Ga naar inhoud

Velgmaat Z4


Andre

Aanbevolen berichten

Hoe zit het eigenlijk met de velgmaat van de Z4 komt die overeen Qua steek of is die ook anders?

De ET is uiteraard al aardig aan te passen met spoorverbreders, het gaat even ivm de winterbanden die ik heb liggen of ze ook op de Z4 passen (de velgen dan).

André

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Qua steek en ET komt de Z4 aardig overeen met de Z3, alleen moet je ff uitkijken met de grootte van de remschijven qua velggrootte, op mijn 3.0 touring past bijvoorbeeld niks kleiner dan 17 inch!! :kisstogether:

En idd 18 inch is toch wel een minimale maat op de ZZZZ ;)

**edit...**

Link naar reactie

Ja ik had al het idee dat de binnenrand problemen zou krijgen met de schijf.

Wat betreft de zomervelgen 19" inch kan een Z4 volgens mij makkelijk hebben.

En de verlaging ga ik ditmaal beperken tot M onderstel en ga voor wat meer comfort, dan maar iets minder dik, er worden straks teveel km gemaakt voor extreme verlaging.

André

Link naar reactie

Van de Z3 weet ik eigenlijk zeer weining vanaf.

De steek voor Z4 is 5x120, centreergat 72.6, standaard komt de Z4 2.2i en 2.5i met 7x16i ET 47.

Wegens de inderdaad grotere remschijf op de 3.0i komt die minimaal met 8x17 ET 47.

De optionele 18" is 8x18 ET 47 vooraan en 8.5x18 ET 50 achteraan.

Ik denk dat de N52 modellen minimaal met 8x17 komen, zowel de 2.5si als de 3.0si.

Je kan probleemloos, inclusief verlaging, gaan tot 9.5x18 of 19 ET 35 achteraan en 8.5x18 of 19 ET 40 vooraan. Bij bredere velgen of lagere ET waardes of extreme verlaging gaat er wat moeten gewerkt worden aan de wielkasten. (kleine opmerking: de Z4 in België is niet toegelaten op 19" velgen)

De Z4M heeft dezelfde wielgeometrie als de E46M

groeten,

Kristof

PS: Andre, ga jij voor de Z4 dan?

Link naar reactie
Begin dan even met je aan te melden op het Z4 forum, daar zal je een heleboel informatie kunnen vinden over de Z4, upgrades en zin en onzin over de Z4.

Succes met de verkoop, alvast een fijne vakantie en houd alles heel. :blink:

Ja Chris dat is een goede tip die ik zeker zal opvolgen, was ik niet eens opgekomen tjonge echt vakantie nodig........

André

edit : is reeds gebeurd

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
PS: Andre, ga jij voor de Z4 dan?

Kristof,

Bedankt voor je reactie cq uitleg, Belgie is een leuk/mooi land maar de beperkingen aan je auto mogen ze wel eens bijschaven, wat maakt hun het uit dat je 19" of zelfs 20" inch wilt rijden?

Ik heb afgelopen weekend mijn boot voor meer kunnen verkopen dan dat ik er 2 jaar geleden voor heb betaald dus dat heb ik maar gedaan.

Ik kies toch voor een andere auto daar ik vind dat ik ondanks ik aan het water woon te weinig met de boot heb gevaren.

Wij rijden liever auto (Z), ik koop wel een klein bootje voor de fun en misschien eind volgend jaar weer een speedboot oid.

Ik heb wel moeten wennen aan de Z4, maar let er nu beter op als ik er een zie en voor ons is er eigenlijk geen ander merk dan BMW (al zo'n 15 jaar).

Ik ga vrijdag op vakantie naar de Cote d'azur en daarna gaat de Z3 in de verkoop en wil ik komende winter naar Duitsland om een mooi exemplaar te halen.

Ik wil in ieder geval Airco en het liefst een 3.0 deze heeft al de meeste optie's standaard, maar mocht ik een mooie 2.5 met weinig km's tegenkomen voor een goeie prijs zal ik dat zeker overwegen.

Dus alle kennis/ontdekkingen cq ellende/plezierige dingen die jullie aan de Z4 hebben ontdekt/meegemaakt is welkom.

André :groupwave:

Mooi verhaal en nog uitgekomen ook incl. 3.0

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.