Ga naar inhoud

afschillen plastik voorruitstijlen


MarcelZ3

Aanbevolen berichten

Beste ZZZRidders/Amazones,

Ik ben er ook aan begonnen :D

Ergerde me al een tijdje aan dat plastik op mijn voorruitstijlen ;)

Ik had ergens op het Forum gelezen, dat onder deze troep de in kleur meegespoten raamstijlen verborgen gingen, dus ik dacht: "wat zullie kenne. ken ik ook. :m:

Ben ik nou de enige die het gevoel had, dat wanneer ik een stukkie van een centimeter of 5 had weggetrokken, een wereldgoal of een masterdunk had gescoord? :D

Wat een gepielemuis zeg!

Ben nu op de helft en ik moet eerlijk bekennen dat als ik naar het resultaat kijk, ik stiekem een "hard plassertje krijg" :thumbup::wave:

Ben razend benieuwd naar jullie ervaringen ;)

MarZZZel ;)

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste ZZZRidders/Amazones,

Ik ben er ook aan begonnen :D

Ergerde me al een tijdje aan dat plastik op mijn voorruitstijlen ;)

Ik had ergens op het Forum gelezen, dat onder deze troep de in kleur meegespoten raamstijlen verborgen gingen, dus ik dacht: "wat zullie kenne. ken ik ook. :m:

Ben ik nou de enige die het gevoel had, dat wanneer ik een stukkie van een centimeter of 5 had weggetrokken, een wereldgoal of een masterdunk had gescoord? :D

Wat een gepielemuis zeg!

Ben nu op de helft en ik moet eerlijk bekennen dat als ik naar het resultaat kijk, ik stiekem een "hard plassertje krijg" :thumbup::wave:

Ben razend benieuwd naar jullie ervaringen :D

MarZZZel ;)

Ik ben razend benieuwd hoe het er uit ziet. Heb je al een ;)

Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • 2 maanden later...
Volgens mij hebben ze het met de föhn verwarmd, maar een rot werk schijnt het inderdaad te zijn. Effe doorbijten, het resultaat is fraai. :rolleyes:

nog 1 tip de lijm krijg je met benzine er vrij snel af

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Leuk weer zo'n oud draadje uit de kast
En weer een updateje; ik heb het vanmiddag en -avond ook afgepunnikt en de fohn is zeer handig.

Even een aanvulling voor het geval er meer sukkels zoals moi zijn: Voor het verwijderen bij de A-stijlen de deuren los doen! De 1e zat ie dicht en ruim een uur werk, bij de ander had ik de deur los en slechts 5-10 minuten en nog netter ook. (deze tip ook toepassen bij het dak, gelukkig had ik die al gewoon open)

Ben zzzeer tevreden met het resultaat overigens!

Link naar reactie

OOk ik heb dan zondag middag de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen.

1e kant warm gemaakt met de fone en dit werkte aardig moet zeggen al het lijm bleef zitten aan de auto beetje jammer.

Toen de andere kant zonder fone zelfde resultaat alle lijm aan de auto.

Geld ook voor de boven kant.

Het wart was met 10 minuten weg (auto is uit 96)

Toen de lijm verwijderen doek met benziene er op gelegd en toen was het naar 10 minuten vrij makelijk met de vinger/hand op te rollen.

Totaal tijd was ongeveer 3 uur.

Ondanks dat het er mooier uitziet heeft het nog een voordeel.

Ik had altijd links boven een raar bijgeluid en dit is nu ook weg.

Gr eric

Link naar reactie
Heb je toevallig niet halfverwege het werk ook even een ;) gemaakt, kun je het verschil mooi laten zien!
Ha, ik ben vrij ongeduldig ingesteld en bij een k-klusje waar m'n geduld op de proef kan worden gesteld dan is het verstandig om geen dure, breekbare spullen in de buurt te hebben :thumbup:

Maar vandaag zag ik bij helder licht dat er toch nog wat kleine restjes lijm tegen de rubbers zitten, dit moet even heel voorzichtig want die verwijderaar is niet erg gezond voor rubber.

Link naar reactie
ziet er trouwens nu al toppie Shayman :unsure:
Draai die smile voorlopig maar om, na wassen en poetsen blijven er wat doffe plekjes en wat krasjes zichtbaar (je ziet het ook op de foto rechtsboven) en dat past niet bij de vrijwel smetteloze rest van de lak.

Het doffe is vrijwel weg en daar valt nog wel verder tegen te poetsen maar vooral de krasjes irriteren me mateloos! Wie weet een echt goed poetsmiddel waarbij de (niet diepe) krasjes mee kunnen worden weggehaald?

Link naar reactie
Draai die smile voorlopig maar om, na wassen en poetsen blijven er wat doffe plekjes en wat krasjes zichtbaar (je ziet het ook op de foto rechtsboven) en dat past niet bij de vrijwel smetteloze rest van de lak.

Het doffe is vrijwel weg en daar valt nog wel verder tegen te poetsen maar vooral de krasjes irriteren me mateloos! Wie weet een echt goed poetsmiddel waarbij de (niet diepe) krasjes mee kunnen worden weggehaald?

Jammer van die krasjes, heb ik zelf geen last van gehad, misschien help een schuursponsje met jif, ha ha :schater: Zelf poets ik de auto met Autoglym polish naar tevredenheid maar bij wat dieper krasjes wil good-old Commandant cleaner ook wel helpen. Succes :unsure:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Voor het verwijderen van de lijm heb wasbenzine gebruikt, geen last gehad met rubberaantasting, ziet er trouwens nu al toppie Shayman :lol:

Jeetje wat super.

Zat mij al van de koop te ergeren aan dat opgekrulde plastic in de hoeken. Gisterochtend even met de föhn bezig geweest en ik had binnen 10 minuten de rommel eraf. Daarna nog even 2 uur met wasbenzine bezig geweest. En daarna even lekker in de was gezet.

Echt een plaatje.

Hartstikke bedankt voor de tip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.