Ga naar inhoud

Nieuwe Koppeling


M-roadster

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien het overwegen waard om eens te kijken voor een setje dat beter past bij jouwn rijstijl.

Misschien kunnen Ze je bij Braspenning helpen aan een racekoppeling.

Chris Zal dit ook wel leZen, die kan eventueel wel eens voor je informeren.

Zal wat meer kosten maar dan heb je ook wat.

Link naar reactie
Misschien het overwegen waard om eens te kijken voor een setje dat beter past bij jouwn rijstijl.

Misschien kunnen Ze je bij Braspenning helpen aan een racekoppeling.

Chris Zal dit ook wel leZen, die kan eventueel wel eens voor je informeren.

Zal wat meer kosten maar dan heb je ook wat.

Braspenning staat inderdaad op mijn lijstje om maandag even te bellen, misschien kan ik het meteen combineren met een eisenmann, dan maar niet op vakantie dit jaar :thumbup:

Link naar reactie

Kijk eens bij LUK

Dat is een van de betere merken om je koppeling te upgraden.

En vakantie hebben jullie toch al iedere keer dat jullie een ritje maken... :cool:

Link naar reactie
Kijk eens bij LUK

Dat is een van de betere merken om je koppeling te upgraden.

En vakantie hebben jullie toch al iedere keer dat jullie een ritje maken... :cool:

Daar heb je volkomen gelijk in! en zeker bij die weekeinden zoals we ze de afgelopen weken voorgeschoteld krijgen.. Gisteren bijvoorbeeld nog een bijzonder mooie rit gemaakt langs de Lek, van vianen richting Arnhem, pondje gepakt en langs de andere kant van het water weer terug. Een echte aanrader! mooie omgeving en een prachtige dijkweg met leuke bochtjes..

Heb net even gekeken bij LUK echter, geen opgave van een 3.2L, overzicht gaat tot 2.8i, ik zag wel al op Ebay dat je voor rond de 200 euro een originele Sachs koppeling kunt bestellen. Da's ook niet echt duur maar de kosten zitten natuurlijk vooral in de montage en daar ben ik erg benieuwd naar bij de :thumbup: , daar alles zo dicht op elkaar geprakt zit.

Link naar reactie
Als alles dan toch open is, misschien denken aan een ander vliegwiel........................ :thumbup:

Heb jij een kostenindicatie van e.e.a. Chris? ik ben namelijk echt van plan om volgende week mijn ;) even een paar dagen bij Ron achter te laten.

Koppeling, Eisenmann (of zit ik dan met een wachttijd), air intake en misschien indd vliegwiel, zou ik me even in moeten verdiepen.

Link naar reactie
Mijn :thumbup: is binnenkort toe aan een nieuwe koppeling, ik merk af en toe bij het volgas accelereren dat de koppeling ietwat te veel slipt.

Iemand nog tips of suggesties over wat, waar en het eventuele kostenplaatje? bij voorbaat dank!

Nu Al?? Hoeveel heb je er op staan dan?

Gr,

Ruben

Link naar reactie
is het wel je koppeling en niet je "clutch delay valve" :D

Dat weet ik niet Ivo, kan ik dat zelf nakijken? ik heb iig gisteren overleg gehad met Ron en inderdaad de kosten vallen behoorlijk mee. Na overleg met Ron en Chris denk ik er zelfs aan om meteen een ander vliegwiel te laten monteren en evt. meteen een Eisenmann.

Link naar reactie
De CDV heeft eigenlijk niets met een slippende koppeling te maken.

Ik heb ook bij Ron aangegeven dat het heel misschien ook nog een afstel plrobleem is dus dat neemt hij mee. Ik krijg morgen overigens een offerte van Ron voor "the total package"

Link naar reactie
De CDV heeft eigenlijk niets met een slippende koppeling te maken.

nou, je kunt wel het effect krijgen dat je, wanneer je het koppleingspedaal "dumpt" en daarbij veel gas geeft, het gevoel krijgt dat de toeren sneller klimmen dan de acceleratie ... toch :D

Link naar reactie

Bedoel je het koppelingspompje dat op de versnellingsbak zit? Als dit pompje lek is zal de koppeling niet meer goed ontkoppelen, waardoor net het schakelen slecht gaat. Hierdoor zal de koppeling niet sneller gaan slippen.

Dit even ter zijde :rolleyes:

Link naar reactie

Koppelingsset, dus plaat drukgroep en druklager incl. montage 450.- euro.

Kan niet te vast zijn afgesteld is nl. hydraulisch.

En missschien een remuz monteren zit je op bijna de helft van een eisemann, is ook geheel van roestvrij staal. eiseman geeft bij een :rolleyes: vermogensverlies een remuz geeft iets meer, het geluid is persoonlijk maar ik geef de voorkeur voor diep zwaar en iets harder dan origineel, remuz is 2x 70 rond.

Als ik terugben van vakantie zet ik ze er zelf ook onder ^_^

Link naar reactie
Thomas, wanneer ga je naar Amsterdam?

Ron vandaag nog aan de telefoon gehad maar hij kon nog steeds geen definitieve datum met me afspreken. Hij wacht nog op enkele prijzen/onderdelen. Dat vliegwiel moet namelijk uit de VS komen. I'll let you know as soon as I know...

Link naar reactie
Koppelingsset, dus plaat drukgroep en druklager incl. montage 450.- euro.

Kan niet te vast zijn afgesteld is nl. hydraulisch.

En missschien een remuz monteren zit je op bijna de helft van een eisemann, is ook geheel van roestvrij staal. eiseman geeft bij een :rolleyes: vermogensverlies een remuz geeft iets meer, het geluid is persoonlijk maar ik geef de voorkeur voor diep zwaar en iets harder dan origineel, remuz is 2x 70 rond.

Als ik terugben van vakantie zet ik ze er zelf ook onder :wave:

Klopt Ruud, dat zei Ron ook, omdat het hydraulisch is geregeld valt er in principe niets af te stellen.

Dat van die Eisenmann vind ik opmerkelijk, ik ging er namelijk van uit dat het zelfs een hele kleine winst opleverde. Niet dat ik het daarvoor doe, want die ene procent die merk ik niet op. Het is puur voor de sound. Een remuz onder een ^_^ heb ik nog niet gehoord. Maar als het goed klinkt en ook nog eens de helft goedkoper is heb ik daar uiteraard ook wel oren naar.

Wanneer ben je terug van vakantie?

Link naar reactie
Klopt Ruud, dat zei Ron ook, omdat het hydraulisch is geregeld valt er in principe niets af te stellen.

Dat van die Eisenmann vind ik opmerkelijk, ik ging er namelijk van uit dat het zelfs een hele kleine winst opleverde. Niet dat ik het daarvoor doe, want die ene procent die merk ik niet op. Het is puur voor de sound. Een remuz onder een :rolleyes: heb ik nog niet gehoord. Maar als het goed klinkt en ook nog eens de helft goedkoper is heb ik daar uiteraard ook wel oren naar.

Wanneer ben je terug van vakantie?

Ik ben vanaf 1 augustus weer in nederland, groetjes ruud

Link naar reactie

Niet helemaal waar.......... de Eisenmann heeft een "vermogensgat" zoals ik het begrepen heb, dit is met je chip op te vangen en te verbeteren. De enige uitlaat waar dit niet direct het geval is, is de SS zoals die bij Pierre gemonteerd is. Ook daar zal het nodige aan de electronica gesleuteld moeten worden wil je het volledige vermogen er weer uithalen, maar in mindere mate.

De Eisenmann heeft weer het betere geluid.......... decisions, decisions :blink:

Bij de goedkope uitlaatjes is er sprake van echt vermogens verlies dat ook met je chip niet meer op te vangen is, je kan zo maar zelfs dik onder de 300 pk uitkomen. Dit is overal bekend bij de tuners die de S50 en S54 motoren goed kennen......... maar je hebt wel "goedkoop" meer geluid :blink:

En missschien een remuz monteren zit je op bijna de helft van een eisemann, is ook geheel van roestvrij staal. eiseman geeft bij een :blink: vermogensverlies een remuz geeft iets meer,......

Een Remus geef iets meer wat???? Vermogensverlies??

Als het winst is zou ik dat wel eens willen zien op vermogens curves.

Link naar reactie
Niet helemaal waar.......... de Eisenmann heeft een "vermogensgat" zoals ik het begrepen heb, dit is met je chip op te vangen en te verbeteren. De enige uitlaat waar dit niet direct het geval is, is de SS zoals die bij Pierre gemonteerd is. Ook daar zal het nodige aan de electronica gesleuteld moeten worden wil je het volledige vermogen er weer uithalen, maar in mindere mate.

De Eisenmann heeft weer het betere geluid.......... decisions, decisions :blink:

Bij de goedkope uitlaatjes is er sprake van echt vermogens verlies dat ook met je chip niet meer op te vangen is, je kan zo maar zelfs dik onder de 300 pk uitkomen. Dit is overal bekend bij de tuners die de S50 en S54 motoren goed kennen......... maar je hebt wel "goedkoop" meer geluid :blink:

Een Remus geef iets meer wat???? Vermogensverlies??

Als het winst is zou ik dat wel eens willen zien op vermogens curves.

Als de remuz dempers er bij mij onder zitten laat ik het verschil wel zien, remuz is geen kleine jongen op sportdempers en hebben een veel hogere omzet dan bv. een eisemann, vandaar dat de prijs lager is, niet omdat deze slechter zou zijn, sterker nog ik vind de remuz zelfs beter afgewerkt :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.