Ga naar inhoud

Starttroubles


napoje

Aanbevolen berichten

BAH.... Vandaag starte mijn z3 niet. wegenwacht erbij. Kreeg hem wel aan de praat maar sloeg af in zijn stationair. De auto bleek de motor te verzuipen. Geprobeerd de temperatuurmeter eraf te halen en door te verbinden. Zelfde probleem. De man koppelde ook de electronica van de luchtmassameter af. Zelfde probleem. IETS blijft de motor verzuipen/choken. Iemand bekend hiermee?

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de wegenwachter verteld dat misschien de temperatuursensor kapot is en zodoende de choke niet het sein krijgt om te stoppen met choken. zou kunnen aangezien ik van de week constateerde dat de temp meter maar naar een kwart ging terwijl ie normaal altijd in het midden staat

Link naar reactie
de wegenwachter verteld dat misschien de temperatuursensor kapot is en zodoende de choke niet het sein krijgt om te stoppen met choken. zou kunnen aangezien ik van de week constateerde dat de temp meter maar naar een kwart ging terwijl ie normaal altijd in het midden staat

maar dan zou je auto toch (als hij koud is) eventjes moeten blijven lopen :party:

Hmmm, klinkt eerlijk gezegd als iets eenvoudigs, maar met klote gevolgen ;)

Link naar reactie

Als je de motor start en wat gas geeft, blijf hij dan wel lopen, en loopt hij dan normaal ?

wanneer je hem dan stationair wilt laten lopen slaat hij af, waarschijnlijk zit het probleem in je stationaire luchtklep regeling, al geprobeerd je - pool van de accu te halen, 2 min. wachten, - pool vastzetten. starten zonder gas te geven.

Link naar reactie
maar dan zou je auto toch (als hij koud is) eventjes moeten blijven lopen ;)

Hmmm, klinkt eerlijk gezegd als iets eenvoudigs, maar met klote gevolgen :D

doet ie ook inderdaad. en je ruikt dat ie hem verzuipt.

Link naar reactie
Als je de motor start en wat gas geeft, blijf hij dan wel lopen, en loopt hij dan normaal ?

wanneer je hem dan stationair wilt laten lopen slaat hij af, waarschijnlijk zit het probleem in je stationaire luchtklep regeling, al geprobeerd je - pool van de accu te halen, 2 min. wachten, - pool vastzetten. starten zonder gas te geven.

Dit nog niet geprobeerd ?

Link naar reactie
Als je de motor start en wat gas geeft, blijf hij dan wel lopen, en loopt hij dan normaal ?

wanneer je hem dan stationair wilt laten lopen slaat hij af, waarschijnlijk zit het probleem in je stationaire luchtklep regeling, al geprobeerd je - pool van de accu te halen, 2 min. wachten, - pool vastzetten. starten zonder gas te geven.

Dit nog niet geprobeerd ?

doorgegeven aan de garage... zat helaas vol vandaag dus morgen meer....

Link naar reactie

;) ^_^ verd.... kan pas donderdag naar de stealer. eigen garage kon de BMW niet uitlezen. Blijkt ook nog dat de splinternieuwe accu leegloopt. Gek word ik ervan!! Deed het tot zaterdag zonder problemen. Hoop maar dat het niets bijzonders is

Link naar reactie
:(:angry: verd.... kan pas donderdag naar de stealer. eigen garage kon de BMW niet uitlezen. Blijkt ook nog dat de splinternieuwe accu leegloopt. Gek word ik ervan!! Deed het tot zaterdag zonder problemen. Hoop maar dat het niets bijzonders is

Ergerlijk, Napoje. Succes gewenst!

Link naar reactie

vandaag de z3 terug... was een hoop mis. en er was een sensor op de nokkenas stuk die het stationairprobleem veroorzaakte. en de temperatuursensor was kapot wat daar niets mee te maken had en de radio stond direct op de accu wat dat probleem veroorzaakte (mea culpa ^_^ ). gaat allemaal ineens stuk blijkbaar. maar ja je moet niet zeuren als je auto 9 jaar oud is. moet maandag nog ff terug voor de temp. sensor. wel leuk detail is dat ik waarschijnlijk een z4 als vervangend vervoer kan meenemen :angry:

Link naar reactie
vandaag de z3 terug... was een hoop mis. en er was een sensor op de nokkenas stuk die het stationairprobleem veroorzaakte. en de temperatuursensor was kapot wat daar niets mee te maken had en de radio stond direct op de accu wat dat probleem veroorzaakte (mea culpa ^_^ ). gaat allemaal ineens stuk blijkbaar. maar ja je moet niet zeuren als je auto 9 jaar oud is. moet maandag nog ff terug voor de temp. sensor. wel leuk detail is dat ik waarschijnlijk een z4 als vervangend vervoer kan meenemen :angry:

Vreemd, zou de fasesensor geweest moeten zijn, zou die wel stationair wel op moeten lopen, nou ja in ieder geval opgelost :muur:

Maandag gelijk een vrije dag genomen ? om de z4 uit te testen :muur::muur:

Link naar reactie
vandaag de z3 terug... was een hoop mis. en er was een sensor op de nokkenas stuk die het stationairprobleem veroorzaakte. en de temperatuursensor was kapot wat daar niets mee te maken had en de radio stond direct op de accu wat dat probleem veroorzaakte (mea culpa  :muur: ). gaat allemaal ineens stuk blijkbaar. maar ja je moet niet zeuren als je auto 9 jaar oud is. moet maandag nog ff terug voor de temp. sensor. wel leuk detail is dat ik waarschijnlijk een z4 als vervangend vervoer kan meenemen  :lol:

Vreemd, zou de fasesensor geweest moeten zijn, zou die wel stationair wel op moeten lopen, nou ja in ieder geval opgelost :D

Maandag gelijk een vrije dag genomen ? om de z4 uit te testen ^_^ :D

was de impulsgever... wat dat ook mag wezen... en de thermostaat was ook stuk.

Link naar reactie
Ok, opgelost. en als huurauto een z4 meegekregen? vertel  ^_^

Nee geen z4... die had ie nodig voor een proefrit. ^_^ Maar wel een Mini cooper S. Fantastische auto.. Geeft ook nog echt het idee dat je in een auto rijd ipv al die gevoelloze gevallen van tegenwoordig. En je hebt echt het idee dat het met een noodgang gaat. Echte BMW dus. Als ik 4 stoelen nodig had wist ik het wel! Wel even wennen met die voorwielaandrijving in de bocht. Is toch wat anders.

Link naar reactie

ahhhh, een Mini B) . Daar heb ik in 2 dagen eens 750 km mee gereden (vervang voor leasebak). Was helaas "maar" een Cooper, geen S. :(

Was de enige auto die ik 's avonds voor een uitje nam, na een daggie vertegenwoordigen. Heerlijk stuurijzer. 4 stoelen is marketing, achterbank heb je nix aan

:muur:

Helaas geen snelle diesel, helemaal geen in NL zelfs, anders..... :D

Mini 120d <_<

Link naar reactie

Nou ik ben meteen fan van die mini. had al eerder een 118i meegekeregen maar da's toch allemaal wat meer op comfort gericht. je moet bijna op de toerenteller schakelen want je hoort bijna niets meer. zelfs niet als je met warpspeed wegrijd. en die met die stuurbekrachtiging gaat het mij te licht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.