Ga naar inhoud

VF-engineering supercharger kit uit US - ervaringen??


Gast Dennuz

Aanbevolen berichten

  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Deze ken ik niet, als je dat wilt kun je IMHO beter naar de Duitse fora surfen en lezen over de ASA kompressor daar hebben een aantal mensen met 2.8 en 3.0 ervaring hiermee, zoek ff op ASA of Infinitas.

Schijnt wel erg veel te zuipen zo'n kompressor en de extra power in kombi met soepelheid over een breed toerengebied valt tegen, er zijn mensen met zowel positieve als negatieve ervaringen.

Vaak is de volgende stap andere remmen, differentieel, motormanagement aanpassen wordt al met al erg duur en tijdsintensief voordat je hem naar je zin aan het lopen hebt :thumbup:

Ik eindig altijd met een opmerking, spaar je het geld en koop een :m: , als ik jou wagenpark zie past dat ook wel, gebruik je hem niet voor de lange baan en de vele km. Is op den duur een veel betere investering! Is immers toch een heel andere auto dan een 2.8 -_-

Link naar reactie

Da's inderdaad een leuk wagenpark dat je daar hebt staan Dennuz, had ik nog niet eens gezien...

Wat betreft je vraag, ik laat me deze week weer eens voorlichten over e.e.a. bij braspenning, ik krijg o.a. een andere koppeling en tevens een race vliegwiel. Dit scheelt volgens Ron zo'n 15kilo aan draaiende massa en dat is behoorlijk wat volgens mij. Maar volgens mij spreekt Pierre hier wijze woorden.

Link naar reactie

Ander vliegwiel is een precaire aangelegenheid, de ///M heeft een dubbele (vandaar dat hoge gewicht) als ik goed geinformeerd ben. Maar daar zal braspenning wel genoeg ervaring mee hebben.

Is nm. de balans tussen snel de toeren in en reactievermogen van de motor tov stationairgedrag en rustig lopen van de motor. Levert AFAIK geen extra PK's :m:

Nogmaals vanuit de diverse testervaringen met luchtfilters, spruitstukken en metalen kats die Ron op de rollenbank heeft uitgetest blijkt dat de :thumbup: ingenieuren hun zaakjes goed voor elkaar hebben, veranderen kost veelal vermogen en draaimoment bekeken over het hele toerengebied zonder dat het wat oplevert.

Die mannen worden betaald om een perfect produkt af te leveren, uiteraard wel gericht op duurzaamheid en gebruik in allerlei landen. Daar is dan vaak ook wel iets te halen.

Voorbeeld, metalkats leverden weliswaar meer topvermogen op bij een bepaald toerental maar je draaimoment zakte bij een groter toerengebied in elkaar, gevolg een minder mooi trekkende motor die per saldo langzamer was -_-

Per saldo kom je uit op dure kompressor motoren met alle nadelen zoals hiervoor genoemd of Alpha-n al la CSL wil je echt voelbaar meer power krijgen.

Link naar reactie
Waar moet 't bij een autoforum dan over gaan Rob?

Daar heb je absoluut 100% gelijk in. Het enige dat ik bedoel is dat het iedere keer uiteindelijk toch op hetzelfde neerkomt. Pierre heeft eigenlijk steeds hetzelfde, ongetwijfeld correcte, antwoord: Voor de niet-M-rijders: koop een M en voor de M-rijders: compressor.

Link naar reactie
Ander vliegwiel is een precaire aangelegenheid, de ///M heeft een dubbele (vandaar dat hoge gewicht) als ik goed geinformeerd ben. Maar daar zal braspenning wel genoeg ervaring mee hebben.

Is nm. de balans tussen snel de toeren in en reactievermogen van de motor tov stationairgedrag en rustig lopen van de motor. Levert AFAIK geen extra PK's :wave:

Nogmaals vanuit de diverse testervaringen met luchtfilters, spruitstukken en metalen kats die Ron op de rollenbank heeft uitgetest blijkt dat de :party: ingenieuren hun zaakjes goed voor elkaar hebben, veranderen kost veelal vermogen en draaimoment bekeken over het hele toerengebied zonder dat het wat oplevert.

Die mannen worden betaald om een perfect produkt af te leveren, uiteraard wel gericht op duurzaamheid en gebruik in allerlei landen. Daar is dan vaak ook wel iets te halen.

Voorbeeld, metalkats leverden weliswaar meer topvermogen op bij een bepaald toerental maar je draaimoment zakte bij een groter toerengebied in elkaar, gevolg een minder mooi trekkende motor die per saldo langzamer was :D

Per saldo kom je uit op dure kompressor motoren met alle nadelen zoals hiervoor genoemd of Alpha-n al la CSL wil je echt voelbaar meer power krijgen.

