Ga naar inhoud

Voor het eerst getankt

Andre

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik rij al heel wat jaren auto en eigenlijk zijn er weinig auto's (benzine/lpg) geweest die boven de 1 op 10 a 11 hebben gehaald.

Okay het zal best wat te maken hebben met de rijstijl maar goed dat is nu eenmaal zo, in een beemer moet je doorrijden daar zijn ze voor gemaakt.

Nu ging ik tanken en heb in Duitsland zo'n beetje de eerste 80 km regelmatig over de 200 gereden (dan moest ik weer wachten op mijn maatje met de golf) in Nederland redelijk normaal vanaf de grens en de rest van de tank een beetje binnen/buiten de bebouwde kom leeggereden, en ja ook hier regelmatig die heerlijke brul gehoord boven de 4000 toeren.

En toen tanken en rijd die 3.0 gewoon 1 op 10.5 nou ja wie had dat durven hopen ik had rekening gehouden met 1 op 8 a 9 dus als Martine de hele week rijd halen we misschien wel 1 op 11 :wave: dat is dus met de 2.0 nooit gelukt.

Dus gewoon een 3.0 nemen die heeft zo weinig moeite met rijden dat ie gewoon zuinig wordt :schater::wave:

• Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Met mijn touring die zeker 200 kilo meer weegt dan je Z4 hier binnendoor/stad gemiddeld 1 op 10! :wave: Vantevoren een Bora Variant V6 4-motion gemidd. 1 op 7! BMW maakt rijden geweldig en nog zunig ook :wave:

Geplaatst:

ja, zuinig is hij wel. Na de montage van mijn Cold Air Intake kreeg ik er nog eens 10% bij (plus de vermogens winst en inlaat gebrul).

Geplaatst:

Geweldig toch ook nog zuinig.

Heej PVR heb je een foto van de cold airintake? (misschien al eens gepost, sorry dan)

Groet,

André

The forum drive's you crazy

Geplaatst:

pvr's CAI is één van de befaamde (of beruchte... je mag zelf kiezen -_- ) Streamline Engineering CAI's. Moet zeggen dat dit een mooi stukje engineering is geweest voor de gelukkigen die er eentje hebben kunnen te pakken krijgen!

Ikzelf rij in de zomer met een Helene Performance (de "opvolger" van Streamline Engineering) v2 panel drop-in filter. Verbruikt idd ongeveer een half litertje minder op 100 km en gaat meer lineair in toeren.

Ik heb verschillende testresultaten gezien (maar in hoeverre deze natuurlijk betrouwbaar zijn...) omdat ik een beetje wantrouwig was de papieren filter te vervangen door een aftermarket exemplaar (tgv filtereigenschappen), maar moet zeggen dat deze HP filters van ongekende kwaliteit zijn. Een aanrader!!!

Geplaatst:
Geweldig toch ook nog zuinig.

Heej PVR heb je een foto van de cold airintake? (misschien al eens gepost, sorry dan)

Groet,

André

The forum drive's you crazy

Hier even de CAI van MarkB :

Intake%201%20.jpg

Geplaatst:

Voor de duidelijkheid.............

Niet in Nederland te krijgen, moeten uit de States komen. -_-

Geplaatst:

Maar de wereld wordt steeds kleiner. De poetsmachine (porter cable) met alle troep erbij was bij mij binnen de 8 dagen. En geen invoerrechten te betalen.

Met de dollar van vandaag is het bijna voor niets.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Heeft iemand een site waar je de Cold Air Intake kunt bestellen? of ga jij hem uitbouwen Paul als de M komt?

André

• 4 weken later...
Geplaatst:

Even een update van het benzine verbruik bij stadsverkeer :unsure: dat wordt dan zo'n 13 liter per 100 km zeg maar 1 op 7,6 maar dan heb je wel wat :newblush:

André

(gelukkig is de benzine niet zo duur in Nederland)

Geplaatst:

In ieder geval hier, bewezen oke te zijn, al dat andere kan ik niet zoveel over zeggen........

Geplaatst:

Je krijgt nergens de echte box te zien, alleen maar de vortex waaier bijvoorbeeld, zit hij standaard geleverd in een dicht box of zo.

André

Geplaatst:
Je krijgt nergens de echte box te zien, alleen maar de vortex waaier bijvoorbeeld, zit hij standaard geleverd in een dicht box of zo.

André

Stuur hem via de site een mail zou ik zeggen. Ik geloof (uit mijn hoofd) dat hij op het Z4 forum Battlewagon heet.

Hij zal ongetwijfeld foto's hebben. Gebruik anders op dat forum eens de Robknop met Helene Performance, CAI of user: Battlewagon

Je zal dan vast meer info vinden dan hier. :thumbup:

Geplaatst:
Stuur hem via de site een mail zou ik zeggen. Ik geloof (uit mijn hoofd) dat hij op het Z4 forum Battlewagon heet.

Hij zal ongetwijfeld foto's hebben. Gebruik anders op dat forum eens de Robknop met Helene Performance, CAI of user: Battlewagon

Je zal dan vast meer info vinden dan hier. :rolleyes:

Goeie tip ik zal eens een beetje gaan neuzen.

Tnx.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen