclaims

4 Wordt in prijs doorberekend

5 En daarom zijn dempers zijn in Belgie duurder :thumbup:

Ben ik met je eens die slechte wegen, maar in het zuiden van Belgie is het O ZO plezant om te rijden.

Beter dan die platte, steriele wegen in NL... :drank::wave:

Link naar reactie
Ben ik met je eens die slechte wegen, maar in het zuiden van Belgie is het O ZO plezant om te rijden.

Beter dan die platte, steriele wegen in NL... :drank::wave:

wanneer is het nu terug zomer????!!!!!!! :thumbup:

Link naar reactie
Ben ik met je eens die slechte wegen, maar in het zuiden van Belgie is het O ZO plezant om te rijden.

Beter dan die platte, steriele wegen in NL... :D ;)

SLEDGE !!! FF een bannetje van een maand dacht ik !!!! -_-

Link naar reactie
Ik kijk regelmatig op Duitse sites voor nieuwe onderdelen en zag vandaag dat opeens alle prijzen omhoog zijn gegaan. Oorzaak, de BTW is van 16% naar 19% gegaan. De invoer van een Z zal je t.o.v. 2006 dus al gauw een € 500,-- meer kosten als je een beetje recente auto koopt. -_-

Shocking........... ik zou maar helemaal niet meer in Duitsland kijken als ik jou was ;)

Link naar reactie
Shocking........... ik zou maar helemaal niet meer in Duitsland kijken als ik jou was ;)

Maak ik zelf wel even uit. Het is altijd goedkoper dan een zogenaamde package deal van een zogenaamde tuner uit Amsterdam. Mooie UITLAATklep dit forum -_-

Link naar reactie
Nee niks te vorderen, op de firma zonder BTW kopen is wel een optie, als je auto op de zaak loopt.

of in het algemeen een BTW nummertje hebben is wel handig -_-

Link naar reactie
Ik begrijp de relevantie niet helemaal. Als ik iets in Duitsland koop, vorder ik de Duitse BTW terug en betaal de Engelse BTW. Is dat niet hetzelfde in NL en Belgie dan?

je zou wel gek zijn, toch? was het niet 21 procent bij jullie? Of alleen in België?

Link naar reactie
Nee niks te vorderen, op de firma zonder BTW kopen is wel een optie, als je auto op de zaak loopt.

Volgens mij kun je ook als particulier de BTW in Duitsland terugontvangen maar moet je vervolgens in Nederland weer afdragen. Dus 19%- en 19%+ schiet niet op. Vorig jaar 16%- 19%+ betekende dus meer betalen dan terugontvangen.

Link naar reactie
Maak ik zelf wel even uit. Het is altijd goedkoper dan een zogenaamde package deal van een zogenaamde tuner uit Amsterdam. Mooie UITLAATklep dit forum :thumbup:

Ik snap dit soort agressiviteit niet echt en vind het compleet "out of place"

Wellicht vind je dat je als zeer gewaardeerde forum lid, die al zoveel voor en met het forum heeft gedaan, dat je zo een toon kan aanslaan of is het wederom een misplaatste en mislukte grap.

Dit staaft alleen meer en meer mijn gevoelens tov dit forum de laatste tijd:

Ongenuanceerd zijn is niets mis mee, onbeschoft zijn is een ander verhaal.

Jammer........ en veel succes met al je getoonde inzet (!) hier op het forum.

Ik hoop dat je bereikt hebt wat je wilde, ik hoef voorlopig even niet meer.

Link naar reactie
Ik snap dit soort agressiviteit niet echt en vind het compleet "out of place"

Wellicht vind je dat je als zeer gewaardeerde forum lid, die al zoveel voor en met het forum heeft gedaan, dat je zo een toon kan aanslaan of is het wederom een misplaatste en mislukte grap.

Dit staaft alleen meer en meer mijn gevoelens tov dit forum de laatste tijd:

Ongenuanceerd zijn is niets mis mee, onbeschoft zijn is een ander verhaal.

Jammer........ en veel succes met al je getoonde inzet (!) hier op het forum.

Ik hoop dat je bereikt hebt wat je wilde, ik hoef voorlopig even niet meer.

Man maak je niet zo druk. Uit het icoontje had je kunnen afleiden dat het niet serieus is. Laat mij nou even sarren zeg. Zelf ben je ook nogal eens ongenuanceerd bezig zoals nog niet zolang geleden tegen Pierre. Wie kaatst moet de bal verwachten toch?

Maar als ik je echt beledigd heb dan bied ik je mijn excuses aan. Zand erover?

Groeten

Frank

Link naar reactie

En ik denk nog: "niet mee bemoeien". Maar ik kan het niet laten...! :blink:

Frank, ik vond je reactie evenmin sympathiek en begrijp Chris zijn reactie voor de volle 100%. Zelfs in mijn rol van mod overwoog ik 'm te verwijderen. Het plaatsen van een smilie na zo'n post is beslist niet voldoende om de toon en de strekking in je post "recht te breien".

