Ga naar inhoud

Eisenmann??


Michel#1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ah....... lijkt erop dat de originele pot een Eisenman was en dat er later twee pijpjes op gelast . Is trouwens niet echt erg netjes gedaan, dan is het laswerk van de Esienmanns die ik gezien heb een stuk beter.

Van de MSD weet ik het niet zeker, is dit er niet eentje van een 6 cylinder?? Geen idee of die op een 4 cylinder kan.

Link naar reactie

Het klopt dat de de MSD van een 6-cylinder is. Goed gezien!

Heb het een beetje uitgezocht, maar kom er niet uit.

Hier een foto van de 6-cylinder.

uitlaat1pn.png

En hier een van een 4-cylinder.

uitlaat17mo.png

Omdat het plaatjes zijn weet ik niet of het past.

Link naar reactie

Als de maten hetzelfe zijn (wat je niet uit de tekeningen kan halen) zou het vast wel kunnen passen, ik weet alleen niet wat het zou doen met de back pressure.

Het lijkt me niet dat het zomaar uitwisselbaar is namelijk

Link naar reactie

Lijkt me gewoon een echte hoor. Mariani tuning maakt gebruik van eisenmann dempers. Doen er wel meer, bijvoorbeeld SAT. Volgens mij zijn overigens de ophangpunten voor alle Z3 uitlaten hetzelfde.

Bij mij was overigens de tussendemper (op de 2e foto) aan de kat gelast, en dus niet met zo'n flensbevestiging gemaakt. da's alleen bij de 6 cilinders :m:

Ik denk dat je 't beste ergens na de tussendemper de uitlaat door af kan zagen (ff meten met de eisenmann waar precies afzagen), en dan de eisenmann eraan vast schuiven. Aan de kleine verwijding en de sleufjes aan het uiteinde van de eisenmann kun je zien dat dat ook de bedoeling is: eroverheen schuiven en vastklemmen :lmao: Enfin ik heb het ook zo gedaan met m'n eigenbouw-uitlaat, werkte prima :m:

Link naar reactie

Die middendemper, dat is toch een orginele BMW demper? [EDIT]Ok, van een 6 cilinder, ik zou mij niet de moeite nemen om deze te vervangen. Kwa geluid zal het naar alle waarschijnlijkheid niks opbrengen.[EDIT]

En ga er maar van uit dat dit een echte Eisenmann is, Hamann is nog zo'n voorbeeld van een tuning-bedrijf dat Eisenmann gebruikt met hun eigen opschrift.

Mijn advies, pijp tussen midden en achterdemper door zagen, en met een klemmende verbinding vast zetten. Wel flink veel montagepasta gebruiken. Gungum ofzo.

http://img54.imageshack.us/img54/1392/dsc013139qo.jpg

http://img54.imageshack.us/img54/5611/dsc013240jg.jpg

Link naar reactie

Thanx allemaal. Ben weer gerust gesteld. :lmao:

Ik wou dus zonder dat ik m'n originele uitlaat doorzaag, de Eisenmann met die MSD (tussenpijp) eronder zetten. Zou dat in theorie kunnen?

Want volgens mij is de uitlaatsituatie bij mij, net zoals op plaatje 2.

Wat betreft de back pressure. :m: Was da?

Link naar reactie

Chris denkt dat de tegendruk zal veranderen, waardoor de motor minder effieciënt gaat lopen. Denk dat je bij de 4-cilinders hier niks van gaat merken.

Krijg je de middendemper wel in de eisenmann geschoven, of zijn de pijpdiktes verschillend? En wat jezelf zegt kan natuurlijk ook, beide vervangen, bevalt het niet kun je nog altijd terug naar orgineel. :m:

Link naar reactie
Sorry, het is toch een neppert.  :schater:

@Berre, alles wat op de Europese markt wordt ingevoerd of verkocht MOET toch een E-keur hebben? Dat is ook zo in Nederland.

dus als er een E keuring instaat dan moet het toch ergens op die pot te zien zijn.

de normaalste zaak is dus op het plakkaatje op die pot terug te vinden waar de rest van die gegevens opstaan

Of heb jij er soms een foto van?

Link naar reactie

Klopt, en om het nog moeilijker te maken, eisenmann heeft zijn sound versies aangepast. :ok: Vroeger bestond er:

- normaal

- sound

- SuperSound (zonder TUV)

Nu heb je alleen nog maar:

- sport, voormalige sound

- racing, voormalige supersound

Zie ook hier.

Zover ik weet heeft iedereen op dit forum gekozen voor de SOUND versie. Niet dat jij hier dan ook voor moet kiezen, maar het is nu eenmaal geen golf GTI, maar wilt er kwa geluid wel op vooruit gaan natuurlijk.

Link naar reactie

Ik wil niet dwars liggen, hoewel ;) , maar weet je dat ik blij ben dat ik van de Eisenmann af ben? Ik werd niet goed van altijd weer dat harde en zware gebrom, te pas en te onpas. Ben blij, en dat méén ik, dat ik m'n standaard 2.8 dempertje-met-kleine-pijpjes heb. Zal ook nooit meer Eisenmann nemen, hou het héérlijk standaard. :ok:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.