Ga naar inhoud

Zelf olie vervangen.

Richard

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag willen weten of iemand al eens zelf de olie van een Z3 heeft vervangen, en of je dan ook de carterstop er uit kan draaien want ik heb weleens gehoord dat dit niet mogelijk is. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

• Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Carterstop=carterplug? Tuurlijk kun je deze eruit draaien, hoe wil je anders de olie vervangen? :muur:

Is een prima doe-het-zelf klus, wel niet vergeten eerst de oliefilter te verwijderen alvorens de olie af te laten.

Geplaatst:

Bij de dealer zuigen ze de olie eruit via de opening van de peilstok, en er zit een papieren filter element in. De dealer zegt dat je de carterplug er niet uit kunt draaien.

Geplaatst:

Bedankt voor de links ik zal eens kijken of het zo lukt.

Geplaatst:

Nog nooit eerder gehoord, misschien is het hun gewoon teveel werk om de bodemplaten te demonteren en olie op de ouderwetse manier te verwijderen.

Geplaatst:
Bij de dealer zuigen ze de olie eruit via de opening van de peilstok, en er zit een papieren filter element in. De dealer zegt dat je de carterplug er niet uit kunt draaien.

Doet die dealer van jouw ook in boten, daar zuigen ze idd. de olie af. simpelweg omdat er onder de carterpan geen ruimte is.

Wel een groot nadeel is hiervan dat de meeste drap in het carter achterblijft, dus gewoon aftappen via de carterplug :muur:

Geplaatst:
wel niet vergeten eerst de oliefilter te verwijderen alvorens de olie af te laten.

Waarom dat? :rolleyes:

Zuigt het filterhuis wat makkelijker af :lol:

Geplaatst:

Misschien heb ik mijn antwoord iets verkeerd opgesteld. Je moet dus niet eerst de olie aflaten, carterplug terug erin draaien, en vervolgens de olie filter verwisselen. Er blijft nog minstens een halve liter olie achter in de filter.

Geplaatst:

Ah ok. Ik draai altijd de vuldop eraf ivm betere uitstroom. Ik verwissel het filter tijdens het uitsijpelen, zit dan altijd maar een klein beetje olie in het filterhuis :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen