Ga naar inhoud

Retrofit cruise control is dus wel mogelijk


ChrisXL

Aanbevolen berichten

Ik ben ook druk met het inbouwen van de cruise control in mn Coupe.

Het betreft een M52TUB28 motor, en helaas daar werkt het trucje van de interface en de handel dus inderdaad niet ivm ontbreken van E-gas.

Het vreemde is dat op de ETK de interface idd wel vermeld staat , terwijl ik die dus helemaal niet nodig heb. Alle andere delen die je in de afbeelding hierboven ziet overigens wel! De kabelboom is er ook op voorbereid (de bedoelde stekker ervoor ligt in de kabelboom), maar ik heb geen elektronisch gas.

Een na-montage set bestaat niet voor de 2.8, dus ben ik de delen er zelf bij gaan zoeken samen met mn dealer. Toevallig had hij nog een computer liggen tezamen met de gaskabel en montagebeugel voor 100 Euro. Ik moet dus alleen nog de stelmotor hebben voor onder de kap om de gasklep aan te sturen. (geen probleem, is dezelfde als in de E34, E36, E38 etc, dus gebruikt wel te krijgen) Daarnaast is mijn auto niet voorzien van de vroegere uitgebreide kabelboom (ideaal was dat!) uit de eerste series E36, dus moet ik ook een plug-and-play kabelboom gaan leggen. Aangezien er geen montageset bestaat, wordt het een kabelboom uit de 1.9 of uit een E36 328i. Allebei identiek qua onderdeelnummers die erop aan gesloten worden, dus kan het zonder probleem gemonteerd worden. Kost 100 Euro bij de dealer en is redelijk eenvoudig aan te sluiten als je er wat kennis van hebt.

ben dus dadelijk klaar voor ongeveer 300 Euro en wat werk en kan dan genieten van een originele cruise control. :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo forumleden, ik volg al een tijdje het forum over cruisecontrol en ik zou dit op mijn Z3 1.9 van 1997 ook graag willen, maar ik weet niet of hier al een voorbereiding voor aanwezig is . zou iemand mij kunnen vertellen of dit het geval zou kunnen zijn, of moet ik een komplete set monteren.

ik hoor wel

groet sijtse :rolleyes:

Link naar reactie

Hier zelfde vraag:

Kan dit ingebouwd worden op een 2.0 uit 1999?

Wat is reeds voorzien en wat niet?

Ik ben geen echte techneut op dit vlak, ben nog een groentje wat Z3 techniek betreft.

Is dit eventueel moeilijk zelf in te bouwen?

Link naar reactie
Hier zelfde vraag:

Kan dit ingebouwd worden op een 2.0 uit 1999?

Wat is reeds voorzien en wat niet?

Ik ben geen echte techneut op dit vlak, ben nog een groentje wat Z3 techniek betreft.

Is dit eventueel moeilijk zelf in te bouwen?

Volgens mij geen E-gas op jouw M52 motor. Dus de uitgebreide (dure) oplossing. :thumbup:

Link naar reactie

DAMN! :thumbup:

Zou weer TE mooi geweest zijn hé.

Op mijn andere wagen heb ik cruisecontrol, en mis het een beetje op deze.

Het zou leuk geweest zijn dit met een minimum aan kosten te kunnen (laten) plaatsen!

Link naar reactie
Wat is dan "duur"? :thumbup:

Als je de hele set nieuw zou moeten aanschaffen (kabelboom, computer, stelmotor, gaskabel, handel etc) ben je iets van 1300 Euro kwijt dacht ik.

Goed zoeken levert je al veel 2e hands delen op, ik heb het nu even op een laag pitje gezet omdat ik met wat andere dingen bezig ben. Maar ben dadelijk klaar voor ongeveer 350 Euro met allemaal gebruikte delen.

Link naar reactie
Als je de hele set nieuw zou moeten aanschaffen (kabelboom, computer, stelmotor, gaskabel, handel etc) ben je iets van 1300 Euro kwijt dacht ik.

Goed zoeken levert je al veel 2e hands delen op, ik heb het nu even op een laag pitje gezet omdat ik met wat andere dingen bezig ben. Maar ben dadelijk klaar voor ongeveer 350 Euro met allemaal gebruikte delen.

Dat is wel een hele pittige nieuwprijs. 2de hands loont dus wel :thumbup:

Link naar reactie
Hier zelfde vraag:

Kan dit ingebouwd worden op een 2.0 uit 1999?

Wat is reeds voorzien en wat niet?

Ik ben geen echte techneut op dit vlak, ben nog een groentje wat Z3 techniek betreft.

Is dit eventueel moeilijk zelf in te bouwen?

Ligt eraan of je de M52TU motor hebt daarbij zou het moeten lukken, zie de eerste posts daar staan een paar links :thumbup:

Link naar reactie
Hier zelfde vraag:

Kan dit ingebouwd worden op een 2.0 uit 1999?

Wat is reeds voorzien en wat niet?

Ik ben geen echte techneut op dit vlak, ben nog een groentje wat Z3 techniek betreft.

Is dit eventueel moeilijk zelf in te bouwen?

Bij mij kon het niet ! :thumbup:

Faced-lift van 1999 ! Wel stekkertjes aanwezig maar gewoon een gaskabel naar de motor ! :blink:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

En ook ik heb de vraag of het bij onze ZZZ uit 1998 makkelijk te plaatsen zou moeten zijn...

Op de papieren staat Z3 E36 ROADST MECH LL M44 EUR.

Ik vindt het geweldig klinken maar het zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel.

Dus mensen met meer kennis van zaken...ik hou me aanbevolen!

Thanks,

Rene

Link naar reactie
En ook ik heb de vraag of het bij onze ZZZ uit 1998 makkelijk te plaatsen zou moeten zijn...

Op de papieren staat Z3 E36 ROADST MECH LL M44 EUR.

Ik vindt het geweldig klinken maar het zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel.

Dus mensen met meer kennis van zaken...ik hou me aanbevolen!

Thanks,

Rene

Voila... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=66&fg=20

Dure grap dus...

Link naar reactie
Hmmmmmm, dat was dus niet waar ik op hoopte..... <_<

Kalm aan maar eens verder kijken wat de mogelijkheden zijn dan, tenzij....iemand nog goede ideeen heeft :thumbup:

Dan hoor ik het graag! :offtopic:

Third party kitje misschien? Bijv. http://www.telpoint.nl/subproducts.php?id=10&menu=10. Je moet je wel even laten informeren welke bij je auto past, want dat weet ik niet.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

beste allemaal,

na dit artikel te lezen heb ik nog een vraagje, is het mogelijk om in een z3 2.8 deze cruise control in te bouwen als je de 3 delen besteld bij de dealer ?

of ligt dit nog aan de kabelboom die in de auto is gemonteerd ? is dit ergens terug te vinden in de auto ?

groeten

danny

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben gewoon bij Roodkapje geweest. Voor die paar tientjes ga ik dus echt niet zelf klooien.

Werkt super Ruud ;)

Ik heb vorig jaar bij de plaatselijke dealer geinformeerd compleet met het inbouw schema en onderdeel nummers. Kon niet volgens hun. Wel konden ze voor heel veel euries een cruise control inbouwen.

Tut, tuut, tuut, de groetjes aan Ruud!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.