Ga naar inhoud

tuning en onderhoud


pti

Aanbevolen berichten

Met iets vermogenwinst hoef je niet erg diep in je knip, bij een 2.8 kan je merkbaar vermogen van z'n 20 - 30 pk erbij krijgen door simpelweg een 2.5 inlaatspruitstuk te monteren en het gasklephuis wat uit te vrezen en te poleisten.

(De 2.8 is wat geknepen op z'n luchtinlaat)

Het verhaal gaat alleen op bij een enkel vanos.

Geef eens een reëele kostenraming??

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met iets vermogenwinst hoef je niet erg diep in je knip, bij een 2.8 kan je merkbaar vermogen van z'n 20 - 30 pk erbij krijgen door simpelweg een 2.5 inlaatspruitstuk te monteren en het gasklephuis wat uit te vrezen en te poleisten.

(De 2.8 is wat geknepen op z'n luchtinlaat)

Het verhaal gaat alleen op bij een enkel vanos.

Geef eens een reëele kostenraming??

Ik heb een gebruikte inlaatspruitstuk gekocht voor 50 euries, voor de rest wat nieuwe pakkingen +/- 10,- thats it :notworthy:

Link naar reactie
Met iets vermogenwinst hoef je niet erg diep in je knip, bij een 2.8 kan je merkbaar vermogen van z'n 20 - 30 pk erbij krijgen door simpelweg een 2.5 inlaatspruitstuk te monteren en het gasklephuis wat uit te vrezen en te poleisten.

(De 2.8 is wat geknepen op z'n luchtinlaat)

Het verhaal gaat alleen op bij een enkel vanos.

Geef eens een reëele kostenraming??

Ik heb een gebruikte inlaatspruitstuk gekocht voor 50 euries, voor de rest wat nieuwe pakkingen +/- 10,- thats it :notworthy:

Jij kunt dat zelf, dat (vakkundig, jij weet wat je doet, neem ik aan?) frazen en polijsten?? Dus voor zo'n beetje 60, 70 euro heb je een werkelijke en verantwoorde vermogenswinst van 20-30 pk?? Er gaat niets ten koste van je motor?? Waarom doen we dat dan niet allemaal?? :notworthy:

Link naar reactie
Met iets vermogenwinst hoef je niet erg diep in je knip, bij een 2.8 kan je merkbaar vermogen van z'n 20 - 30 pk erbij krijgen door simpelweg een 2.5 inlaatspruitstuk te monteren en het gasklephuis wat uit te vrezen en te poleisten.

(De 2.8 is wat geknepen op z'n luchtinlaat)

Het verhaal gaat alleen op bij een enkel vanos.

Geef eens een reëele kostenraming??

Ik heb een gebruikte inlaatspruitstuk gekocht voor 50 euries, voor de rest wat nieuwe pakkingen +/- 10,- thats it :notworthy:

Jij kunt dat zelf, dat (vakkundig, jij weet wat je doet, neem ik aan?) frazen en polijsten?? Dus voor zo'n beetje 60, 70 euro heb je een werkelijke en verantwoorde vermogenswinst van 20-30 pk?? Er gaat niets ten koste van je motor?? Waarom doen we dat dan niet allemaal?? :notworthy:

Ik heb het eigelijk een beetje stil gehouden omdat ik het eerst wou monteren en uitproberen. is al bekent op het engelse forum waar er al zat zijn die daar mee rondrijden en er zeer over te spreken zijn. heb de info trouwens van chris gehad :notworthy: :notworthy: dus de eer voor hem, alleen nu nog in praktijk brengen :notworthy:

Zoals het er nu uitziet ga ik er tussen kerst en ouwejaar aan beginnen Bolt.gif

Link naar reactie
Setje nieuwe bouten niet aan te raden?

Nee niet echt noodzakelijk, het zijn geen rekbouten die je gebruikt voor bv. je cil.kop vast te zetten.

QUOTE sledgehammer,op 20 Dec 2005, 23:28

Op het Engelse forum zijn ze er zeer van te spreken, en hebben al meerdere mensen het toegepast. Als ik een 2.8 had wist ik het wel.

Ik zat net te posten sledge, terwijl jij dit poste, dus ook al bekend bij jou :notworthy:

Link naar reactie
@ Roodkapje: Wees zo goed er een topic van te maken, in de DHZ lounge bijvoorbeeld. Is natuurlijk érg interessant voor menige 2.8 rijder. :notworthy:

Zal ik doen rob, maar eerst monteren. :notworthy:

Ik zal er wel wat :notworthy: van maken :notworthy:

Ruud toch!!! :notworthy:

Link naar reactie
Moet het geheim blijven, Chris? :notworthy:

Deze upgrade geheim???

Welnee, die is overal en al heel lang bekend...............Ben benieuwd wat de heren specialisten er alleen nu weer over te zeggen hebben :notworthy:

Was wel leuk geweest als Roodkapje ineens zoveel sneller dan de rest was geweest zonder dat iedereen het wist. :notworthy:

Link naar reactie

Doet absoluut niks met de motor Rob, je kunt het een beetje vergelijken met het vervangen van de standaard uitlaat en luchtfilterbox, maar in dit geval verwijder je een nog grotere restrictie. :notworthy: Het zit trouwens standaard op de Amerikaanse Z3 modellen, om je gerust te stellen. :notworthy:

Link naar reactie
Hoe dan ook, het klinkt zéér aantrekkelijk, mits het niets aanricht aan je motor. :notworthy:

Van meer lucht gaat ie stuk Rob :notworthy:

OK, OK, ik ben geen techneut, zoals je weet (en iedere keer weer merkt)... :notworthy:

Link naar reactie
Doet absoluut niks met de motor Rob, je kunt het een beetje vergelijken met het vervangen van de standaard uitlaat en luchtfilterbox, maar in dit geval verwijder je een nog grotere restrictie. :notworthy: Het zit trouwens standaard op de Amerikaanse Z3 modellen, om je gerust te stellen. :notworthy:

Kijk, dàt kan ik nog een beetje volgen. :notworthy: :notworthy:

Link naar reactie
Doet absoluut niks met de motor Rob, je kunt het een beetje vergelijken met het vervangen van de standaard uitlaat en luchtfilterbox, maar in dit geval verwijder je een nog grotere restrictie.  :notworthy: Het zit trouwens standaard op de Amerikaanse Z3 modellen, om je gerust te stellen.  :notworthy:

Kijk, dàt kan ik nog een beetje volgen. :notworthy: :notworthy:

De 2.5 is dat...................... :notworthy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.