Ga naar inhoud

Replacing speakers


Ivo

Aanbevolen berichten

OK, so this weekend I replaced both front and roof speakers. Because (I though) I read on internet that front speakers were 13 cm / 5.25 " and rear (roof) 16 cm / 6.5 ", I bought 2 sets accordingly. :)

However, when I opened up the roof speaker covers (the woofer grills are a PAIN to pull loose B) ), it appeared to be 13 cm as well :huh:

Anyway, used the new 13 cm set (5.25 ") for the roof ...

Old & new;

DSC00069.JPG

DSC00070.JPG

Roof before;

DSC00066.JPG

Dsc00067.jpg

I used new woofers as well as tweeters, including a crossover filter. So that's why I didn't connect the original wire for the roof-tweeter anymore. Also, I did not re-use the rubber ring around the tweeters.

BTW: the bolts are size 8 mm -_-

Roof after;

DSC00071.JPG

DSC00072.JPG

Because I used the 13 cm set for the roof, I had to make the openings @ the front of the car bigger, to fit the 16 cm set. I only used the woofers, I left the tweeters in the door as they were ^_^

Also, I had to cut away the plastic ring insde the kick panel covers, but you don't see this from the outside :blush:

I used this guideline for help: http://www.mz3.net/articles/065.html

I cut out the holes and put in the bigger stuff (total mouting dept is 75 mm, so I could have bought even fatter ones)

Dsc00068.jpg

DSC00073.JPG

Advantage is that the front now sounds WAY better, I even have bass :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Ivo,

Heb je een versterker in je auto? Zo niet wat is je wattage van je stereo

en hoeveel watt kunnen die speakers hebben?

Ik neem aan dat het niet verstandig is te hoog vermogen speakers te

nemen voor een bijv 45W auto radio..

Link naar reactie
Mooi verslag! Heb alleen nog 1 vraagje.. Waar heb jij de filters van de composets gelaten?

Groet,

Sebastiaan

Sorry Bas,

Ik had je vraag niet eerder gezien :lol:

De filters achterin heb ik met wat foam tussen de hemelbekleding & dak verstopt.

Voorin heb ik het filter niet gebruikt, dat zit namelijk als standaard in de deur van BMW en die deur (tweeter) heb ik niet vervangen. Nou ja filter, het is eigenlijk alleen maar een condesatortje, maar toch ^_^

Link naar reactie
Ivo,

Heb je een versterker in je auto? Zo niet wat is je wattage van je stereo

en hoeveel watt kunnen die speakers hebben?

Ik neem aan dat het niet verstandig is te hoog vermogen speakers te

nemen voor een bijv 45W auto radio..

Nee, ik heb geen versterker in (deze) auto. Het is geen enkel probleem om "zware" speakers op een "lichte" radio aan te sluiten. ^_^

Maar mijn radio is 4x20 W (denk ik), dus niet zo heftig. Speakers zijn zo rond de 50 Watt nu. Het ging mij met name om de vervorming. De standaard Nokia BMW boxjes kraakten al bij volume stand op 2 van 40 :lol::m:

Link naar reactie

Hai, in sommige omstandigheden kan het wel kwaad! Als je je volume van je radio te hoog zet kun je het uitgangssignaal oversturen en komt er een soort gelijkspanning uit (de pieken van het uitgangssignaal kunnen niet meer hoger en dan worden de pieken afgevlakt = dus continue gelijkspanning). Aangezien de speakers hier niet tegen kunnen (constante gelijkspanning) kunnen ze worden opgeblazen, of je radio wordt te warm en wordt opgeblazen. Dit geldt vooral voor de lagetonen speakers. Bovenstaande zal echter bij je audio-installatie in de auto niet zo snel gebeuren, maar het kan...

In een ander topic heb ik overigens een leuk stukje over het vervangen van de speakers in mijn Z3 geschreven.

Groeten, Remco.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.