Ga naar inhoud

Focals


Huub

Aanbevolen berichten

Welk type Focals??zijn er zoveel in de 13 centimeter serie of is het naar gelang hoeveel euro's je wil uitgeven.

ben gewoon aan het orienteren ;)

Kan je dan twee composetjes plaatsen voorin zowieso en achter???In de QPe zit in het dak ruimte voor 13 cm met tweeters.

130kp ofzo??

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan je dan twee composetjes plaatsen voorin zowieso en achter???

idd, 13 cm voorin en 16 cm in het dak

;)

oude post van mezelf;

http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...=57&hl=speakers

Ivo jij hebt de 13 cm in het dak en de 16 in het front :D heb ik gisteren gelezen.

Link naar reactie

Acces reeks is inderdaad zeer goed qua prijs/prestaties.

De Power kan meer vermogen aan en heeft een opvallend betere bassresponse.

De Power reeks heeft wel wat meer vermogen nodig wegens een minder goede efficientie.

De Polyglass serie vind ik een beetje tegenvallen.

Heb zelf 165KP met TN45 tweeter.

Link naar reactie

Wil ze gewoon op mijn Avic X1r aansluiten,moet voldoende zijn lijkt mij.Zeker prijstechnisch.

Wat zou ik dan met de achterste speakers moeten???ook compo,iets eenvoudigers voor de invulling of gewoon orgineel houden.

\@Z3tje heb je mijn doekoe al??

Link naar reactie

Huub,

let een beetje op met Power reeks (KP) aan te sluiten gewoon op de headunit zonder bijkomende versterker. Deze hebben echt wel wat vermogen nodig IMHO.

Toen ik de 165KP gewoon op de versterker van mijn Pioneer DEH-P77MP had staan, viel de klankkleur enorm tegen.

Ik zou persoonlijk voor de Access reeks gaan indien je geen bijkomende versterker zou nemen.

En 199EUR voor de 130KP is niet uitzonderlijk hoor ;)

Link naar reactie

Huub,

ALS je besteld wil ik wel meedoen voor 2 setjes ... als dat de prijs drukt. :D

Ik bedoel dus 2 setjes voor mij, ook voor in het dak. Ben nog steeds niet tevreden over het geluid en ik wil het voorin weer terug naar 13 cm (origineel) ;)

130A ofzo? (ik ga blind af op adviezen hierzo, ik neem geen extra versterker, maar wel andere headunit binnenkort, denk ik)

Link naar reactie
Huub,

ALS je besteld wil ik wel meedoen voor 2 setjes ... als dat de prijs drukt. :D

Ik bedoel dus 2 setjes voor mij, ook voor in het dak. Ben nog steeds niet tevreden over het geluid en ik wil het voorin weer terug naar 13 cm (origineel) ;)

130A ofzo? (ik ga blind af op adviezen hierzo, ik neem geen extra versterker, maar wel andere headunit binnenkort, denk ik)

Als die €199 een normale prijs is waar nog meer,zag de 130KP op marktplaats en dat was/is maar een set.

Ga anders nog even rond sjoppen voor de 130 A voor een mega korting samen met Ivo :banaan: en of nog anderen??

Link naar reactie
Of Ron de Vries €159

Is dat iets om voor de 130 A te plaatsen en achter de 130 CA,weet niet wat dat betekent coaxiaal??

coaxiaal betekent dat de tweeter bij de woofer in het chassis zit.

In mijn ervaring betekent dit slechte bas, omdat er een gat in de woofer moet zitten en dat resulteert in (veel) minder geluidsdruk. Ruk dus :rolleyes:

Compo set is beter (losse tweeter + woofer) :rolleyes:

Link naar reactie
Of Ron de Vries €159

Is dat iets om voor de 130 A te plaatsen en achter de 130 CA,weet niet wat dat betekent coaxiaal??

coaxiaal betekent dat de tweeter bij de woofer in het chassis zit.

In mijn ervaring betekent dit slechte bas, omdat er een gat in de woofer moet zitten en dat resulteert in (veel) minder geluidsdruk. Ruk dus :rolleyes:

Compo set is beter (losse tweeter + woofer) :rolleyes:

Is een goed idee. Volgens mij heet het eerder "concentrisch" maar het is idd met een tweeter in het centrum. Het mooie is dat de speaker veel meer de "ideale" puntbron benadert. De speaker is dus veel meer faserein. Het nadeel is dat de conus ook de waveguide is van de tweeter (hoge tonen) omdat die constant beweegt, beweegt ook het klankbeeld van het hoog steeds mee. Gevolg is een ongecontroleerder hoogfrequent. Tannoy heeft lang vastgehouden aan die filosofie, maar is daar nu geloof ik wel vanaf gestapt.

Het probleem is dat er natuurlijk achter de stoelen maar 1 gat zit. Je zult moeten kiezen tussen een speaker die met 1 unit al het geluid weergeeft (fullrange) en een speaker die het verdeelt over 2 units (zij het coaxiaal) Dan is de keus denk ik beter die laatste ondanks het verhaaltje hierboven. Een speaker (of het nou een tweeter of woofer is) heeft vanzichzelf een bepaalt klankgebied dat hij het beste kan weergeven. De vorm van een woofer kan beter laag weergeven (hoe groter, hoe beter), en het bolletje (soms holletje) van de tweeter beter het hoog. Als je een luidspreker met 1 unit hebt. Is het altijd een wooferachtige vorm omdat die wel enigszins hoog weergeeft en een klein bolletje helemaal GEEN laag. Het is dus altijd een compromis.

Dat coaxiale units minder bas geven heb ik nog niet meegemaakt. De Tannoy Studiomonitoren waar ik jarenlang mee heb gewerkt hadden daar iig geen last van.

Link naar reactie
4x 50 watt moet lukken.

Weet niet wat ze met die DIN uitgang bedoelen. Is dat een aparte uitgang met een (zeer ouderwetse) DIN plug?

DIN 45324. +B=14,4 volt ??????? :rolleyes:

Link naar reactie

4x50 watt DIN uitgangsvermogen is het maximale theoretische piekvermogen dat de HU levert op een zo laag mogelijke impedantie en zo hoog mogelijke werkingsspanning.

Deel dit dus maar door 3 of 4 om het constante vermogen te kennen.

Huub,

let er wel voor op dat je de 4 eindtrappen gebruikt van je HU als je 2 setjes gaat aansluiten. Doe je dit niet en je zet bijv. 2 setjes in parallel, dan kom je uit op een impedantie van net onder de 2 Ohm, dus dit is een ideale manier om je headunit vervroegd te kunnen vervangen. B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.