Ga naar inhoud

Waar op letten bij aanschaf Z3


Gast Gast_ELN

Aanbevolen berichten

Oke bedankt tot zover ik heb gisteren een proef rit gemaakt in een 1.9 I. en ik vond de auto goed rijden. Ik kan me wel voorstellen dat een 2.8 veel dynamischer rijdt. Ik heb ooit een 320I 6 cilinder gehad en die vond ik perfect qua rij eigenschappen.

Helaas ben ik bang dat mijn budget niet verder reikt dan € 11.000,- (anders heb ik thuis een probleem denk ik :rolleyes: )

Ik heb nog wel wat vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen/willen geven

Als ik naar de specs kijk via deze link http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cac...s=&id=12447 lijkt of al deze motoren gelijk zijn. Klopt dit of zijn er van deze serie ook verschillen tussen bv 4 of 6 cilinder. en klopt het dat ze allemaal 16V zijn?

Bij voorkeur zoek ik een zwart model.

Hoe is het trouwens om het hele jaar in deze auto te rijden? (ben wel voornemens om een hartop erbij te nemen)

Ik heb bijna altijd een lease auto gereden en ga nu voor het eerst weer privé. Ik kan natuurlijk weer een gewone auto (BMW 320) kiezen alleen lijkt het mij wel leuk om te kiezen voor een z3 aangezien ik al heel lang een cabrio wens heb.

Wat zijn doorgaans betrouwbare verkoopadressen?

Ik hoorde van en vriend die zelf veel aan het sleutelen is (nu een oude Jaguar XJ6 uit 1972) dat je beter geen import auto uit bv Duitsland kan nemen omdat hij heeft gelezen dat Duiters in het algemeen een 'slechtere auto's' exporteren. Persoonlijk heb ik dit nooit vernomen, wat is jullie ervaring?

Meld je even aan als lid hier, dan weten we ook met wie we praten :thumbup:

Ps over het lid worden ik heb mijn registratie gegevens ingevuld en een bevestiging gegeven. Wat moet ik meer doen? Om als lid te worden?

Welkom;

Ik heb zelf een Z3 die ingevoerd is en heb hier geen slechte ervaring mee heb in het verleden ook een import M3 gehad ook dit was geen probleem dus waar die vriend van je dat op basseerd .......geen idee maar er zijn bedrijven die bijvoorbeeld garantie geven op motor en versnellingsbak als je dit "op papier" hebt neemt dit toch (denk ik ) een stuk onzekerheid weg zou alleen wel gaan voor een Z3 waar de onderhoudsboekjes van aanwezig zijn.

Tevens vind ik dat (maar dat is persoonlijk) de duitse auto's meer opties mee krijgen ....we leven tenslotte in Nederland waar alles weer extra duur is bij aanschaf van een nieuwe auto

Dus veel succes

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op verzoek de punten die ik heb verzameld aan de hand van deze faq en allerlei andere sites:

- Aan de hand van de laatste 7 nummers, de zogenoemde VIN-code, is van alles op te zoeken. Kijk maar op http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi en http://www.e34.de/vin/index.php en http://www.realoem.com/bmw/select.do

- Als je nog meet wilt weten, de kleurcode van de bekleding bijvoorbeeld om het leer bij te kleuren, dan kun je mailen met BMW-KIS@bmw.nl

- De M43 motor heeft vaak last van olielekkage langs de kop

- De waterpomp en de thermostaat zijn zwakke punten

- De voeten van de spiegel gaan vaak oxideren. Test ook even het inklappen

- De verwarming. die moet een beetje warm worden als je hem ietsje opendraait en veel als je hem helemaal openzet anders moet er ergens een ventiel vervangen worden

- De ophanging van de voorwielen. Die gaan vaak speling vertonen met gevolg bij spoorvorming bokkig gedrag.

- Alle lampje op het dashboard moeten branden als het licht aanstaat

- Elektrische ramen kunnen weleens moeilijk opengaan. Is te verhelpen door het mechanisme te oliën

- De stoelwangen kunnen slijten door het in- en uitstappen

- De achterbanden slijten harder als gevolg van de camberstand

- Het cabriodak van een Z3 heeft een plastic ruitje. Let op krassen en loslatend stof langs de ruit. Het is te vervangen.

- Het dak wil nog wel eens lekken bij de A-stijl

- De achteras bij bepaalde typen wil nog wel eens loskomen van de aanhechting onder in de kofferbak

- De stoelen hebben vaak speling

- De vanos is bij bepaalde typen nogal kwetsbaar

- De auto vertoont nogal eens zoekerig gedrag bij spoorvorming

- Is de auto geïmporteerd uit Duitsland (of een ander land) let er dan op dat er onderhoudsboekje bij zijn

- De voorruit is van een zacht soort glas. Er springen makkelijk stukjes af. Let daar op

Link naar reactie

Top aanvulling!! :rolleyes:

Eigenlijk een goede start voor een nieuwe FAQ, zonder de commentaren van iemand die specifiek op zoek is naar een Z. Dus misschien beter om er een nieuw topic van te maken?

Link naar reactie
Top aanvulling!! :rolleyes:

Eigenlijk een goede start voor een nieuwe FAQ, zonder de commentaren van iemand die specifiek op zoek is naar een Z. Dus misschien beter om er een nieuw topic van te maken?

Dankjewel. Maar zoiets heet toch een sticky? Althans, die zie ik op heel veel andere boards waar ik lid van ben. Als je daar dan iets aan toe wilt voegen, dan mail je daarover met een admin en die doet dat dan. Op die manier hoef je niet zo'n heel topic door te ploegen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.