Zwart op wit komt so-wie-so niet altijd lekker over, zelfs al zou je het anders bedoelen (en dan spreek ik uit eigen ervaring).

Het ware echter beter geweest als je je post nog eens had nagelezen en 'm niet had geplaatst of achteraf had verwijderd, eerlijk gezegd. Dat je je excuses aanbiedt is beslist te waarderen.

Link naar reactie

Geschreven teksten zijn zo moeilijk af en toe. Het kan enorm fout geinterpreteerd worden en smilies werken niet... ECHT, SMILIES WERKEN NIET!!

Ik vind het zo jammer dat dit forum de laatste tijd wordt geteisterd door onbedoelde interpretaties, maar toch gebeurd het. Ik ken de persoonlijke relatie natuurlijk niet, maar verwacht niet dat je iemand 'kent' omdat je veel post leest van een persoon... Een grap kan soms slecht vallen...

Link naar reactie
Geschreven teksten zijn zo moeilijk af en toe. Het kan enorm fout geinterpreteerd worden en smilies werken niet... ECHT, SMILIES WERKEN NIET!!

Ik vind het zo jammer dat dit forum de laatste tijd wordt geteisterd door onbedoelde interpretaties, maar toch gebeurd het. Ik ken de persoonlijke relatie natuurlijk niet, maar verwacht niet dat je iemand 'kent' omdat je veel post leest van een persoon... Een grap kan soms slecht vallen...

Chris en ik bakkeleien hier ook veel. Het valt hier allemaal te volgen. Maar: Omdat we elkaar ook persoonlijk kennen, buiten het forum, is het totaal anders dan menigeen hier denkt. Sommige posts hebben een andere lading dan je zo zou zeggen.

Ik kreeg al reacties op een samenkomen bij Ruud als: "Dat jullie met elkaar praten verbaast me" en "jullie waren hoogst amusant in gesprek, ondanks dat gedoe op het forum, hoe bestaat het".

Neem Huub. Ik noem 'm hier soms een rat, een etter, een galbak. Dat kan, omdat we elkaar goed kennen, omdat we elkaar buiten het forum om ontmoeten. Hij is immers mijn jongere broertje. Ja, dingen zitten hier soms anders in elkaar dan je zou denken.

Een meeting met de beide heren, Frank/Chris zou dus niet zo verkeerd zijn. Oog in oog zijn de zaken anders. Zonder zwart op wit teksten en zonder smilies. Helaas, alleen contact op het forum werkt niet altijd, zoals Bas terecht opmerkt.

Ik blijf echter van mening dat de post van Frank niet lekker is. Dit is net over de streep, IMHO.

Maar wedden dat het allemaal weer goedkomt? :blink:

Link naar reactie
Wijs geworden en :blink:

Anne

Over 6 weken 60, Anne, maar ik zal het nooit leren. En ik wil dat eigenlijk ook niet. Spui graag mijn mening, te pas en te onpas. Wie het niet aanstaat geeft wel tegengas. :wave:

Link naar reactie
Chris en ik bakkeleien hier ook veel. Het valt hier allemaal te volgen. Maar: Omdat we elkaar ook persoonlijk kennen, buiten het forum, is het totaal anders dan menigeen hier denkt. Sommige posts hebben een andere lading dan je zo zou zeggen.

Ik kreeg al reacties op een samenkomen bij Ruud als: "Dat jullie met elkaar praten verbaast me" en "jullie waren hoogst amusant in gesprek, ondanks dat gedoe op het forum, hoe bestaat het".

Neem Huub. Ik noem 'm hier soms een rat, een etter, een galbak. Dat kan, omdat we elkaar goed kennen, omdat we elkaar buiten het forum om ontmoeten. Hij is immers mijn jongere broertje. Ja, dingen zitten hier soms anders in elkaar dan je zou denken.

Een meeting met de beide heren, Frank/Chris zou dus niet zo verkeerd zijn. Oog in oog zijn de zaken anders. Zonder zwart op wit teksten en zonder smilies. Helaas, alleen contact op het forum werkt niet altijd, zoals Bas terecht opmerkt.

Ik blijf echter van mening dat de post van Frank niet lekker is. Dit is net over de streep, IMHO.

Maar wedden dat het allemaal weer goedkomt? :thumbup:

:thumbup::rolleyes: :D

Weer precies goed verwoord Rob.

Link naar reactie
Feessie ???? :rolleyes:

Je zegt het of het een optie is voor Rob. Ech nie. Ik verwacht over 6 weken een bericht op het nieuws van een rare file richting Polen van zo ongeveer 60 z3-tjes. En dat dat mos daar rond zijn huis echt 5 jaar niet meer naar bovenkomt van de dranklucht :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.