Ga naar inhoud

Becker krijgt te weinig vermogen


sledgehammer

Aanbevolen berichten

De achtergrond verlichting van mijn becker navigatie knippert wanneer ik het volume wat verder open draai. Neem dus aan dat de versterker en boxen teveel stroom trekken waardoor mijn radio underpowered raakt.

Kan ik hier een condensator voor gebruiken, waar moet ik deze dan op/tussen aansluiten en zijn er nog verschillende versies/sterktes?

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aangezien je geen mega versterkers een aanverwante hebt is een 0,5 Farad Power Cap voldoende om dit op te vangen.

Ik zou echter een nakijken of er niet ergens een lek zit, dit zou toch niet moeten gebeuren met de nagenoeg standaard setup :thumbup:

Montage power cap;

AUTOLEADS-04-70.jpg

Link naar reactie

THX, weet ook niet meer of ik dit probleem in het begin ook had. Heb ook altijd een lichte ruis via de speakers gehad, misschien dat de versterker ver heen is.

Krijgt de radio de stroom niet direct van de auto, maar via de versterker? Het zou dus niet helpen als ik die condensator tussen de + lijn van de radio zet? :thumbup:

Link naar reactie

Spanningsmeter kan je gewoon op de - en + pool meten, bij draaiende motor zou dit ongeveer 14 volt moeten zijn.

Als je ook soms last hebt van traag rondgaan van de startmotor is dit toch een slechte accu of een niet goed geladen accu. wanneer je dynamo niet goed zou laden zou toch het dynamolampje moeten opgloeien of blijven branden. zitten de polen goed vast op de accu ? en zijn ze schoon ?

Condensator tussen de radio is niet nodig, alleen bij super zware versterkers.

Link naar reactie
standaard volgens mij alleen buitentemp, tijd & olie temp ;)

oh........oke... mijn klokje is er dus uit gehaald en vervangen voor een volt meter :D

Nu moet ik weer op jacht gaan naar een klokje om terug te gaan naar originalo -_-

Bedankt weer...............

Link naar reactie
oh........oke... mijn klokje is er dus uit gehaald en vervangen voor een volt meter :D

Nu moet ik weer op jacht gaan naar een klokje om terug te gaan naar originalo -_-

Bedankt weer...............

Engels ;)

Klokje minst belangrijk, ik zou wel een oliedrukmeter in de zelfde looks willen hebben.

Link naar reactie
Accu geeft 14V aan wanneer de motor draait. Als het volume van de radio laag staat knippert het display niet, hoe hoger het volume des te harder knippert het scherm. :wub:

trek eens een extra kabel DIRECT van de accu naar je radio en/of versterker. Doe er wel ff een zekering in. Leg hem gewoon ff buitenom, als test. Doe eerst een de plus en probeer daarna ook eens een extra kabel aan massa (metaal contact auto).

Zal me nix verbazen dat de draadjes gewoonweg te dun zijn van de standaardbedrading namelijk of dat je massa niet 100% meer is ;)

Beide gevallen leveren een stroombeperking op :(

Link naar reactie
trek eens een extra kabel DIRECT van de accu naar je radio en/of versterker. Doe er wel ff een zekering in. Leg hem gewoon ff buitenom, als test. Doe eerst een de plus en probeer daarna ook eens een extra kabel aan massa (metaal contact auto).

Zal me nix verbazen dat de draadjes gewoonweg te dun zijn van de standaardbedrading namelijk of dat je massa niet 100% meer is ;)

Beide gevallen leveren een stroombeperking op :D

Goeie :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.