Ga naar inhoud

Problemen met de Z4


Mr. Jones

Aanbevolen berichten

Zoals ik al heb kunnen lezen op www.z4um.com zijn er precies toch redelijk wat mensen met klachten over allerlei soorten problemen met de Z4's. Deze varieren van kleine zaken tot al relatief serieuze dingen.

Zijn er hier soms mensen die last (gehad) hebben van problemen met hun Z4 ? Of die al bepaalde zaken gehoord hebben die frequent zouden voorkomen ?

Tis maar dat ik op de hoogte wil zijn als de dag er is & zodat ik alles in de gaten kan houden :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

tja, op de forums lees je natuurlijk altijd de negatieve dingen he... Er is eens een poll geweest en daar bleek algemeen uit dat de meeste eigenaars probleemloos rondtuffen met hun zzzz.

Het valt niet te ontkennen dat de montagekwaliteit van de zzzz niet het niveau haalt van andere beemers (die niet in de US worden gefabriceerd).

Het voornaamste probleem in mijn ogen met de zzzz zijn de vele rammeltjes in het interieur... maar ja, mijn Audi die eveneens verlaagd was, die viel precies uit elkaar op een slechte weg.

Op de tweede plaats komt de mindere kwaliteit van het lakwerk... ALLEMAAL hebben ze wolkjes in de lak... die de meeste eigenaars nooit zullen opmerken. (trouwens, de X5 is in hetzelfde bedje ziek)

Derde probleempje wat de zzzz plaagt: een kapmechanisme dat vaak niet correct vergrendeld ex works... is gemakkelijk op te lossen, ik het de TSB en SI in pdf formaat liggen. Heb het zelf opgelost, 10 minuutjes werk en KLAAR.

Wat je leest op de forums zijn vaak pietluttigheden door mierenneukende eigenaars...

De motoren en aandrijving van de pre-facelifted zzzz is een beproefd en uitermate bedrijfszeker geheel: komt allen van de E46.

Natuurlijk, de motoren van de facelifts zijn nieuwer en minder beproefd.

Ikzelf heb 24000 km met de zzzz en tot op heden geen enkel noemenswaardig probleem.

Van de moment dat je de zzzz op een bochtig parcourtje de sporen geeft, en je versteld staat van de wegligging van die machine, dan ben je alle kleine (als ze er al zijn) probleempjes zo vergeten.

Veel succes en tot binnenkort.

Link naar reactie

Ook hier nog nooit een probleem gehad. Ik heb wel altijd het niet "locken" van de kap gehad die ik nog een keer door de dealer laat adresseren.

Wij hebben hier 3 jaar garantie of the auto, dus had daar geen grote haast me. Ik wacht eigenlijk een beetje zodat ik er kan op hopen ene heel nieuw dak te krijgen :blink: Dat is namelijk bij een aantal mensen gedaan aangezien ze dat niet correct locken van de open kap gewoon niet voor elkaar konden krijgen. Maar ik heb dan liever een nieuw dak na 3 jaar ipv na 3 weken :blink:

Ben verder zeer tevreden met de auto. De wegligging is buitengewoon goed

Link naar reactie
  • 18 jaren later...

mijn bmw Z4 uit 2013 geeft motorstoring aan middels oranje lampje in dashboard. Ik heb minder vermogen en het lijkt alsof de motor op 3 van de 4 cilinders loopt. iemand enig idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Ik denk iets met lucht, brandstof of electronica😉

Uitlezen moet dat inzicht geven.

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.