Ga naar inhoud

Zo klinkt een defecte VANOS *edit*


Ivo

Aanbevolen berichten

has anyone had any experience of a weird noise coming from the front of their mc. i turn the key, engine sounds like it charges up then i turn the key fully and a weird noise for about 5 seconds starts, sounds like a grinding noise.

managed to upload a short vid clip of the noise

http://media.putfile.com/eng57

Wie weet het, lijkt wel een hangende startmoter -_-

aangepast door Ivo
Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hi there, i own an m coupe and have posted this on the m coupe forum but ive no idea yet as to what it is, could someone please help me

has anyone had any experience of a weird noise coming from the front of their mc. i turn the key, engine sounds like it charges up then i turn the key fully and a weird noise for about 5 seconds starts, sounds like a grinding noise.

ok further development with noise

it located just behind the vanos and ive recently discovered that it still happens when the engine is running, kind of like a whirring noise inside the engine if accelerate and decelerate rapidly, smeone described my car as sounding like a healthy diesel  .

Het hele verhaal............

Link naar reactie
hi there, i own an m coupe and have posted this on the m coupe forum but ive no idea yet as to what it is, could someone please help me

has anyone had any experience of a weird noise coming from the front of their mc. i turn the key, engine sounds like it charges up then i turn the key fully and a weird noise for about 5 seconds starts, sounds like a grinding noise.

ok further development with noise

it located just behind the vanos and ive recently discovered that it still happens when the engine is running, kind of like a whirring noise inside the engine if accelerate and decelerate rapidly, smeone described my car as sounding like a healthy diesel   .

Het hele verhaal............

handig dat ie deze info ook NIET bij zijn originele post zet -_-

Link naar reactie
Vaaaaaaaaaaanos :schater:

Tja, dat was het eerste vermoeden, maar hij had het alleen bij het starten ;)

Nu ook tijdens het rijden :D

VANOS zou hij toch zeker moeten merken bij stevig optrekken (vermogensverlies) ;)

Link naar reactie
Vaaaaaaaaaaanos  :schater:

Tja, dat was het eerste vermoeden, maar hij had het alleen bij het starten ;)

Nu ook tijdens het rijden :D

VANOS zou hij toch zeker moeten merken bij stevig optrekken (vermogensverlies) ;)

Het begint bij het starten, dan is het geluid weg ( beginnende oliedruk opbouw ) later ga je het ook horen bij lopende motor.

Je kan dat probleem makkelijk verhelpen door de vanos vast te zettten, werkt dan wel niet meer maar niemand zal het merken. iets onregelmatig draaien bij koude motor stationair. :D Of gewoon vernieuwen B)

Vermogensverlies heb je niet of nauwlijks, vanos regelt meer het rustige draaien van de motor bij zowel stationair als op toeren.

wanneer je snelle nokkenassen gaat monteren loopt hij als een speer in de hogere toerentallen maar stationair onregelmatig, daardvoor is de vanos gekomen (variabele nokkenastiming ) regelmatig stationair lopen. meer vermogen op toeren. B)

Link naar reactie

Chris had er ook al over dat ze bij Braspenning (die o.a. met Z3's racen) het eerste wat ze doen is: Vanos d'r uit slopen.

Ik vind dat d'r in klappen van het Vanos ook wel irritant eigenlijk. Ik had op een gegeven moment bijna zin om de Z te verkopen om die reden (toen ik nog niet wist wat het was)

Is dat vast zetten eenvoudig? en doet verder geen schade ofzo? (behalve dat je meer benzine verbruikt denk ik?)

Link naar reactie

Is moeilijk over te oordelen met een filmpje hé, je zou het in werkelijkheid moeten horen. ivm de vanos, Ik heb ook eens horen praten over vanos "vast" zetten, dus dan heb je geen variabele kleptiming meer. hierdoor zou je een ongelooflijke vermogensstijging krijgen maar echt alleen maar in de hoge toeren, en het koppel in de lage toeren (onder de 4.500rpm) zou dan heel laag zijn. Er word veel over gezegt maar als je alles kunt geloven moeten jullie zelf maar uitmaken :D

maar ik hoop dat de man in kwestie (of vrouw -_- ) het probleem kan oplossen. hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.