Ga naar inhoud

reparatie kap


Aanbevolen berichten

Wie heeft ervaring met het lijmen van de kap? Bij mij laat de rand los precies boven de achterruit over een lengte van 15 cm. Welke lijm kun je hiervoor het beste gebruiken en hoe moet je het voorbewerken? Of is het toch beter om dit door een professional (dealer?) te laten doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

: Gebeurde bij mij vorig jaar tijdens vakantie ierland, in 2 onderhoeken.

Gezein het daar wel eens regent, :schater: heb ik de reparatie met siliconenkit gedaan, en sluit nog steeds af.

2 weken gelden in Ahrdal, een wolkbreuk van 2 uur, alles kurkdroog.

rob

Link naar reactie
: Gebeurde bij mij vorig jaar tijdens vakantie ierland, in 2 onderhoeken.

Gezein het daar wel eens regent, :schater: heb ik de reparatie met siliconenkit gedaan, en sluit nog steeds af.

2 weken gelden in Ahrdal, een wolkbreuk van 2 uur, alles kurkdroog.

rob

werkt prima zo, een hoekje van mijn ruitje ging ook wat loszitten, voorzichtig met een kleine schroevendraaier wat silikonenkit onder het doek aangebracht, aangedrukt, laten drogen en je hebt een onzichtbare en waterdichte reparatie.

Link naar reactie

Bij mij idem, maar dan links onder.

Ik heb wat Bison-Kit genomen. Licht ingesmeerd, vervolgens aangedrukt en met een schroevendraaiertje even de stof onder het rubber geleid.

Was laatst bij een cabriokappen reparateur in Rotterdam, en daar zag ik dat ze ook iets 'bisonkit-achtigs' gebruiken om kappen te lijmen.

Link naar reactie
Het randje om het raam gaat bij alle kappen los.

Lijmen met Bisonkit laat uit eindelijk weer los boven +/- 40 graden.

Bij Cabriocare werd aangeraden dit met lijm van Saba te doen deze blijft op hogere temp. wel zitten.

Saba, waar verkrijgbaar, speciaal type??

Link naar reactie

:offtopic:

naar aanleiding van de survival pakken, moest ik aan het volgende denken.

Ik moest 2 maanden geleden weer eens naar Nutec voor een survival training, o.a. vastzitten in een helicopter die onderste boven in het water ligt, echter daar hebben ze sinds kort een nieuw hulpstukje bij. Vroeger ( je weet wel , houten banden, echte winters, mannen van staal, zzww, zzww, zzww, ...) moest je gewoon je adem inhouden en jezelf bevrijden uit de helicopter. Nu moet je het ook kunnen met een rebreather. Dit is een soort zak die 1 longinhoud vast houdt waarmee je dan nog een paar keer kunt ademhalen. Schijnt handig te zijn als je in water van 3 graden C valt. :bounce:

Nu komt dan eindelijk het grappige. Die dingen zijn gemaakt door de shark group. link. Ik krijg toch een soort vreemd Gaia complot gevoel dat ik hiermee dus alleen langer vers blijf :unsure:

Link naar reactie
:unsure:

naar aanleiding van de survival pakken, moest ik aan het volgende denken.

Ik moest 2 maanden geleden weer eens naar Nutec voor een survival training, o.a. vastzitten in een helicopter die onderste boven in het water ligt, echter daar hebben ze sinds kort een nieuw hulpstukje bij. Vroeger ( je weet wel , houten banden, echte winters, mannen van staal, zzww, zzww, zzww, ...) moest je gewoon je adem inhouden en jezelf bevrijden uit de helicopter. Nu moet je het ook kunnen met een rebreather. Dit is een soort zak die 1 longinhoud vast houdt waarmee je dan nog een paar keer kunt ademhalen. Schijnt handig te zijn als je in water van 3 graden C valt. :bounce:

Nu komt dan eindelijk het grappige. Die dingen zijn gemaakt door de shark group. link. Ik krijg toch een soort vreemd Gaia complot gevoel dat ik hiermee dus alleen langer vers blijf ^_^

Ik werk bij DHTC, daar geven we dat soort trainingen inderdaad. :offtopic:

Link naar reactie
  • 10 jaren later...

Hi allemaal,

 

Nieuw op het forum, ik ben Edward en 2 maanden in het bezit van een sienarode 2.2 uit 2001.

 

Ik heb hetzelfde euvel, links van mn achterruit is het rubber gescheurd. Welk type lijm werkt het beste na jullie ervaringen? Toch de SABA unikontakt?

 

Gr

Edward

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.