Ga naar inhoud

cassette radio vervangen door cd?


Gil

Aanbevolen berichten

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Graag had ik mijn autoradio (BMW Business cass.) vervangen door een BMW Business CD. Moet ik dan gewoon wisselen van autoradio? en zijn het dan dezelfde aansluitingen?

Hoe krijg ik die autoradio er trouwens uit? :D

Kan je gewoon 1 op 1 omwisselen.

aan de zijkant van de radio zitten 2 klepjes daarachter een inbusboutje, die alletwee losdraaien en je trekt hem er zo uit.

Succes :(

Link naar reactie

Het klepje van de cass. radio is groter dan van de cd radio. :D Is het dan toch een ander systeem?

Heb het is geprobeerd en kon hem eruit trekken met autoradio "trekkertje" (is zonder inbusboutje). Heb ook een Hifi-systeem geeft dit moeilijkheden met de radio cd?

Link naar reactie
Welk "klepje" bedoel je? Meeste radio's zijn gewoon met DIN afmetingen:

39_1_b.JPG

Als het niet past doe je wat fout. :thumbup:

Op de foto zie je die twee kleine klepjes opzij. Wel, op die van de BMW Business Cassette zijn die klepjes groter. Omdat erachter 2 gaatjes per klepje zitten om de radio eruit te trekken. Bij de BMW Bus. cd is er waarschijnlijk maar één gaatje per klepje ( met mss inbusboutje zie Roodkapje). Daarom vroeg ik mij af of de twee radio zomaar uitwisselbaar zijn?

En waarom het Hifi-systeem uitschakelen Ivo?

Link naar reactie

Ivo is van mening dat het HIFI systeem flut is, maar hem kun je gewoon negeren verder. B)

Mij is het systeem met de twee haken wel bekend, maar heb het nog nooit op een Z3 gezien. Systeem met de imbusschroefjes (dat zit inderdaad achter dat kleine klepje) is zover ik weet standaard, en moet gewoon passen op iedere Z3.

Link naar reactie

Op de foto kan je zien dat de klepjes van mijn autoradio wel degelijk groter zijn. En je krijgt hem er alleen maar uit met twee haken. :rolleyes:

http://img248.imageshack.us/img248/839/innen3mi8.jpg

Ben daarnet eens gaan informeren voor een basis autoradio-cd van het merk Alpine. Kost slechts 139 euro :rolleyes: en heeft een hoger vermogen. Mss een betere keuze?

Had al gemerkt dat het bass geluid met de BMW Business radio soms wordt vervormd. Zou dit met de Alpine radio beter zijn?

Link naar reactie

Mooi interieur, post eens wat meer foto's van je Z!!! :rolleyes:

De radio, ik heb hier een brochure voor me liggen van de facelift Z3. Dit type radio is inderdaad standaard op de Z3 geleverd, maar niet in Nederland (staat er nadrukkelijk bij). Maar verder zou het geen probleem moeten zijn om deze te vervangen.

Radio BMW Reverse (niet voor Nederland),

2x6 voorkeuzezenders, loudness-functie;

casettespeler met onder andere autoreverse

en automatische tapeselector; zes luidsprekers

(waarvan twee bas-luidsprekers met actieve

eindversterker in de voetenruimte voorin).

Een kwalitatief goede aftermarket radio levert vaak al een veel beter geluid op. Wil je het zaakje echter orgineel houden voldoet de cd speler van BMW ook prima.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.