Ga naar inhoud

tuning 3.0


pj311

Aanbevolen berichten

heb hier vruchteloos eens gezocht naar topics en of ervaring met het tunen van de m54.

2.8 en :m: , alles te vinden, maar over de 3.0 nada, noppes

dus heeft iemand hier al iets geprobeerd om de poeier onder zijn kap wat pikanter te maken?

bij kempower hebben ze een nokkenassen kit, maar die kost 2500 euro voor 255pk

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb zojuist mij 3ltr laten chiptunen. Op papier 14 PK erbij. Hij is ook inderdaad merkbaar pittiger geworden vooral in het midden gebied. Heb het pas 2 dagen dus oordelen op de langere termijn (met dit weer helemaal B) ) is wat lastig. Probleen met dit soort zaken is dat je er zo snel aan gewend bent. -_- In feite stel je de motor door reprogramming beter af. Niets aan hardware etc. Superchips

chip.jpg

Link naar reactie
Heb zojuist mij 3ltr laten chiptunen. Op papier 14 PK erbij. Hij is ook inderdaad merkbaar pittiger geworden vooral in het midden gebied. Heb het pas 2 dagen dus oordelen op de langere termijn (met dit weer helemaal B) ) is wat lastig. Probleen met dit soort zaken is dat je er zo snel aan gewend bent. -_- In feite stel je de motor door reprogramming beter af. Niets aan hardware etc. Superchips

chip.jpg

Waar heb je dit laten doen, crusader? In the UK of ergens hier in NL?

Link naar reactie
Heb zojuist mij 3ltr laten chiptunen. Op papier 14 PK erbij. Hij is ook inderdaad merkbaar pittiger geworden vooral in het midden gebied. Heb het pas 2 dagen dus oordelen op de langere termijn (met dit weer helemaal -_- ) is wat lastig. Probleen met dit soort zaken is dat je er zo snel aan gewend bent. ;) In feite stel je de motor door reprogramming beter af. Niets aan hardware etc. Superchips

chip.jpg

Ik blijf erbij, chiptuning bij benzinemotoren zonder turbo is weggegooid geld.

BMW heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Je krijgt meestal een motor die weliswaar misschien meer pk's heeft maar weer een slechter draaimomentverloop, zakt ie ff in om vervolgens weer op te pakken en dan lijkt het ook nog of ie beter loopt ;) Als, dan afstemming van de auto op de rollenbank, standaard chips werken niet de ene motor is nm. de andere niet hoewel op papier gelijk B)

Link naar reactie
Ik blijf erbij, chiptuning bij benzinemotoren zonder turbo is weggegooid geld.

BMW heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Je krijgt meestal een motor die weliswaar misschien meer pk's heeft maar weer een slechter draaimomentverloop, zakt ie ff in om vervolgens weer op te pakken en dan lijkt het ook nog of ie beter loopt -_- Als, dan afstemming van de auto op de rollenbank, standaard chips werken niet de ene motor is nm. de andere niet hoewel op papier gelijk B)

Wat ze hier doen is de inspuitkast aanpassen aan de motor.

Bij BMW frotten ze er een programma in wat de grootste gemene deler is, dit werkt voor alle geproduceerde motoren, maar door de inspuiting/ontsteking te wijzigen (en evt. een stukje milieu restricties te verwijderen) is er marginaal meer uit te halen.

(in vergelijking met turbo's heel weinig meer)

En 14 PK lijkt me wat veel, maar de ene rollenbank is de andere niet en 14 PK klinkt beter dan 8 wat m.i. dichter bij de werkelijkheid zit.

JCK

Link naar reactie

Ach aan loze kreten wat het allemaal wel of niet extra wordt hebben we niks. B)

Wat Pierre zegt klopt wel, bij turbo motoren wordt er nu éénmaal meer uitgehaald, bij turbo diesels nog meer.

Dat het geen zin heeft is een stelling dat ieder natuurlijk voor zich moet afwegen, hoeven wij niet te doen voor mensen.

Door verschillende metingen met motoren komt er bij de 3.0 idd zo rond de 14 pk bij, niet schokkend, maar zeker in het begin wel voelbaar.

untitled1sn8.th.jpg

Nogmaals, het ieders eigen keuze om iets wel of niet te doen.

Wat betreft tuning van de motoren, de 2.8 is nu éénmaal de motor waar theoretisch het meeste extra uit te halen valt.

Link naar reactie

Kijken op het duitse Z-forum (www.zroadster.com), daar staan ellenlange epistels over het al dan niet tunen van 2.8, 3.0 en 3.2 motoren. Scala gaat van chiptuning over gewone tuning, naar kompressoren e.d.

Tendens daar is meestal : kompressoren op 2.8 en 3.0 (vooral Infinitas, wordt in Belgie gedaan door Tuning Heinz) en klassieke motortuning voor de 3.2. Chiptuning wordt in DL in't algemeen als pleister op een houten been bekeken... ;)

En let op met Kempower :nono: Wij hebben daar een minder goede ervaring opgedaan met onze rallywagen.

Link naar reactie

je ziet maar hoe erg de individuele ervaringen uiteen kunnen lopen...

heb echt enorm positieve ervaring met kempower!

ik had een e30 2.7i waarvan ik dacht dat ie goed liep.. jawadde

persoonlijk, wat die man heeft bijgedragen aan die wagen was fenomenaal.

maar goed, ik heb misschien geluk gehad.

bij heinz op de site staat een compressor voor de z4, maar zal voor de zzz ook wel gaan dan.

heb alleen schrik om met een compressor der op naar de keuring te gaan..

Link naar reactie
je ziet maar hoe erg de individuele ervaringen uiteen kunnen lopen...

heb echt enorm positieve ervaring met kempower!

ik had een e30 2.7i waarvan ik dacht dat ie goed liep.. jawadde

persoonlijk, wat die man heeft bijgedragen aan die wagen was fenomenaal.

maar goed, ik heb misschien geluk gehad.

bij heinz op de site staat een compressor voor de z4, maar zal voor de zzz ook wel gaan dan.

heb alleen schrik om met een compressor der op naar de keuring te gaan..

Ben je woonachtig in Belgie? Vraag eens informatie bij Heinz, want volgens mij zijn er ook legale methodes bij het plaatsen van een compressor

Link naar reactie

Geloof ik eigenlijk niks van, als je weet hoe streng de jaarlijkse autokeuring is.

Je spreekt hier over vermogenstoename, eigenlijk krijg je dan een andere wagen, ook voor de verzekering.

Heb ook een tijdje met het idee gespeeld, maar na wikken en wegen toch maar gelaten.

En die kleine 200 pk van mij hebben mij nog niet ontgoocheld... :thumbup:

Link naar reactie

kweet, 231pk is mooi, maar je wil toch altijd meer he!

voor de verzekering is er geen echt probleem. je verzekert gewoon het extra vermogen. heb ik bij mijn vorige wagen ook gedaan. kostte zelfs niet zo veel. maar natuurlijk als er iets serieus mis gaat dan gaat de bal aan het rollen...

maar die keuring... :muur:

nokkenassen en chip is niet zichtbaar, maar zon compressor met al de slangen en toestanden. is wel geriskeerd

om op topic te blijven: over de nokkenassen+chip lopen de meningen ook behoorlijk uiteen op dat duits forum. (zeker bedankt voor de tip) voornamelijk verlies van koppel bij heel lage toeren, zoals bij het wegrijden vanuit stilstand. is natuurlijk wel bijzonder vervelend als je constant met de koppeling moet spelen om niet af te slaan :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.