Ga naar inhoud

Actieve subwoofer


Aanbevolen berichten

Mensen, vergeet niet dat carsounds in Etten-Leur graag een deal sluit als je zegt dat je van het Z3 Forum afkomt ...

Vragen naar herman en mijn naam noemen :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net ff met Herman gebeld.

Laat begin vlg week prijs en levertijd weten.

Ook nog gevraagd naar speakers achter maar dat zou hij moeten zien.

Klopt het dat er nu iets van 6cm zit achter de stoelen? Althans zo groot is het roostertje maar geen idee hoe groot de speaker is. Ander wordt het wellicht uitboren naar een grotere maat dus.

Link naar reactie

Duitse link

Gezamenlijke inkoop kan ook :)

Ik heb hier lokaal in Arnhem ook een prijsopgave uitstaan,

en dan heb ik weer spulletjes om mee te klussen....

volgens mij is het achter 3" = 7,5 cm. MarcelZ3 heeft met wat hak en breekwerk er grotere Pioneers in geplaatst. Maar ik denk dat ik dan (weer) voor de focals ga.

bv deze 100-CA1 of 130-CA1 100ca1_1132220015_90319928_preview_th.jpg

Link naar reactie
Duitse link

Gezamenlijke inkoop kan ook :)

Ik heb hier lokaal in Arnhem ook een prijsopgave uitstaan,

en dan heb ik weer spulletjes om mee te klussen....

volgens mij is het achter 3" = 7,5 cm. MarcelZ3 heeft met wat hak en breekwerk er grotere Pioneers in geplaatst. Maar ik denk dat ik dan (weer) voor de focals ga.

bv deze 100-CA1 of 130-CA1 100ca1_1132220015_90319928_preview_th.jpg

heeft DJL die Focals niet meer dan?

Link naar reactie
Duitse link

Gezamenlijke inkoop kan ook :)

Ik heb hier lokaal in Arnhem ook een prijsopgave uitstaan,

en dan heb ik weer spulletjes om mee te klussen....

volgens mij is het achter 3" = 7,5 cm. MarcelZ3 heeft met wat hak en breekwerk er grotere Pioneers in geplaatst. Maar ik denk dat ik dan (weer) voor de focals ga.

bv deze 100-CA1 of 130-CA1 100ca1_1132220015_90319928_preview_th.jpg

Kan dit model dan in dat vakje achter het rooster tussen de stoelen?

Hoe lastig of leuk is het om een kabel voor een sub aan te leggen?

Ben op zich ook wel in voor een sub, dus mocht er een gezamelijke inkoop actie onstaan doe ik misschien wel mee.

Link naar reactie
Ben op zich ook wel in voor een sub, dus mocht er een gezamelijke inkoop actie onstaan doe ik misschien wel mee.

Misschien, mocht er een gezamenlijke inkoopactie ontstaan:

Wat let je die zelf eens te starten?? B)

Link naar reactie

Ik wacht even de prijsopgaves af. Dan kunnen we misschien wat korting bedingen met gezamenlijke inkoop. Zo te lezen genoeg belangstelling. Maar ik moet nog zien of ze onder de Duitse prijzen weten te duiken....

Ik ga dus qua speaker voor de Focals. Ik heb dus dan voorin die van de vorige inkoopactie. Nog niet geplaatst, maar dan doe ik alles in 1 keer.

Voorin: Focal Access 130 A1 Composet

Achterin : Focal Access 100 CA1 of indien mogelijk Access 130 CA1.

Subwoofer achter bijrijdersstoel : Blaupunkt THB-200A

Misschien dat ie past in het bergvak achter de stoelen, maar ik bekijk dat wel ff in de praktijk.

Dan ben ik inclusief kabelrommel, bier en geestelijke ondersteuning rond de 400-450 euro kwijt...

Of ik m'n Sony headunit nog vervang moet ik nog ff bekijken, ik vindt 'm nu wel mooi in stijl met het Z3 interieur.

Grootste ellende wordt de levering.... want in de praktijk blijkt nog wel eens lang te duren...

Link naar reactie
Subwoofer achter bijrijdersstoel : Blaupunkt THB-200A

Misschien dat ie past in het bergvak achter de stoelen, maar ik bekijk dat wel ff in de praktijk.

Dan ben ik inclusief kabelrommel, bier en geestelijke ondersteuning rond de 400-450 euro kwijt...

Of ik m'n Sony headunit nog vervang moet ik nog ff bekijken, ik vindt 'm nu wel mooi in stijl met het Z3 interieur.

Grootste ellende wordt de levering.... want in de praktijk blijkt nog wel eens lang te duren...

Hoi Liebe Freunde,

Je Sony headunit voldoet uitstekend, mits hij toegerust is met mosfet (versterkers) minimaal 2x 45 cont. (beter dan de hallieballie standaard rommel van BMW)

Toen ik alleen al mijn headunit had omgeruild met de Sony had ik al een wereldverschil van sound (ondanks de standaard Nokia speakers voorin). Later vervangen voor 2 x Rockfore Fosgate 13" en tweeters (compo)

Voor wat betreft het inbouwen van de THB-200A in de je rommelbak achter de stoelen. Forget it, now way!!

Het voordeel van deze active sub is wel, dat je geen schakeldraad meer hoeft te trekken naar je Sony.

Hij reageert op het outputsignaal van je Sony en schakelt dan automatisch je 12Volt op voor je Sub.