De vervanging van de koppeling en vliegwiel bij Thomas heeft bij mijn weten geen ruk met extra pk's te maken hoor......

Vandaar dat je mijn fotootje wilde van de snelheids meter :( en dat allemaal zonder Alpha-n :D

Mijn persoonlijke gevoel......... niet beginnen aan turbo's of compressors, ondanks dat er indrukwekkende resultaten zijn, dit strookt niet met de achterliggende gedachte van BMW en de ZzZ.

Atmosferische motoren, lekker veel koppel en rustig..........ga je voor power....... vanaf de 2.8 tot :mellow: , is zat power. Er zijn nog de nodige motor ombouw programma's, PM me maar voor meer info betreffend deze.

Ik heb die namelijk allemaal voor onze 1.9 en "oude" 2.8 bekeken en heb de info er nog van. Wellicht is dit ook een optie.

Link naar reactie
Ander vliegwiel is een precaire aangelegenheid, de ///M heeft een dubbele (vandaar dat hoge gewicht) als ik goed geinformeerd ben. Maar daar zal braspenning wel genoeg ervaring mee hebben.

Is nm. de balans tussen snel de toeren in en reactievermogen van de motor tov stationairgedrag en rustig lopen van de motor. Levert AFAIK geen extra PK's :party:

Chris heeft inderdaad gelijk, het is bij mij geen "extra pk" kwestie, ik moet nou eenmaal binnenkort toe aan een nieuwe koppeling en toen werd het idee geöpperd om dan ook direct maar een lichter vliegwiel te plaatsen. Mijn eerste reactie was uiteraard ook dat ik bang was dat de motor dusdanig zijn soepelheid en souplesse verliest dat er niet meer lekker mee te rijden is. Volgens Braspenning schijnt dit in combinatie met een ander koppelingssetje heel erg mee te vallen. Hij heeft zelfs aangeboden om alles weer kostenloos te verwijderen mocht het tegenvallen. Kijk, dat zijn nog eens afspraken waar je iets aan hebt!

Het grote voordeel van 15kilo (en dat is nogal wat) minder draaiend vermogen is dat de motor veel feller aan het gas hangt. Ik ben iig erg benieuwd.

Link naar reactie

Ook ik heb het duits forum al uitvoerig bekeken ivm kompressors en ik moet Pierre bijtreden. Zowel voor- als nadelen en je begint inderdaad met de motor maar je eindigt met een heel ander onderstel.

Voor mezelf de balans gemaakt wat ik nu met de ZZZ wil doen (racen of toeren) en voor het laatste gegaan.

Heb meteen ook mijn Ferodo DS remblokken terug vervangen door standaard blokken (wegens te veel herrie) en we toeren voortaan enkel nog met de ZZZ. Wil dit zeggen dat ie nooit meer op een circuit mag : Hell No ! Watch me on Nurburgring.

En je kan ook sportief toeren : vraag maar eens aan M optic hoe we samen met de M-etjes richting Nurburgring reden tijdens het M-treffen. Het viel me daar op dat ik niet moest onderdoen met mijn standaard 2.8 tov M3's en andere MZQps... Het gaat er ook om dat je durft rijden, laat remmen, bochten op een oordeelkundige manier pakken, vooruit kijken en de weg juist beoordelen... Mij reden ze d'er in ieder geval niet af :party:

Wat ben je met een hoop meer pk's als je ze niet weet te gebruiken.

Link naar reactie

Wel/niet M, da's mijn vraag niet helemaal. En ja, ik heb alle tig threads gelezen over vermogen etc. Als je de vraag niet interessant vindt dan reageer je toch gewoon niet?? En ook de duitse leveranciers gechecked. Mijn vraag was enkel en alleen of iemand ervaring had met die specifieke leverancier.... Thanks anyway

Scheuren met 2.8: ja, gaat ook prima, alleen: remmen blijven achter en 19 inch wielen beinvloedt m.i. het weggedrag te veel anders dan op een biljartlaken. Het ziet er wel ruig uit (m.i.), maar volgens mij haal je meer uit de auto met 1 of twee maten kleiner. Ben met de 2.8 als lead auto met 6 lotussen elise en exige naar Sauerland geweest. We moesten in dat gezelschap wel even het max uit de auto halen (met als beperkende factor uiteraard mijzelf). Kon het in de regen nog trekken, maar zodra droog merk je echt het verschil in wegligging en pk/gewichtsverhouding (in negatieve zin). Maaarrr: alleen ik had reparatieset, ruimte voor een te plakken band achterin en trekoog! Blijven lotussen he....

Dennuz

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.