Ga naar inhoud

Vraagje voor de ///M rijders


pierrez101

Aanbevolen berichten

Mijn zwarte had het, mijn blauwe heeft het, M coupe for live heeft het, is het normaal :lol::huh:

Het is bij iedereen weer een ietsje anders maar lijkt erg veel op elkaar dat doet ie bij mij: als ik bijv. op een verkeerslicht afrijd en de koppeling trap omdat ik helaas moet stoppen duikt het toerental ff onder de 500 toeren om vervolgens snel te corrigeren naar 800, hij zaagt niet maar hersteld zich meteen. Stationair en bij koude start of zo is niks aan de hand :)

Na eerste bezoek bij dealer: geen storing in de computer uit te lezen, stationair omloop, gasklephuis alles is al vernieuwd of gereinigd :D .

Nu had ik vorige week noodgedwongen een tweede bezoek vanwege het feit dat drie van de zes bobines het hadden begeven (schijnt een terugroepaktie bij de M3e46 te zijn) nu dus ook zes nieuwe bobines, uitgebreide proefrit gemaakt conclusie van de :m: monteur niks aan de hand loopt als de spreekwoordelijke ..... B)

Heb er verder geen last van en alles onder Euro plus maar als je er op let B)

Is dat nu normaal, hebben jullie dat ook :huh::huh:

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb hetzelfde bij mijn motorfiets, maar ik heb er bij mijn B) eigenlijk nog niet op gelet.

Volgens mij kan het geen kwaad.

Wanneer je op een verkeerslicht toerijdt met koppeling, dan is je gasklep dicht.

Dit zijn gratis meters, je auto verbruikt niets !!!

Wanneer je nu ineens je koppeling intrapt, dan vallen de toeren plotseling terug. De motor merkt dat hij onder de 800 toeren komt en moet ineens z'n stationair toerental gaan behouden.

Het corrigeren naar het stationair toerental kost een heel klein beetje tijd, vandaar dat het toerental even onder stationair zakt, en vervolgens wordt dit netjes gecorrigeerd.

Link naar reactie

Ik kan hier wel iets in herkennen. Met name als het allemaal wat steviger gaat, lijkt het even of hij dreigt af te slaan, maar dan pakt hij hem toch weer op. De eerste keren twijfelde ik nog aan mezelf of ik niet iets te laat was met de koppeling, maar nu weet ik wel zeker van niet.

edit:/ ik zie nu dat ik me als schamele 3.0 rijder tussen de <_< goden bevindt in een :nasty: topic.... Maar verder blijft de bevinding staan :D

Link naar reactie
Ik kan hier wel iets in herkennen. Met name als het allemaal wat steviger gaat, lijkt het even of hij dreigt af te slaan, maar dan pakt hij hem toch weer op. De eerste keren twijfelde ik nog aan mezelf of ik niet iets te laat was met de koppeling, maar nu weet ik wel zeker van niet.

edit:/ ik zie nu dat ik me als schamele 3.0 rijder tussen de :nasty: goden bevindt in een :D topic.... Maar verder blijft de bevinding staan :D

Dat komt je duur te staan... :skull:

Die 'bevinding' word resoluut naar het land der fabelen verweZen,

verder moet je 2044 posts inleveren en krijg je een apart hoekje voor fraudeurs... <_<

HaHa..."Met name als het allemaal wat steviger gaat"...PFFff...Het is maar een drie-liter blokje hoor...Zucht... :schater: :D

Link naar reactie
Dat komt je duur te staan... :skull:

Die 'bevinding' word resoluut naar het land der fabelen verweZen,

verder moet je 2044 posts inleveren en krijg je een apart hoekje voor fraudeurs... :D

HaHa..."Met name als het allemaal wat steviger gaat"...PFFff...Het is maar een drie-liter blokje hoor...Zucht... :schater: :D

mea culpa, mea maxima culpa. <_<

Maar je kan zelfs met een 1.8 stevig op een stoplicht aan komen rijden en stevig afremmen. I rest my case..

kzal het nooit meer doen..

:nasty:

Link naar reactie

lijkt me geen probleem, als hij niet afslaat. Ik kan me voorstellen dat het met name gebeurt als je in hogere versnelling aan komt rijden en hem laat uitrollen ... :nasty:

Mij nooit opgevallen als vervelend, maar een op letten of hij het doet ... <_<

Misschien dat je eens wat meer km's moet maken Pierre :D :D

Link naar reactie

Ja verder heb ik er geen last van, gebeurt gewoon altijd als je terugschakelt/koppeling intrapt en hij normaal op stationair toerental zou moeten uitkomen dan valt ie ff onder dat toerental.

Donderdag is keuring ff duimen of alles goed gaat en dan komen die km van zelf <_<

En toch wel een veilig gevoel dat ik altijd naar BMW terug kan om het te laten uitzoeken zonder kosten :nasty:

Link naar reactie

Ik heb er vandaag extra op gelet en ook bij verschillende toerentallen mijn koppeling ingetrapt.

De auto's achter mij zullen wel gedacht hebben... "Kan die vent niet doorrijden !!!"

Telkens zakte de motor dan vrij snel terug naar +/- 1000 toeren, waarna dit dan iets "gedempt" (of zeg maar: langzamer) doorzakte naar 800 toeren. Op die 800 toeren bleef de naald dan ook gelijk perfect hangen en dook er in geen geval onder.

Sorry, ik heb er dus geen last van.

Ik ken het probleem alleen van mijn motorfiets.

Link naar reactie
Ik heb er vandaag extra op gelet en ook bij verschillende toerentallen mijn koppeling ingetrapt.

De auto's achter mij zullen wel gedacht hebben... "Kan die vent niet doorrijden !!!"

Telkens zakte de motor dan vrij snel terug naar +/- 1000 toeren, waarna dit dan iets "gedempt" (of zeg maar: langzamer) doorzakte naar 800 toeren. Op die 800 toeren bleef de naald dan ook gelijk perfect hangen en dook er in geen geval onder.

Sorry, ik heb er dus geen last van.

Ik ken het probleem alleen van mijn motorfiets.

Precies zo hoort het IMHO ook doet de touring en de Z1 precies zo, perfect geformuleerd, hij zakt het laatste stukje in slowmotion als het ware en blijft dan mooi hangen, zakt er niet onder. Toch maar nog eens terug dan straks als ie op kenteken staat, Thanks :D

Link naar reactie
Ik heb er vandaag extra op gelet en ook bij verschillende toerentallen mijn koppeling ingetrapt.

De auto's achter mij zullen wel gedacht hebben... "Kan die vent niet doorrijden !!!"

Telkens zakte de motor dan vrij snel terug naar +/- 1000 toeren, waarna dit dan iets "gedempt" (of zeg maar: langzamer) doorzakte naar 800 toeren. Op die 800 toeren bleef de naald dan ook gelijk perfect hangen en dook er in geen geval onder.

Ook even geprobeerd, de mijne doet het zelfde als die van Egbert :offtopic:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klopt, Ron heeft behoorlijk wat aanpassingen aan de software gedaan sinds de versie zoals ie nu in mijn ///M zit. Die aanpassing verbetert de stationairloop en ook het gedrag van de motor bij manouvreren. Mijn ///M begint dan heel snel te 'bokken'.

Volgende week wordt ie voorzien van de nieuwe software en opnieuw afgesteld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.