Ga naar inhoud

Focals


Huub

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

4x50 watt DIN uitgangsvermogen is het maximale theoretische piekvermogen dat de HU levert op een zo laag mogelijke impedantie en zo hoog mogelijke werkingsspanning.

Deel dit dus maar door 3 of 4 om het constante vermogen te kennen.

Huub,

let er wel voor op dat je de 4 eindtrappen gebruikt van je HU als je 2 setjes gaat aansluiten. Doe je dit niet en je zet bijv. 2 setjes in parallel, dan kom je uit op een impedantie van net onder de 2 Ohm, dus dit is een ideale manier om je headunit vervroegd te kunnen vervangen. B)

Kijk ik bedoel maar B) Daarom wil ik wel in een achteraf schuurtje met een paar kundige mensen mijn setjes in laten bouwen :D .

Maar dat DINvermogen is toch 4x27 watt en dan zou het piekvermogen 4x50 zijn??

Link naar reactie
4x50 watt DIN uitgangsvermogen is het maximale theoretische piekvermogen dat de HU levert op een zo laag mogelijke impedantie en zo hoog mogelijke werkingsspanning.

Deel dit dus maar door 3 of 4 om het constante vermogen te kennen.

Kende die term niet.

Ik zit niet zo in de carhifi. Zo leer je weer eens wat.

Mijn ervaring is dat al die cijfertjes geen reet zeggen. Het vermogen wat cersterkers leveren of speakers krijgen zegt net zo veel als PK's bij een auto i.c.m. de snelheid.

300 pk met 350 Nm koppel is heel iets anders dan 300 pk met 500 Nm koppel. Om nog maar te zwijgen over het gewicht van een auto.

Ik vind het zo grappig dat jouw versterker ook MOSFET transistors heeft. Ik zag vanmorgen dat die van mij dat ook heeft. Da's een erg oud ding. Vroeger toen de buizen versterkers vervangen werden door transistor versterkers, klaagden mensen over de "koude" klank van transistors. Toen hebben ze de MOSFET transistor ontwikkeld. Deze neemt meer de klankkarakteristieken aan van een ouderwetse buis. Bij hoge input gaat de normale transistor een storing geven die ONEVEN harmonischen veroorzaakt. Dat klinkt lelijk. Een buis creert EVEN harmonischen, deze klinken veel ronder, en wordt door veel mensen als prettig ervaren. Een MOSFET transistor doet dit dus na.

let er wel voor op dat je de 4 eindtrappen gebruikt

ja, da's wel aan te raden ja B)

Link naar reactie

MOSFET.... heb ooit een gitaarversterker gehad waarin men stelde dat dat wel als buizensound zou klinken. Nou definitief nee dus. Buizen zijn "daarin" toch veel warmer. Maar om die nou in een autoradio te stoppen... :schater:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

komende week worden er Focals rondom in de :fiew: QP ingebouwd bij Ron de Vries... nu ben ik op zoek naar een interieur foto in een QP van het dak waar standaard de speakers geintegreerd zitten... nou hoor ik je denken 'pak je camera en loop lekker naar buiten man' maar het is donker <_< een van de QP rijders toevallig een foto beschikaar?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.