Mocht je de achterspeakers willen aanpakken, dan moet je je wel realiseren dat je in diameter wel groter kan, maar dat je rekening houdt met de diepte van de gause (magneet). Ik heb voor pioneers full range gekozen, maar dat is voor ieder naar smaak.

Gewoon goed kijken waar je het gat kunt vergroten en niet vergeten de verstevigingsranden af te vlakken.

Zorg dat ze goed aansluiten tegen je klankkast, dan heb je een beter geluid en geen rammeltjes.

Achteraf dit weer moeten fixen is een hoop overhoop halen dus gekloot voor nop

Als je uiteindelijk klaar bent, heb je een lekkere dreun en een geluid wat niet verwaait ondanks open top en hoge snelheid. (alleen Vlokje vindt het niet zo leuk)

Geniet allen van het weer and have some sex in the open air

Link naar reactie
Misschien, mocht er een gezamenlijke inkoopactie ontstaan:

Wat let je die zelf eens te starten?? :m:

Op zich niks alleen wist ik niet hoeveel gegadigde er zouden zijn. En had wel verwacht dat er indien er meer belangstelling zou komen er wel een vervolg op zou kunnen komen (in de vorm van reacties). Daarnaast ben ik zelf er zelf nog niet geheel overuit of ik wel echt voor de sub ga en als ik voor een sub ga wil ik eerst nog wat algemene info over een aantal subwoofertjes op een rijtje zetten.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

ik heb inmiddels de prijs terug van Herman maar die lag nog een stuk boven die in Dld.

Edwin,

Welke prijs kreeg jij terug van Herman?

Ik denk dat ik ook voor die Blauwpunt ga alleen is dat ding volgens mij vrij lastig te krijgen. Ik wil hem alleen laten inbouwen want ben bepaald niet geboren met 2 rechterhanden :blink:

Link naar reactie

De subs zijn vrijwel niet direct verkrijgbaar in Nederland. Alleen op bestelling en vaak voor een (te) hoge prijs.

Omdat ik zelf wel handig ben en nog wat audio zaakjes wil bestellen, ga ik via het duitse kanaal bestellen. Dat scheelt toch tientallen euro's.

Bij inbouw zou ik voor Carsounds kiezen, dan kan je mogelijk een leuk prijsje bedingen. Vergeet dan ook niet de achterluidsprekers aan te passen.

Heb het nu nog te druk dus ik doe de bestelling pas als ik ook de tijd heb om het te monteren.

Link naar reactie
De subs zijn vrijwel niet direct verkrijgbaar in Nederland. Alleen op bestelling en vaak voor een (te) hoge prijs.

Omdat ik zelf wel handig ben en nog wat audio zaakjes wil bestellen, ga ik via het duitse kanaal bestellen. Dat scheelt toch tientallen euro's.

Bij inbouw zou ik voor Carsounds kiezen, dan kan je mogelijk een leuk prijsje bedingen. Vergeet dan ook niet de achterluidsprekers aan te passen.

Heb het nu nog te druk dus ik doe de bestelling pas als ik ook de tijd heb om het te monteren.

had jij ervaring met de Duiste leverancier carhificenter.com, Simon?

Zit er namelijk hard aan te denken om te gaan bestellen.

Link naar reactie

Ik denk ik deze THB-200A BLAUPUNKT inderdaad ga bestellen bij car hificenter in Duitsland.

Hoewel ik er niet echt veel kaas van heb gegeten maak ik uit de specs op dat deze sub een 12 volts voedingsingang heeft. Klopt deze conclussie (heb de info via deze link http://www.blaupunkt.com/nl/download/HK06_NL.pdf)

En zo ja, aangezien de accu achterin ligt moet je daar dan een aparte kabel vandaan naar de versterker trekken? De aanstekeraansluiting heb ik eigenlijk voor andere doeleinde gereseveerd.

Als bevestigingslocatie denk ik aan de ruimte onder aan het handschoenenkastje (althans helemaal voorin en uit het zicht) mensen ervaring met deze plek of is achter/onder de bijrijdersstoel beter. Ben alleen bang dat als hij achter de stoel zit een bijrijder eventueel zijn stoel in een fractie iets te ver naar achter kan doen. Hoewel anderszijds natuurlijk gezegd kan worden dat een bijrijder de sub met zijn voeten beschadigd.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Heb inmiddels 1 week de THB-200A BLAUPUNKT in mijn Z zitten (heb ongeveer 2 maanden moeten wachten vanwege leveringsproblemen)

De sub via een constructie onder het handschoenen-kastje gemonteerd. Geluid is flink verbeterd ben tot nu toe tevreden :foto: .

Waar heb je 'm gekocht en wat was je kwijt?

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Radio Correct heeft hem ook

Inmiddels ook in nederland via internet te bestellen tegen een aanvaardbare prijs lijkt me.

http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?g...amp;cur_id=1167

Link naar reactie
correct valt ook wel mee.

Da's inderdaad niet gek Edwin... Moet ff plannen wanneer ik weer in de buurt van Rotterdam ben, dan denk ik erover om er een op te halen.

Link naar reactie
Da's inderdaad niet gek Edwin... Moet ff plannen wanneer ik weer in de buurt van Rotterdam ben, dan denk ik erover om er een op te halen.

ging jij nog naar Friesland? Kan ik het voor je regelen. Woon aan de andere kant van Rotterdam.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.