Ga naar inhoud

probleempje dimlicht


Michiel

Aanbevolen berichten

We hebben al eerder de lichtschakelaar hier bij de kop gehad: kortsluiting die ertoe leidt dat binenverlichting niet meer werkt, al dan niet icm re.achterlicht.......... Maar vandaag werkten bij mij plots :muur:beide dimlichten niet meer. Heb de lampen nog niet gecontroleerd: foei :D . Wel zekeringen 11 en 12: allebei :o . Dus toch vraag: kan dit wellicht ook in de schakelaar zitten?

Michiel.

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We hebben al eerder de lichtschakelaar hier bij de kop gehad: kortsluiting die ertoe leidt dat binenverlichting niet meer werkt, al dan niet icm re.achterlicht.......... Maar vandaag werkten bij mij plots :muur:beide dimlichten niet meer. Heb de lampen nog niet gecontroleerd: foei :D . Wel zekeringen 11 en 12: allebei :o . Dus toch vraag: kan dit wellicht ook in de schakelaar zitten?

Michiel.

Kijk ook even naar zekering 25 ;) :D

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Soortgelijk geval opgelost :angry:

Probleem zat in een defect relais.

In de zekeringkast zitten 2 groene relais, één voor het dimlicht, en één voor de mistlampen.

Wissel de 2 groene relais eens om :mellow:

Sorry trage reactie (druk met andere dingen....): bedankt, zal ernaar kijken!

Michiel.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Zal wel meer met de C5 rijden :m:

Tja, inderdaad en ook 's nachts............

Moet tot m'n schande ;) bekennen er nog steeds niet naar gekeken te hebben.

Veel werk en nieuw "pril" geluk na m'n verhuizing zorgt voor veel afleiding.

En aangezien de APK voor de deur staat zal het probleem vast snel opgelost zijn :mellow: .

Michiel :thumbup: .

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Is het opgelost?

Durf het nauwelijks :thumbup: toe te geven:

zaterdag weer ophalen bij m'n garage, diep in de Achterhoek.............. en dan zal 't wel gefikst :thumbup: zijn, incl. beurt en nieuwe APK.

Lampen of relais: je leest 't nog!

Michiel :wave: .

Link naar reactie
Durf het nauwelijks :thumbup: toe te geven:

zaterdag weer ophalen bij m'n garage, diep in de Achterhoek.............. en dan zal 't wel gefikst ;) zijn, incl. beurt en nieuwe APK.

Lampen of relais: je leest 't nog!

Michiel :wave: .

Hé, Michiel!

Graag dan ook vermelden of je ST eindelijk weer elektrisch werkt. Of was dat al in orde gemaakt?? ;)

Groet!

Rob. :kisstogether:

Link naar reactie

De taaltechnische verbeteringen heeft Rob al voor me waargenomen: woont wel aan die kant van de Issel, maar een tikkie te ver naar het noorden. Heb ik niks meer over te mauwen, want inmiddels woonachtig in Apeldoorn.

Garage dus nog dieper in de Achterhoek dan Hummelo en Toldiek en kundig genoeg om mij weer een fantastisch fietsenmakers-gevoel te bezorgen als blijkt dat de weigerachtige verlichting gewoon te verhelpen is door 2 nieuwe lampjes te monteren. Ach ja: laten we het er nu verder maar op houden dat ik de Z3 heb om mee te rijden..............

Maar die aandrijving van de kap was nog een ander verhaal: dat hebben ze daar dus echt gerepareerd! Vorig jaar al. Afgebroken draadeind op de zuigerstang opgetapt en weer verlengd met een extra stukje draadeind en een mof met inwendig draad als verbinder. Doet het inmiddels alweer een heel seizoen feilloos. En dat is toch mooi als je ziet dat vervanging van het aandrijfsetje anders alleen aan onderdelen al bijna 200 euri gekost zou hebben.

Inmiddels weer nieuwe APK, werkend dimlicht en nieuwe bandjes. Kan er weer tegenaan.

<_< Michiel :lmao: .

Link naar reactie
De taaltechnische verbeteringen heeft Rob al voor me waargenomen: woont wel aan die kant van de Issel, maar een tikkie te ver naar het noorden. Heb ik niks meer over te mauwen, want inmiddels woonachtig in Apeldoorn.

Garage dus nog dieper in de Achterhoek dan Hummelo en Toldiek en kundig genoeg om mij weer een fantastisch fietsenmakers-gevoel te bezorgen als blijkt dat de weigerachtige verlichting gewoon te verhelpen is door 2 nieuwe lampjes te monteren. Ach ja: laten we het er nu verder maar op houden dat ik de Z3 heb om mee te rijden..............

Maar die aandrijving van de kap was nog een ander verhaal: dat hebben ze daar dus echt gerepareerd! Vorig jaar al. Afgebroken draadeind op de zuigerstang opgetapt en weer verlengd met een extra stukje draadeind en een mof met inwendig draad als verbinder. Doet het inmiddels alweer een heel seizoen feilloos. En dat is toch mooi als je ziet dat vervanging van het aandrijfsetje anders alleen aan onderdelen al bijna 200 euri gekost zou hebben.

Inmiddels weer nieuwe APK, werkend dimlicht en nieuwe bandjes. Kan er weer tegenaan.

<_< Michiel :lmao: .

Slimme fietsemaker, maar twee defecte lampen :schater:

Link naar reactie

Tja, met die schoorsteen aan de A12 ben ik drukker dan met de Z. Maar ja, als die wolkenfabriek niet werkt kan ik weer geen Z rijden. En dan laat ik me als rechtgeaard wtb-er ook nog eens beetnemen door zo'n stel achterlijke lampjes :sick: . Ain't life a bitch....

Maar verder alles goed: komend weekend oudste dochter weer even laten wennen aan (ont)koppelen/schakelen na 5 jaar ontwenning in de automatisch schakelende kinder-Kadedillac. Kind krijgt nu lease-autootje van de baas :blink: en wil daar natuurlijk wel in 1x mee weg kunnen rijden :schater: . Dus even oefenen in papa's Z :rolleyes: , want C5 ook :sleepy: automaat :sleepy: ............

Dus dit weekend weer in de rubriek "Was jij dat?", gespot op de Veluwe: pa met dochter in groen gevaar.

Michiel :wave: .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.